Gå til innhold

Noe hjelp eller tips?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Søstra mi har 2 barn, Gutt på 6 år og ei jente på 3 år, og jeg har ei datter på 2 år, Det jeg merker er at når søsteren min kommer på besøk hos meg med barna, så begynner datteren min og gjemme vekk leker ikke i fra søsteren min sin datter men sønnen. 

Vær gang de er på besøk så skal gutten bestemme og si «dette er mitt» til leker som er i stuen min, Han skal helst leke alene hele tiden altså heil greit, Men ikke der han begynner og bli sur og tar i fra søsteren sin eller datteren min og begynner og lage vegger slik at de ikke får ta noe. Samme med ute leker, Har jo disser og sandkasse i hagen, i sandkassen begynner han og bære søsteren og datteren min ut av sandkassa når de prøver og få tak i bøtter osv. Og sier bestemt at han ikke skal leke med søsteren sin eller datteren min og at han vil være alene. 

Problemet er at søsteren min sier ikke i fra til gutten at det ikke er greit. Siden hun skylder på «autisme», jeg skjønner det er utfordrende og forklare barn med autisme at andre barn har følelser ovs, Men er litt lei at han skal sjefe over når han er på besøk..

Og jeg vil ikke si dette på en dumt måte, noe tips til hvordan jeg kan si det på eller forklare til henne?

Hva hadde dere gjort/sagt? 

 

Anonymkode: 7922c...156

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...