Gå til innhold

Forstår dere at lærere må ha mye ferie nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

😂

Anonymkode: e221e...2f8

?

Anonymkode: cfc8d...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om mange her syns hjemmeundervisning er en 110 % jobb 🙄

Anonymkode: e221e...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Virker som om mange her syns hjemmeundervisning er en 110 % jobb 🙄

Anonymkode: e221e...2f8

Er det så rart, de er jo ikke lærere

Anonymkode: cfc8d...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærere er noen sutrekopper. Rett og slett!

Hilsen ei som har jobbet på barneskole i 5 år. 

Anonymkode: 8905a...e8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det så rart, de er jo ikke lærere

Anonymkode: cfc8d...1b2

Vel, de har bare ett barn å følge opp mot lærerens 23 stk...

Anonymkode: b498a...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lærere er noen sutrekopper. Rett og slett!

Hilsen ei som har jobbet på barneskole i 5 år. 

Anonymkode: 8905a...e8c

Som hva? Renholder? 

Anonymkode: b498a...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, de har bare ett barn å følge opp mot lærerens 23 stk...

Anonymkode: b498a...67f

Ja, det er jo jobben deres. Hva er egentlig problemet?

Anonymkode: cfc8d...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, de har bare ett barn å følge opp mot lærerens 23 stk...

Anonymkode: b498a...67f

Mange har 2-3 barn å følge opp. I tillegg til at de skal jobbe 100% på hjemmekontoret. 

Anonymkode: 0b47f...5d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Virker som om mange her syns hjemmeundervisning er en 110 % jobb 🙄

Anonymkode: e221e...2f8

Selv om de ikke engang lager oppgavene...

Anonymkode: d188d...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske stor forskjell på å være lærer daglig og å ha hjemmeundervisning i tillegg til full jobb og andre små barn da 🤦🏻‍♀️ Så nei 😜

Anonymkode: a6aa1...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal vi som klarer å kombinere hjemmekontor og hjemmeskole tenke da? 

 Å harpe om denne ferien er virkelig å skyte seg selv i foten. Dere skal vel avspasere denne sommeren også, selv etter stengte skoler i månedsvis.

Anonymkode: 7b8eb...569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg alltid støttet lærerne, men det er rimelig usaklig å sammenligne med situasjonen vi har nå. Jeg følger opp fire skolebarn samt en i bhg. De to eldste klarer seg stort sett selv, og spør bare dersom det er noe faglig de trenger hjelp til. Skolens opplegg er vanvittig rigid. Hadde jeg kunnet lage opplegg for de to yngste selv (og bestemt tidspunktene de skulle utføre oppgavene på) hadde det vært null stress. Her følger de skoletimene, og det er lange tekster med instruksjoner til hver oppgave. Oppgavene slippes ved starten av hver time, og skal leveres 45 min senere. Jeg må sette i gang småskolebarna, følge med at de disponerer tiden (alltid flere ulike oppgaver for hvert fag, for eksempel at de skal finne ut av ting ved å bruke Internett, for deretter å skrive 3-5 setningers sammendrag av hva de lærte), og passe på at de avslutter innen tiden er omme. I tillegg har jeg full jobb som må utføres på dagtid, en treåring som skal følges opp og en mann i kritisk yrke. Så med mindre du har med et barnehagebarn som kjeder seg, to småskolebarn du må undervise i et opplegg du selv verken har laget eller får se slik at du kan forberede, en tiendeklassing som trenger hjelp med trigonometri og en åttendeklassing som lurer på årsakssammenhenger i historie med deg mens du underviser i noe fullstendig annet enn hva barna dine driver med blir det ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 8e32a...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er faktisk ikke det samme å skulle gjøre noe man ikke er utdannet til MENS man forsøker å gjøre sin egentlige jobb under tildels svært ugunstige forhold.

Hvor ofte er du som lærer i telefonkonferanser MENS du på pedagogisk vis bidrar til både baking av boller, som da gjerne MÅ gjøres på morgenen fordi de flotte tverrfaglige oppgavene resten av dagen krever det for å kunne gjøres, og bistår en annen med en engelsklekse via en overbelastet læringsplattform?

Folk synes hjemmeskole er vrient fordi de må gjøre jobben sin fulltid i tillegg. Hadde dette vært lett ville ikke barnehager eksistert,  for eksempel. 

Ser ikke at man skal ha masse ekstra ferie for et yrke man frivillig har gått inn i, og når man likevel har det,  så skal det altså likevel sytes. 

 

Anonymkode: 1a783...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. 
 

Men jeg skjønner at mange selvstendige næringsdrivende, mellomledere og arbeidsgivere i dag kommer til å trenge muligheten for å faktisk ta noe avspasering om ikke de skal jobbe seg syke, sånn som mange må jobbe tilnærmet gratis bare for å ha mat på bordet og redde bedrifter. 
 

For å si det sånn, jeg har respekt for læreryrket, men det er virkelig ikke de jeg tenker er hardt rammet i disse dager. 

Anonymkode: 08b2c...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk klarer ikke å få sitt eget barn til å jobbe med skolearbeid hjemme i egen stue. Men forventer at EN lærer skal få 23 barn som er like bortskjemte som deres eget til å gjøre det samme.

Anonymkode: 62bfe...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lærer. Forrige uke jobbet jeg til kl 23-24 hver dag. Opp kl 0630.

Jeg har jobbet døgnet rundt for å gi ca 40 elever den undervisningen de skal ha. Jeg har laget undervisningsopplegg, hatt skypesamtaler, videokonferanser og alternativer undervisningsopplegg når de digitale nettsidene ikke har fungert.

Jeg blir litt trist når noen tror at lærerene har fri og ferie nå. Alle jeg kjenner har jobbet ræva av seg. Jeg skal jobbe i hele dag også.


Og lærere har også barn hjemme. Jeg har 3. 

Anonymkode: 70b30...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er lærer. Forrige uke jobbet jeg til kl 23-24 hver dag. Opp kl 0630.

Jeg har jobbet døgnet rundt for å gi ca 40 elever den undervisningen de skal ha. Jeg har laget undervisningsopplegg, hatt skypesamtaler, videokonferanser og alternativer undervisningsopplegg når de digitale nettsidene ikke har fungert.

Jeg blir litt trist når noen tror at lærerene har fri og ferie nå. Alle jeg kjenner har jobbet ræva av seg. Jeg skal jobbe i hele dag også.


Og lærere har også barn hjemme. Jeg har 3. 

Anonymkode: 70b30...001

Jeg tror ikke dere har fri, dere har sikkert på lik linje som alle oss andre med hjemmekontor lange dager og må hente inn ved å jobbe i helgene. Det gjør jeg også. 
 

Men vi har faktisk lønn og en sikker fremtid tross. Finnes mange som ikke har det. 
 

Derfor skriver jeg, og det mener jeg, at det ikke er lærere som får min største andel av sympati nå. Ikke fordi det er enkelt eller uproblematisk, men fordi vi er blant de som klarer oss gjennom dette. 

Anonymkode: 08b2c...77e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Det er faktisk ikke det samme å skulle gjøre noe man ikke er utdannet til MENS man forsøker å gjøre sin egentlige jobb under tildels svært ugunstige forhold.

Hvor ofte er du som lærer i telefonkonferanser MENS du på pedagogisk vis bidrar til både baking av boller, som da gjerne MÅ gjøres på morgenen fordi de flotte tverrfaglige oppgavene resten av dagen krever det for å kunne gjøres, og bistår en annen med en engelsklekse via en overbelastet læringsplattform?

Folk synes hjemmeskole er vrient fordi de må gjøre jobben sin fulltid i tillegg. Hadde dette vært lett ville ikke barnehager eksistert,  for eksempel. 

Ser ikke at man skal ha masse ekstra ferie for et yrke man frivillig har gått inn i, og når man likevel har det,  så skal det altså likevel sytes. 

 

Anonymkode: 1a783...f7d

Hvem syter egentlig? Hvor mange lærere har du hørt syte?

Ser bare lærere som på kort tid har slengt seg rundt og jobba beinhardt for å finne alternative opplegg for elevene sine jeg. Er helt andre grupper jeg ser syte...

Anonymkode: d55d4...44b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Det er nok stor forskjell på hbor mye de gjør akkurat nå, fra ingenting til lange dager, men jeg synes ikke noe spessielt synd på lærerene. De har godt med avspasering for de timene de jobber elstra. Det er helt greit, men de har ikke noe mer å syte for enn andrr.

Anonymkode: 38402...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nå har jeg alltid støttet lærerne, men det er rimelig usaklig å sammenligne med situasjonen vi har nå. Jeg følger opp fire skolebarn samt en i bhg. De to eldste klarer seg stort sett selv, og spør bare dersom det er noe faglig de trenger hjelp til. Skolens opplegg er vanvittig rigid. Hadde jeg kunnet lage opplegg for de to yngste selv (og bestemt tidspunktene de skulle utføre oppgavene på) hadde det vært null stress. Her følger de skoletimene, og det er lange tekster med instruksjoner til hver oppgave. Oppgavene slippes ved starten av hver time, og skal leveres 45 min senere. Jeg må sette i gang småskolebarna, følge med at de disponerer tiden (alltid flere ulike oppgaver for hvert fag, for eksempel at de skal finne ut av ting ved å bruke Internett, for deretter å skrive 3-5 setningers sammendrag av hva de lærte), og passe på at de avslutter innen tiden er omme. I tillegg har jeg full jobb som må utføres på dagtid, en treåring som skal følges opp og en mann i kritisk yrke. Så med mindre du har med et barnehagebarn som kjeder seg, to småskolebarn du må undervise i et opplegg du selv verken har laget eller får se slik at du kan forberede, en tiendeklassing som trenger hjelp med trigonometri og en åttendeklassing som lurer på årsakssammenhenger i historie med deg mens du underviser i noe fullstendig annet enn hva barna dine driver med blir det ikke sammenlignbart. 

Anonymkode: 8e32a...833

En tiendeklassing som skal ha hjelp i trigonometri? H a har skjedd med matematikkpensumet i ungdomsskolen sånn helt plutselig? 

Anonymkode: 311a6...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Folk klarer ikke å få sitt eget barn til å jobbe med skolearbeid hjemme i egen stue. Men forventer at EN lærer skal få 23 barn som er like bortskjemte som deres eget til å gjøre det samme.

Anonymkode: 62bfe...a40

Folk klarer ikke å være to steder på samme tid . Det som er saken 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...