Gå til innhold

Hvor lang tid om dagen bruker dere på hjemmeskole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2. og 6.-klasse her. De minste bruker 45-60 min. Den eldste bruker ca 60 min. Så sender jeg dem ut på trampolina for gymtime. 🤪🤪

Anonymkode: 8f85f...3c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt fra fire til seks timer utenom pauser. Går i fjerde klasse. 

Anonymkode: 6ce80...0ec

Skrevet

Andreklassingen har 30 min økter til vi er ferdige, så rundt kl 11 har vi vært ferdig. 

Jeg tror det er viktig å dele opp skoledagen med både friminutt og aktiviteter. Det er jo ikke om å gjøre å bare bli fortest mulig ferdig?

Anonymkode: 43a57...583

Skrevet

1-2 timer. 4. Og 6. Klassinger. 

Anonymkode: f56e1...bf3

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Andreklassingen har 30 min økter til vi er ferdige, så rundt kl 11 har vi vært ferdig. 

Jeg tror det er viktig å dele opp skoledagen med både friminutt og aktiviteter. Det er jo ikke om å gjøre å bare bli fortest mulig ferdig?

Anonymkode: 43a57...583

Enig, men de klarer fint 60 min og det er av egen fri vilje. Det er et poeng her at jeg må på jobb kl 10. Så det er veldig deilig at de er ferdige før jeg går. 

Skrevet

3 timer

2. og 4.trinn

Anonymkode: 951b7...c18

Skrevet

Ca 1 time på 2 klassingen...7 og 9 trinn har ca 3 timer..

Anonymkode: f2e11...651

Skrevet

Nøyaktig samme tid som skoledagene. Benytter samme timeplan og fyller tiden med lesing og ekstra skrivetrening om det skolen har gitt ut ikke er nok.

En genial mulighet til å heve barnets nivå. 

Anonymkode: 97061...366

Skrevet

4. klasse fra 09-13.

Anonymkode: 5f542...1e8

Skrevet

9. og 10. klassinger, sjekker inn 08.15, ferdig ca. kl. 15.00, inkl. lunsj og treningsøkt. Idrettsungdomsskole. Hørte eldstemann snakke skole med klassekamerater i morges, og yngste hadde gruppearbeid i går ettermiddag, i alle fall halvannen time. 

Anonymkode: 64317...2c6

Skrevet

Ca 3 timer. 2.klasse og 4.klasse. 

Anonymkode: ba13b...f0d

Skrevet

3.klasse her å vi bruker ca 1 time hver dag å da har vi klart hele planen til fredag

Anonymkode: 147a1...cf4

Skrevet

7. Klasse: Bruker ca 2 timer og er da ferdig for dagen. 

5. Klasse: Bruker ca 3 timer. Får løpende oppgaver i den tiden. 

Anonymkode: deed8...615

Skrevet

Har barn i 8. og 9. De har skole fra 08.30 til 13.00, med 30 minutter spisepausd og litt småpauser. Så kommer 30-60 minutter musikkundervisning i tillegg med kulturskolen.

Anonymkode: 1837b...a42

Skrevet

Jeg setter opp timeplan hver dag. De starter med videomøte med klassen og lærer klokken ni, deretter er det skole, friminutt, skole, lang lunsj og tur ute og skole igjen. De holder på fra omkring 09-1330, men det er inkludert friminutt, lunsj og "storefri". 

De går i 2. og 5. klasse

Anonymkode: 2ffb5...5eb

Skrevet

Her har de undervisning via nett, så de må være på nett i de timene de får undervisning. Etter første runde undervisning skal de jobbe med oppgaver, så skal de ha pause, så er det undervisning igjen før det er «skoleslutt» og lekser. De logger på for undervisning klokken 9, og er ferdig undervisning (inkludert pauser) klokken 13.00, så gjør de lekser i 30 min. Synes det er bra skolen har laget en felles struktur slik at alle barn har skole samtidig. 
4. og 6. klasse

Anonymkode: 306bc...363

Skrevet

Vi starter 08.30.2 klassingen er ferdi 11-12, samt har en praktisk oppgave i løpet av dagen. Bok i showbie med bilder av det hun har gjort og skrive loggbok senere. 6 klassingen har omtrent samme tid, mens 8 klassingen bruker hele dagen, gjerne til 15.

Anonymkode: 3b1aa...9b8

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her har de undervisning via nett, så de må være på nett i de timene de får undervisning. Etter første runde undervisning skal de jobbe med oppgaver, så skal de ha pause, så er det undervisning igjen før det er «skoleslutt» og lekser. De logger på for undervisning klokken 9, og er ferdig undervisning (inkludert pauser) klokken 13.00, så gjør de lekser i 30 min. Synes det er bra skolen har laget en felles struktur slik at alle barn har skole samtidig. 
4. og 6. klasse

Det fungerer jo ikke for alle. Jeg er alene med barna og må på jobb i samfunnskritisk yrke. Barna må være endel alene hjemme. Hadde aldri fått til å være pålogget en hel skoledag. Jeg har sagt det til læreren. Vi gjør det vi skal, men til litt ulike tider. 

Skrevet

2.klasse, sitter i 1,5-2 timer. Har muligens et lite friminutt hvis det trengs. Når skolearbeidet er ferdig for dagen, så går vi ut. 

Anonymkode: b3a89...ed3

Skrevet

Her har de undervisning på nett, og jeg har fått melding fra læreren at min sønn som alltid har vært svak på skolen er nå en av de som har kommet lengst med det de jobber med. 

Anonymkode: c8269...8c4

Skrevet

Ca 3 timer inklusive pauser. 3. klasse.

Anonymkode: c6092...b87

Skrevet
53 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det fungerer jo ikke for alle. Jeg er alene med barna og må på jobb i samfunnskritisk yrke. Barna må være endel alene hjemme. Hadde aldri fått til å være pålogget en hel skoledag. Jeg har sagt det til læreren. Vi gjør det vi skal, men til litt ulike tider. 

Jeg er også alene med barna og har samfunnskritisk jobb. Når barna er så store som mine er, så er det fint med denne strukturen. Da vet de hva de skal gjøre og når de skal gjøre det. Barna er vant til mye struktur fra før, og dette er bra. Skulle de jobbet som de ville mens jeg er på jobb, så hadde de ikke gjort noe før jeg kom hjem og så måtte de gjort det mens de var trøtte og slitne om kvelden.

Skrevet

5. klasse: 30-60 min hver dag 

7. klasse: 2-3 timer hvet dag 

10. klasse: 5-6 timer hver dag (veldig pliktoppfyllende og har 5,3 i snitt, vil inn på en linje med høyt snitt).

VG2: 2-4 timer hver dag, demotivert og lei.

Jeg og far: Hjelper til og støtter omtrent 1-2 timer hver, hver dag i tillegg til full jobb (som, som hos andre, krever mer enn normalt). Blir en del helgejobbing for å komme i mål.

Anonymkode: 6f68f...1dc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du har barn under 12 år har barnet krav på skoleplass. Er barna over 12, bør de klare å ha noe struktur og være pålogget en skoledag?

Anonymkode: 52068...90c

Skrevet

Jeg har barn fra 2. til 8. trinn. De har samme hjemme-timeplan. Jobber totalt fire økter å 60 minutter hver dag. 

Anonymkode: c47e3...815

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...