Gå til innhold

De som dør av korona..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva dør de av? Forstår det som at de sliter med å få nok luft? Dør de av oksygen-mangel??

Jeg er ganske sikker på at jeg har fått korona. Sykdomsforløpet og symptomene stemmer med beskrivelsene. Jeg har nå vært stk én uke, og idag ble jeg brått verre. Tungt å puste, føler jeg ikke får nok luft. Redd for å dø av luftmangel 😱

Anonymkode: 3d1e3...94e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har en brå og tydelig forverring av korona så bør du kontakte legevakten og spørre dem.

Ring nå, du :)

Anonymkode: 7f577...8f4

Skrevet

Du ringer legevakt, ikke skriv innlegg på DIB😱

Skrevet

Altså, er ikke SÅ alvorlig for meg foreløpig.. men anstrengende å puste. Dette gjelder sikkert for alle som er smittet. Vil ikke bry de med meg unødig.. jeg har ingen andre sykdommer :) 

Skrevet

Sepsis.
(Blodforgiftning)

Anonymkode: 12b36...51e

Skrevet

Mange av de som har dødd har flere andre sykdommer, opptil tre andre diagnoser, så immunforsvaret greier ikke slå coronaen tilbake. Jeg har enda ikke hørt om noen døde som ikke har hatt en eller flere tilleggsdiagnoser jeg...?

Så vidt jeg har forstått har mange fått en lungebetennelse forårsaket av virus, og det er ikke noe å gjøre med annet enn å evt gi oksygen eller pustehjelp til ditt eget immunforsvar slår det tilbake.

Regner med det er det du også har fått nå da, en lungebennelse forårsaket av virus. Noe de fleste kropper klarer å slå tilbake selv, men noen trenger pustehjelp mens det står på som verst.

Anonymkode: 3631c...958

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Mange av de som har dødd har flere andre sykdommer, opptil tre andre diagnoser, så immunforsvaret greier ikke slå coronaen tilbake. Jeg har enda ikke hørt om noen døde som ikke har hatt en eller flere tilleggsdiagnoser jeg...?

Så vidt jeg har forstått har mange fått en lungebetennelse forårsaket av virus, og det er ikke noe å gjøre med annet enn å evt gi oksygen eller pustehjelp til ditt eget immunforsvar slår det tilbake.

Regner med det er det du også har fått nå da, en lungebennelse forårsaket av virus. Noe de fleste kropper klarer å slå tilbake selv, men noen trenger pustehjelp mens det står på som verst.

Jo, man kan gi antibiotika.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mot virus

Anonymkode: 97492...3e3

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk for utfyllende svar :)

Vil ikke ta kontakt med legevakt før jeg MÅ.. er jo heller ikke 100% sikkert at det er korona. Har ikke vært i utlandet, eller vært i nærheten av noen som har det påvist...

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tja, man kan jo alltids putte i folk ekstra medisiner som ikke hjelper mot koronaviruset. Er man da skikkelig heldig får man en c.diff-infeksjon. Sånt pleier å hjelpe på om man sliter med pusten.

Anonymkode: d5274...46a

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hva dør de av? Forstår det som at de sliter med å få nok luft? Dør de av oksygen-mangel??

Jeg er ganske sikker på at jeg har fått korona. Sykdomsforløpet og symptomene stemmer med beskrivelsene. Jeg har nå vært stk én uke, og idag ble jeg brått verre. Tungt å puste, føler jeg ikke får nok luft. Redd for å dø av luftmangel 😱

De dør av sepsis, og ikke oksygenmangel. 

Det er vitkig å tenke på at dette også kan være veldig psykisk betinget også. Pusten er noe som lett blir påvirket av angst. Følelsen av å ikke få nok luft er også veldig relevant. 

Det er mange ulike stillinger som vil gjøre det lettere for deg å puste. du kan også prøve å ta leppene litt sammen når du puster ut, så du gir litt motstand. Dette gjør at bronkiene dine utvider seg.

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke mot virus

Det er sant det, beklager. 

Skrevet

De dør av lungebetennelse.

Skrevet

Vi har mistet en og han var ikke syk fra før av. Ingen diagnose og bodde hjemme. Gammel, men ikke syk. Døde 4 dager etter påvist corona. 

Anonymkode: 3cddb...934

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi har mistet en og han var ikke syk fra før av. Ingen diagnose og bodde hjemme. Gammel, men ikke syk. Døde 4 dager etter påvist corona. 

Anonymkode: 3cddb...934

Kondolerer. De gamle tåler ikke så mye dessverre. Har ikke noe å gå på. Får håpe han ikke merket så mye mot slutten ❤️ 

Skrevet

Jeg leste også at alle som døde av corona døde av sepsis

Anonymkode: 8f162...d05

Skrevet

Jeg kjenner en av de som er døde av corona, og vedkommende hadde langt fremskredende kreft, tidligere hjerteoperert og diabetes 2 og ville bare levd kanskje ett par måneder til hvis ikke vedkommene hadde dødd av corona.

Anonymkode: ad0c9...c0a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte nettopp google meg frem til at sepsis er blodforgiftning. Men... hvordan kan dette viruset gi blodforgiftning? (Jeg er åpenbart ikke helseutdannet).

Anonymkode: e3b60...ce0

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg måtte nettopp google meg frem til at sepsis er blodforgiftning. Men... hvordan kan dette viruset gi blodforgiftning? (Jeg er åpenbart ikke helseutdannet).

Anonymkode: e3b60...ce0

Det lurer jeg på også. Sepsis kommer av bakterier i blodet. Så vidt jeg vet så har ikke forskere funnet noen forklaring på det enda

Skrevet

Sepsis kommer av at kroppen overreagerer på en infeksjon, ofte en bakteriell infeksjon, men det kan også være virus eller sopp.

Anonymkode: f0371...dbc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

På tide å innføre C vitamin intravenøst ved sykehusene👍

Anonymkode: 7f476...250

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På tide å innføre C vitamin intravenøst ved sykehusene👍

Trodde de hadde funnet ut at det ikke hadde noen virkning?

Anonymkode: 8fc3d...6db

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trodde de hadde funnet ut at det ikke hadde noen virkning?

Anonymkode: 8fc3d...6db

Det var vel legemiddel industrien som "fant" ut av det ja 😃

Skrevet

Dere ser vel hvor dumt dette er?? De som dør vil uansett dø. 

Anonymkode: 075e2...ea7

Skrevet
På 20.3.2020 den 21.23, Anonym bruker skrev:

Takk for utfyllende svar :)

Vil ikke ta kontakt med legevakt før jeg MÅ.. er jo heller ikke 100% sikkert at det er korona. Har ikke vært i utlandet, eller vært i nærheten av noen som har det påvist...

Kan også være en lungebetennelse som ikke er korona. Jeg fikk lungebetennelse for noen år tilbake og ble innlagt på sykehus fordi jeg ikke fikk puste og måtte ha pustehjelp. Men i disse koronatider hadde jeg ikke tatt sjangsen på å ikke ringe legevakten hvis jeg hadde fått sånne symptomer. 

Anonymkode: 298c5...09a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...