Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Hel. min samboer og jeg har vondt i hodet, brystet og feber. vi har fått beskjed om hjemmakarantene og oppføre oss som om vi har korona. vi får andre til å handle for oss og er kun hjemme eller i egen hage. vi har et felles barn og hovedomsorgen for mitt barn fra tidligere. i morgen skal mitt barn til sin far. Helt greit for meg sånn i utgangspunktet, men nå er jo vi syke her hjemme. Er det noe regler da for barnet? Kan vi sende henne til pappen sin? Han vet vi er syke selvsagt og har henne gjerne, barnet gleder seg. Vi har henne gjerne her hjemme også så ikke det det handler om. hva er reglene her? Jeg finner ikke noe info rundt dette. Jeg leser vi skal opprettholde samvær som vanlig, men ikke info når ene foreldreparet «muligens» har korona. Vi blir jo ikke testet. barnets far har samboer med nyfødt barn. noen som vet noe? Anonymkode: 1f478...fb0
Blop Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Vet ikke, men jeg hadde glatt holdt henne hjemme. All fornuft tilsier det. God bedring 👍
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, Blop skrev: Vet ikke, men jeg hadde glatt holdt henne hjemme. All fornuft tilsier det. God bedring 👍 Enig med deg, men det er så vanskelig når far så gjerne vil ha samvær som vanlig og barnet også vil det. Anonymkode: 1f478...fb0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Hadde sendt barnet til far. Barnet er ikke i karantene og det anbefales at samvær går som normalt. Anonymkode: 3d9f8...29c
Blop Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enig med deg, men det er så vanskelig når far så gjerne vil ha samvær som vanlig og barnet også vil det. Anonymkode: 1f478...fb0 Nå er det unntakstilstand i landet, ingenting er som normalt. At far og barnet gleder seg til samværet er forståelig. Men jeg tror ikke far vil ha eventuel smitte i hus. At barnet ikke er sykt betyr ikke at det ikke er bærer av viruset. Samvær kan tas igjen senere.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 15 minutter siden, Blop skrev: Nå er det unntakstilstand i landet, ingenting er som normalt. At far og barnet gleder seg til samværet er forståelig. Men jeg tror ikke far vil ha eventuel smitte i hus. At barnet ikke er sykt betyr ikke at det ikke er bærer av viruset. Samvær kan tas igjen senere. Hvordan formidler jeg dette til far? Han vil gjerne ha barnet fra i morgen Anonymkode: 1f478...fb0
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Med et nyfødt barn i hus ville jeg ikke sendt jenta til far Anonymkode: ac903...290
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Med et nyfødt barn i hus ville jeg ikke sendt jenta til far Anonymkode: ac903...290 Men far og samboer som har nyfødt baby vil gjerne ha min datter der. Det er en risk de er villige til å ta sier de. jeg syntes det er uforsvarlig, men jeg når ikke helt inn. hvordan formidle dette på en god måte? Anonymkode: 1f478...fb0
Blop Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men far og samboer som har nyfødt baby vil gjerne ha min datter der. Det er en risk de er villige til å ta sier de. jeg syntes det er uforsvarlig, men jeg når ikke helt inn. hvordan formidle dette på en god måte? Anonymkode: 1f478...fb0 Hva med Nei? Det er en betydelig risk de tar. At de er villige til å å eksponere en nyfødt for eventuel coronasmitte er rimelig spesielt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #10 Skrevet 21. mars 2020 Hva med å søke råd hos kvalifisert personell, og så følge det rådet? Men her har det andre foreldreparet vurdert risikoen, og kommet fram til at det er verdt risken. Så da skjønner jeg ikke hva som er din agenda eller motiv for å holde tilbake samværet. Et evt samvær vil uansett ikke være negativt for ditt barn, som er den du skal ta hensyn til. Far tar vurderingen for de andre, og det er ikke ditt ansvar. Anonymkode: 5a844...701
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Så flott at far og stemor virkelig ønsker å ha deres datter. Men når det er sagt er det totalt galskap å ta sjansen på å smitte en nyfødt , den sjansen bør de ikke ta. Fint at de vil vise frem den lille til storesøster men å risikere helsen til en nyfødt er hårreisende. Det går ikke an å snakke barnefar til fornuft? Vil han fortsatt ha samvær etter den samtalen hadde jeg sendt henne, med tungt hjerte ovenfor den nyfødte.. Anonymkode: 4729e...59b
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Så flott at far og stemor virkelig ønsker å ha deres datter. Men når det er sagt er det totalt galskap å ta sjansen på å smitte en nyfødt , den sjansen bør de ikke ta. Fint at de vil vise frem den lille til storesøster men å risikere helsen til en nyfødt er hårreisende. Det går ikke an å snakke barnefar til fornuft? Vil han fortsatt ha samvær etter den samtalen hadde jeg sendt henne, med tungt hjerte ovenfor den nyfødte.. Anonymkode: 4729e...59b Ja han vil ha det. Snakket med coronatelefonen nå de anbefalte ikke samvær. far vil fremdeles ha samvær. han skal jobbe hver dag så han skal potensielt spre smitten videre til hele Lillestrøm. flott! Jeg er så irritert. Han holdninger til dette som gjør at dette vil ta evigheter «meg meg meg» holdning ikke et snev av solidaritet Anonymkode: 1f478...fb0
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Samvær kan foregå som normalt når alle er friske. Ved mistanke om korona bør ikke samværsbarn bytte bopel. Jeg ringte den telefonen. Nå har det tilspisset seg i Norge og det minste symptom skal man nå regne som korona. Her måtte også samvær utgå pga dette. Leit for barna men smittespredning må stoppes. Anonymkode: a93a2...4d7
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja han vil ha det. Snakket med coronatelefonen nå de anbefalte ikke samvær. far vil fremdeles ha samvær. han skal jobbe hver dag så han skal potensielt spre smitten videre til hele Lillestrøm. flott! Jeg er så irritert. Han holdninger til dette som gjør at dette vil ta evigheter «meg meg meg» holdning ikke et snev av solidaritet Anonymkode: 1f478...fb0 Hadde gitt far beskjed om at når han og samboer ikke evner å ta fornuftige valg, når dem i tillegg ikke hører på coronatelefonen så har jeg ikke annet valg enn å ringe inn bekymring til Barnevernet. For det hadde jeg gjort. Det er deres ansvar å beskytte den nyfødte babyen, helt hårreisende at det er du som her tenker mer på den nyfødte enn foreldrene. Dette lyder ikke godt, jeg er seriøst bekymret for denne nyfødte babyen med slike talentløse foreldre. Anonymkode: 5f315...594
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå