Gå til innhold

Når det har gått 2 uker.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

…., og vi bare har vært hjemme + på butikken for å handle mat. Er det da greit å treffe noen som også bare har vært hjemme i 2 uker? Hvis alle har vært friske i den perioden? Eller bør vi fortsatt holde oss for oss selv? Savner tanteungene mine... ❤️ 

Anonymkode: b02e5...c3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer vel an på anbefalingene til den tid. Det skifter jo omtrent dag for dag.

Anonymkode: c66d3...645

Skrevet

Jeg mener det er for tidlig. Det vil være personer som etter to uker bare akkurat begynner å få symptomer, disse symptomene kan så være så svake at man ikke forstår at man er smittet. Trolig vil det være mange av disse. Begynner vi å bevege oss fritt igjen da så vil spredningen øke raskt igjen. Og de får symptom etter et par uker, de tar det jo ofte 1-2 uker igjen før de ev. blir alvorlig syk, og først 1-3 uker etter det igjen vet man om de overlever eller ikke.

Så jeg er overbevist om at skal vi greie å bremse det videre så MÅ vi ha samme restriksjonene minimum to nye uker. Hvis vi skal slippe unna bare med to ekstra uker, da MÅ folk fortsette å følge anbefalingene fra helsemyndighetene. For selv da vil det også være folk som blir smittet, de blir smittet av folk som kun har lette symptomer og likevel går på butikken, møter kjente, fra helsepersonell som er i kontakt med smitte, men er symptomfrie lenge.

Skal det bremses så må folk følge anbefalingene!

Anonymkode: e8496...c14

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener det er for tidlig. Det vil være personer som etter to uker bare akkurat begynner å få symptomer, disse symptomene kan så være så svake at man ikke forstår at man er smittet. Trolig vil det være mange av disse. Begynner vi å bevege oss fritt igjen da så vil spredningen øke raskt igjen. Og de får symptom etter et par uker, de tar det jo ofte 1-2 uker igjen før de ev. blir alvorlig syk, og først 1-3 uker etter det igjen vet man om de overlever eller ikke.

Så jeg er overbevist om at skal vi greie å bremse det videre så MÅ vi ha samme restriksjonene minimum to nye uker. Hvis vi skal slippe unna bare med to ekstra uker, da MÅ folk fortsette å følge anbefalingene fra helsemyndighetene. For selv da vil det også være folk som blir smittet, de blir smittet av folk som kun har lette symptomer og likevel går på butikken, møter kjente, fra helsepersonell som er i kontakt med smitte, men er symptomfrie lenge.

Skal det bremses så må folk følge anbefalingene!

Anonymkode: e8496...c14

Tror du har rett.

Anonymkode: c69cf...424

Skrevet

Jeg har Korona nå og hvor mange dager jeg gikk ute fra jeg begynte å bli syk til jeg skjønte det vet jeg ikke. De første tegnene var så diffuse at jeg virkelig ikke hadde noen anelse. Men det dreier seg nok om en halv uke iallfall. Nå når jeg tenker tilbake er det flere ting jeg burde ha reagert på.

Så etter 14 dager har alle isolerte som er smittet antagelig begynt å få symptomer. Da er det viktig å gi det ytterligere noen dager for å være helt sikker.

Anonymkode: ff1a4...6cf

Skrevet
52 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har Korona nå og hvor mange dager jeg gikk ute fra jeg begynte å bli syk til jeg skjønte det vet jeg ikke. De første tegnene var så diffuse at jeg virkelig ikke hadde noen anelse. Men det dreier seg nok om en halv uke iallfall. Nå når jeg tenker tilbake er det flere ting jeg burde ha reagert på.

Så etter 14 dager har alle isolerte som er smittet antagelig begynt å få symptomer. Da er det viktig å gi det ytterligere noen dager for å være helt sikker.

Kan jeg spørre hvilke diffuse symptomer du hadde? Jeg er i karantene og kjenner litt på noe men ja, det er litt diffust...🙄

Anonymkode: e9fd4...2e1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvilke diffuse symptomer du hadde? Jeg er i karantene og kjenner litt på noe men ja, det er litt diffust...🙄

Anonymkode: e9fd4...2e1

- Mat og drikke smakte annerledes.

- Sakte mindre energi

- Rennende nese

Dette kom over en 3 til 5 dager, husker ikke helt når smaken endret seg. Etter det ballet det bare på seg.

Nå ser jeg det selvfølgelig klart...

Skrevet

Jeg fikk beskjed av legen å holde meg hjemme til jeg var sympomfri + en dag ekstra. Holdt meg inne fra mandag. I dag var jeg ute og på butikken😊 

Anonymkode: 9c3b5...591

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...