Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #1 Skrevet 21. mars 2020 Fortsetter over de to ukene som i første omgang nå er satt (noe den sannsynligvis gjør), kommer dere til å la barna få ha en til to venner de får leke med da, sånn som helsedirektoratet anbefaler? Evt har dere tillat det nå? Anonymkode: 31475...1fc
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #2 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har ikke tilladt det nå. Jeg regner med at det er langt flere smittede om 2 uker her, så da kommer jeg i alle fall ikke til å tillate det. Er selv i risikogruppe. Anonymkode: 7ab3e...1bb
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #4 Skrevet 21. mars 2020 Nei. Både jeg og ene barnet mitt er i risikogruppen så vi tar ingen sjanser. Og lurer på om helsedirektoratet egentlig har tenkt over den anbefalingen. Lisa og Kari er søsken. Lisa får leke med Silje og Mari. Silje har 2 søsken mens Mari har 3 søsken. Alle disse søsknene får leke med 1-2 barn hver. kari leker med Petra og Hanna. Hanna har 1 bror som igjen leker med 2 andre venner som også har søsken. Hanna har også søsken som leker med 1-2 venner som igjen har søsken. Umulig å hindre smitte da. Anonymkode: 47710...f2b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #6 Skrevet 21. mars 2020 Jeg har to jenter på 11 og 12 år, i nabohuset bor det en jente på 11 år (som ikke har søsken å leke med). Disse tre fikk leke sammen for første gang i går, og fortsatte leken i dag (bare ute). Jeg kommer til å fortsette å la de leke sammen, men jeg kommer nok ikke til å la de ha besøk inne eller gå på besøk på en stund. Jeg har en sønn på 16 år også, og han har møtt noen kompiser fra klassen ute. Bare en om gangen, og bare ute. Jeg har ikke nektet han det. Vi er ikke i risikogruppen her i huset og jeg tenker at de foreldrene som slipper ungdommene sine ut for å treffe andre heller ikke er det. Det blir en del smittekjeder etterhvert, jeg er inneforstått med det, men det er jo meningen dette viruset skal spre seg langsomt i samfunnet så vi gradvis får bygget opp immuniteten uten at helsevesenet kneler. Det er uansett veldig mange færre smittekjeder enn det ville vært om alle tre gikk på skolen... Anonymkode: 15dcb...053
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #7 Skrevet 21. mars 2020 Nei, her i huset er vi flere i riskikogruppen, så det er uaktuelt no og om to uker. Anonymkode: d7d9b...365
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #8 Skrevet 21. mars 2020 Har tillatt det til nå og vil fortsette med det😊 Anonymkode: 4f657...99d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #9 Skrevet 21. mars 2020 Vi har ikke vært sammen med noen, men kommer selvsagt til å tillate det om noen vil. Ungene er jo i ferd med å bli sosialt ødelagt. Anonymkode: bd9c0...ebe
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Begge barna får treffe sine 4 søskenbarn👍 Anonymkode: d5e74...8b2
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Nei. Hva med de som havner utenfor da? Hvis det er 5 jenter i en klasse, og de 4 allerede har hverandre... Anonymkode: 27175...116
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Hva med de som havner utenfor da? Hvis det er 5 jenter i en klasse, og de 4 allerede har hverandre... Anonymkode: 27175...116 Vær med en kompis da, en nabojente, ei fra fotballaget eller noe? Det er ikke så vanskelig Anonymkode: 4f657...99d
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 36 minutes ago, Anonym bruker said: Fortsetter over de to ukene som i første omgang nå er satt (noe den sannsynligvis gjør), kommer dere til å la barna få ha en til to venner de får leke med da, sånn som helsedirektoratet anbefaler? Evt har dere tillat det nå? Anonymkode: 31475...1fc Ja, min leker med en fast. Anonymkode: 47934...e2f
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 Ja. Mine tre får leke med de to naboguttene. Men de har kun hverandre. Av oss fire foreldre er det kun én som drar på jobb, vi tre andre har hjemmekontor eller er permittert. Anonymkode: 75c53...b43
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vær med en kompis da, en nabojente, ei fra fotballaget eller noe? Det er ikke så vanskelig Anonymkode: 4f657...99d Eh, jo, for de på "fotballaget" bor en halvtime unna med bil liksom. Anonymkode: 27175...116
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Vi treffer nabofamilien, ingen av oss treffer noen andre. Kommer nok til å fortsette med det. Barnet deres har hjemmeskole hos oss fordi foreldrene har fullt opp med hjemmekontor og jeg er permittert. Anonymkode: c6384...778
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Eldstejenta på 17år har besøkt kjæresten sin flere ganger. De er så rare, for de har sluttet med å være klistret inntil hverandre. Min datter jobber og er dermed utsatt for smitte, det vil hun ikke gi til kjæresten så de har avstand selv om de er sammen. Jeg har snakket med moren og hun syns det er helt greit de møtes og syns de er like rae som meg. 15åringen har vært syk, så hun kommer nok til å ikke møte noen fremover. Som hun selv sier så er alle hysteriske og tror ikke de tørr å være med henne på lang tid. En enkel forkjølelse som kom av at hun satt i trekk, jeg oppdaget henne ikke raskt nok. Men at hun har vært på skolen (altså skype eller hva de gjør) med tett nese har gjort at hun har fått høre at hunkan smitte alle med corona. Min datter takler dette greit, men syns synd på andre som blir normalt syke omdagen, unger og undommer er ikke greie med hverandre. Jeg er glad min datter snakker mye med meg og har en sterk ryggrad somtakler dette greit. Jeg spurte ungene om vi skulle sette opp trampolina idag, om detet kunne være en grei måte å komme i litt aktivitet. De hadde ikke behov for den, men de lurte på om vi skulle vurdere det om en nabojentevar hos faren sin. De har ikke trampoline, men bruker år. Ungnee syns det er så koselig å se og høre henne ha det gøy, så om vi setter opp trampolina for henne kommer de nok til å være ute litt med henne uten at de leker med henne i den forstand. Anonymkode: 8dc36...848
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Eldstejenta på 17år har besøkt kjæresten sin flere ganger. De er så rare, for de har sluttet med å være klistret inntil hverandre. Min datter jobber og er dermed utsatt for smitte, det vil hun ikke gi til kjæresten så de har avstand selv om de er sammen. Jeg har snakket med moren og hun syns det er helt greit de møtes og syns de er like rae som meg. 15åringen har vært syk, så hun kommer nok til å ikke møte noen fremover. Som hun selv sier så er alle hysteriske og tror ikke de tørr å være med henne på lang tid. En enkel forkjølelse som kom av at hun satt i trekk, jeg oppdaget henne ikke raskt nok. Men at hun har vært på skolen (altså skype eller hva de gjør) med tett nese har gjort at hun har fått høre at hunkan smitte alle med corona. Min datter takler dette greit, men syns synd på andre som blir normalt syke omdagen, unger og undommer er ikke greie med hverandre. Jeg er glad min datter snakker mye med meg og har en sterk ryggrad somtakler dette greit. Jeg spurte ungene om vi skulle sette opp trampolina idag, om detet kunne være en grei måte å komme i litt aktivitet. De hadde ikke behov for den, men de lurte på om vi skulle vurdere det om en nabojentevar hos faren sin. De har ikke trampoline, men bruker år. Ungnee syns det er så koselig å se og høre henne ha det gøy, så om vi setter opp trampolina for henne kommer de nok til å være ute litt med henne uten at de leker med henne i den forstand. Anonymkode: 8dc36...848 Hva er rart med det? Anonymkode: 44003...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå