Gå til innhold

Er de med leversykdom i risikogruppe vedr. Corona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en tlf fra en i familien som var så bekymret for meg.

Har ikke tenkt tanken engang på at jeg er i noe risikogruppe. 
Går ikke på medisiner mot noe, men fikk en leverskade i 2015 som de fikset ved å sy tynntarmen inn i leveren for galledrenasje. 

Jobber i helsevesenet så er i nokså utsatt posisjon med brukerkontakt.

Ble bare litt bekymret selv, for tanken har ikke streifet meg engang.

Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg at jeg ville stilt til lege på avd. som behandlet deg den gang, eller tilsvarende, for det er jo en noe spesiell skade, tror jeg.

Anonymkode: 1b6c4...ccd

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Dette tror jeg at jeg ville stilt til lege på avd. som behandlet deg den gang, eller tilsvarende, for det er jo en noe spesiell skade, tror jeg.

Ja, enig. Men vil ikke belemre de med mine bekymringer, og aner ikke hvordan jeg skal få tak i de... 

Urk!!!

Skrevet
10 minutter siden, Twintipp skrev:

Ja, enig. Men vil ikke belemre de med mine bekymringer, og aner ikke hvordan jeg skal få tak i de... 

Urk!!!

Jeg hadde tatt en telefon direkte til avdelingen, be sentralbordet sette deg over. Så vil sekretær der videreformidle spørsmålet til behandlende lege den gang, eller andre. Min erfaring er at de ikke akkurat er kjappe til å svare, men dette er jo en aktuell problemstilling som du bør få svar på raskt, om du bør ta andre forholdsregler eller ikke trenger det.

Ev. kan du jo be fastlegen om å sende et spørsmål til avdelingen, men det vil jeg tro tar minst like lang tid og kanskje lenger enn om du gjør det selv. Tenker du kan ta direkte kontakt selv siden du har vært innlagt der. Husker historien din fra den gang, og du var jo der såpass lenge at jeg vil tro de husker deg.

Lykke til :)

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde tatt en telefon direkte til avdelingen, be sentralbordet sette deg over. Så vil sekretær der videreformidle spørsmålet til behandlende lege den gang, eller andre. Min erfaring er at de ikke akkurat er kjappe til å svare, men dette er jo en aktuell problemstilling som du bør få svar på raskt, om du bør ta andre forholdsregler eller ikke trenger det.

Ev. kan du jo be fastlegen om å sende et spørsmål til avdelingen, men det vil jeg tro tar minst like lang tid og kanskje lenger enn om du gjør det selv. Tenker du kan ta direkte kontakt selv siden du har vært innlagt der. Husker historien din fra den gang, og du var jo der såpass lenge at jeg vil tro de husker deg.

Lykke til :)

Takk for svar❤️
Jeg får kanskje gjøre det. Det er jo noe som ble rettet opp i, så tror ikke det selv... men kjenner jeg ikke har lyst på den bekymringen. Har meldt meg frivillig til å jobbe på et sted for Korona pasienter/tlf også, så må vel nesten bare manne meg opp å ringe.

klem

Skrevet
14 minutter siden, Twintipp skrev:

Tusen takk❤️

Bare hyggelig :) 

Anonymkode: 40685...dcf

Skrevet
37 minutter siden, Twintipp skrev:

Takk for svar❤️
Jeg får kanskje gjøre det. Det er jo noe som ble rettet opp i, så tror ikke det selv... men kjenner jeg ikke har lyst på den bekymringen. Har meldt meg frivillig til å jobbe på et sted for Korona pasienter/tlf også, så må vel nesten bare manne meg opp å ringe.

klem

Ring i morgen. Er du heldig blir du satt over til avdelingen, og kanskje de har litt ekstra tid på helg. Det hender.

Oppdater gjerne om du får et klart svar.

Lykke til og klem til deg også :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...