Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #26 Skrevet 21. mars 2020 12 timer siden, Dorey skrev: Det er underholdningslitteratur for litt enkle mennesker. Bøkene har null substans og språket er platt og enkelt. Er det ikke litt stusselig å være så avgrenset? Anonymkode: 4c5f8...917
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #27 Skrevet 21. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Enig. Jeg har studert litteratur og måtte derfor gjennom en hel del litteratur som skulle nærleses og ihjeltolkes. I denne perioden leste jeg utelukkende enkel krim på «fritiden», og kunne sikkert lest Riley også. Er på ingen måte enkel, i hvert fall ikke hva litteratur angår 😊 Mitt inntrykk er at de som elsker å være nedlatende mot de som leser «kiosklitteratur» er wannabees med et snev av lav selvtillit på kulturfronten. De googler seg fram til hva som er de kulturpolitisk korrekte bøkene å lese, og tror dette gir dem en form for overlegenhet. Folk som kan litteratur ser verdien i at folk leser og har ikke dette behovet for å fremheve seg selv. Anonymkode: e39cc...e59 Jeg har slikt mye kiosklitteratur opp gjennom, Margit Sandemo var min inngang til boklesing mot slutten av barneskolen og gjennom hele ungdomsskolen. Særlig de svulstige metaforene i sexscenene slukte jeg rått. Men Riley fenger meg ikke i samme grad. Har som sagt lest samme bok to ganger uten å gjenkjenne den. Men den underholdte meg i det øyeblikket jeg leste den, og det var jo forsåvidt målet. Jeg leser krimlitteratur uten å skamme meg det minste, så spesielt fin på det er jeg virkelig ikke. Anonymkode: 8effe...fd3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå