Gå til innhold

Alene med barna i 2 uker- klarer det såvidt😔😣


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er bare på 5 dagen og kjenner jeg har nådd bristepunktet allerede. De er 8 mnd og 2 år gamle. Babyen gråter konstant og sover dårlig og 2 åringen er høyt og lavt og i sin verste trassalder. Har ingen avlastningsmuligheter siden besteforeldre må holde seg vekke og ingen familie/venner her forøvrig. Dvs de har nok med sine vanskelige situasjoner.

Noen med samme eller lignende erfaring?
 

Har dere noen gode tips og råd til meg for hvordan overleve dette her?

Er det ok å ta i mot hjelp av spreke besteforeldre med god helse som er mellom 60-65 år? De vil gjerne hjelpe, men jeg har ikke samvittighet til å ta i mot. Men kanskje jeg ikke har noe valg etterhvert?

 

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen råd dessverre, bare masse sympati! 

Det er tøft å være alene med ungene i den perioden. Eneste trøsten er at det blir bedre! 

Anonymkode: c80ba...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk nettbrett/tlf, om det hjelper for 2 åringen. 

Hvis du kan gå tur i nærmiljøet et sted det ikke er mye mennesker, så ville jeg gått en tur hver dag med minste i vogna og latt 2 åringen gå selv. Der får han utløp for mye energi. Evt bare putte minste i vognen og ta med barnet ut i hagen. Sette på dansevideoer på tv?

 

Anonymkode: 319e9...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville holdt besteforeldre på avstand foreløpig. Jeg har sett spreke, oppegående 50-70 åringer bli svært dårlig/døende av dette. Masse sympati her også !  Kan du få inn en barnevakt som ikke har mye omgang med andre om dagen? En nabo, venners venner osv. Jeg for min del holder alle barna hjemme, men kunne avsett eldste dersom det gjaldt en familie som også holder sine isolert. 

Anonymkode: 9cb41...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo begge i en utrolig travel alder og jeg skjønner godt at du er sliten. Jeg vet om mange besteforeldre som hjelper til med barna, så lenge de er spreke og vet hva de risikerer så hadde jeg tatt mot hjelp. Sjansen for at to så små barn har smitten i seg er vel forsvinnende liten? 
 

Ellers må du legge listen lavt, nå er det tid for å bare ha det rent nok, og ryddig nok. Prøv å få toåringen med på å hjelpe med babyen, brette tøy, tørke støv, støvsuge osv. De er ofte veldig hjelpsomme i den alderen. Ellers kan dere flytte med på gulvet. Lage hytte av pledd og puter, leke med duplo osv. Barn blir ofte roligere når mamma er med nede på gulvet. 
 

Er du alene med dem alltid, eller ser du lys i tunellen mtp at partneren din komme hjem snart?

 

Anonymkode: c92c8...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Du må da klare å ta deg av barna dine selv.

Anonymkode: 306fe...160

Rull inn puppen, din noksagt av et menneske. 

Anonymkode: c92c8...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Herregud. Du må da klare å ta deg av barna dine selv.

Anonymkode: 306fe...160

Ta deg en bolle! 
 

Jeg mener du fint kan ta i mot hjelp fra besteforeldrene til barna dersom de ønsker det selv. De er da voksne mennesker som kan ta egne valg når det kommer til egen helse. Her kommer mine foreldre innom daglig, min far og mann jobber sammen. Pappa spør om ungene vil være med hjem til de for å spise lunsj eller bade. Om de vil, blir de med. I morgen skal vi dit alle fem for å spise middag. 
 

Anonymkode: b535b...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt er slitsomt. Korona eller ei. Var og hjemme med barn i omtrent samme alder. Og var stort sett alene med de. Og dette var ikke snakk om 2 uker, men flere år. 😅Så føler med deg. 

Men prøv å puste når du har muligheten. Og tilbyr besteforeldrene seg til å hjelpe så ta imot hjelp. De kan kanskje passe 2 åringen litt. 

 

Anonymkode: da3db...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ingen råd dessverre, bare masse sympati! 

Det er tøft å være alene med ungene i den perioden. Eneste trøsten er at det blir bedre! 

Anonymkode: c80ba...98d

Takk❤️

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånt er slitsomt. Korona eller ei. Var og hjemme med barn i omtrent samme alder. Og var stort sett alene med de. Og dette var ikke snakk om 2 uker, men flere år. 😅Så føler med deg. 

Men prøv å puste når du har muligheten. Og tilbyr besteforeldrene seg til å hjelpe så ta imot hjelp. De kan kanskje passe 2 åringen litt. 

 

Anonymkode: da3db...d1e

Takk for støtten❤️

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ta deg en bolle! 
 

Jeg mener du fint kan ta i mot hjelp fra besteforeldrene til barna dersom de ønsker det selv. De er da voksne mennesker som kan ta egne valg når det kommer til egen helse. Her kommer mine foreldre innom daglig, min far og mann jobber sammen. Pappa spør om ungene vil være med hjem til de for å spise lunsj eller bade. Om de vil, blir de med. I morgen skal vi dit alle fem for å spise middag. 
 

Anonymkode: b535b...598

Takk for støtten❤️

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sånt er slitsomt. Korona eller ei. Var og hjemme med barn i omtrent samme alder. Og var stort sett alene med de. Og dette var ikke snakk om 2 uker, men flere år. 😅Så føler med deg. 

Men prøv å puste når du har muligheten. Og tilbyr besteforeldrene seg til å hjelpe så ta imot hjelp. De kan kanskje passe 2 åringen litt. 

 

Anonymkode: da3db...d1e

Ja jeg har mye erfaring med å være alene med dem når far er vekkreist, men aldri uten å kunne finne på timg med dem ute, gå i butikker osv. Ikke minst aldri uten avlastning av besteforeldre innimellom!

Takk for støtten🌸

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De er jo begge i en utrolig travel alder og jeg skjønner godt at du er sliten. Jeg vet om mange besteforeldre som hjelper til med barna, så lenge de er spreke og vet hva de risikerer så hadde jeg tatt mot hjelp. Sjansen for at to så små barn har smitten i seg er vel forsvinnende liten? 
 

Ellers må du legge listen lavt, nå er det tid for å bare ha det rent nok, og ryddig nok. Prøv å få toåringen med på å hjelpe med babyen, brette tøy, tørke støv, støvsuge osv. De er ofte veldig hjelpsomme i den alderen. Ellers kan dere flytte med på gulvet. Lage hytte av pledd og puter, leke med duplo osv. Barn blir ofte roligere når mamma er med nede på gulvet. 
 

Er du alene med dem alltid, eller ser du lys i tunellen mtp at partneren din komme hjem snart?

 

Anonymkode: c92c8...01c

Takk for gode råd🌸 Jeg legger lista såpass lavt at jeg faltoskmlar det flyte litt her nå. Tenker det viktigste er at jeg har energi til å være en god og omsorgsfull mor. Heldigvis er der lys i tunnelen på den ene og andre måten. Far kommer hjem om 9 dager og da skal han ha pappaperm❤️

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rull inn puppen, din noksagt av et menneske. 

Anonymkode: c92c8...01c

🙈🤗❤️

Anonymkode: 7129c...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt beste tips er å komme seg ut. Ut, ut og ut! Hadde ikke overlevd med mine to om vi ikke hadde vært ute om dagene. Blir vi sittende inne så flyr vi alle sammen i taket i løpet av få timer. Jeg gjør ingenting spesielt med ungene ute. De aktiviserer seg selv. Kanskje finner vi en ball og da kan vi spille fotball plutselig. Så vil minste finne en pinne så vi leter etter en «kul» pinne. Eller vi ser et tre som ligner på en slange og vips har vi laget en fortelling om «den skumle slangeskogen». Etter en god tur ut er ungene slitne og slapper av når vi går inn. Trenger ikke være lenge ute om gangen heller! Hvis vi er ute en time tidlig på formiddagen, så tar vi en tur ut senere også. 
Vi har muligheten til å være ute uten å treffe andre da, det er jo en forutsetning nå.. 

 

Ellers så bare hold ut. Det er det mange som må innstille seg på disse dager. La ting flyte og bare lev i øyeblikket. Du klarer dette! 

Anonymkode: a918d...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ville holdt besteforeldre på avstand foreløpig. Jeg har sett spreke, oppegående 50-70 åringer bli svært dårlig/døende av dette. Masse sympati her også !  Kan du få inn en barnevakt som ikke har mye omgang med andre om dagen? En nabo, venners venner osv. Jeg for min del holder alle barna hjemme, men kunne avsett eldste dersom det gjaldt en familie som også holder sine isolert. 

Anonymkode: 9cb41...5c7

Du.... gjennomsnittsalderen for de døde er 89 år. Alle med underliggende sykdommer! 

Anonymkode: 7973a...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...