Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Etter å ha lest mye skryt av bøkene hennes så begynte jeg på syv søstre. Og jeg må si.. jada, det er underholdning, men det er uinteressant møl med et helt middels forfatterskap. Som ikke gir inntrykk eller spesielle leseropplevelse. Hva mener dere? Anonymkode: 0220a...d86
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Etter å ha lest mye skryt av bøkene hennes så begynte jeg på syv søstre. Og jeg må si.. jada, det er underholdning, men det er uinteressant møl med et helt middels forfatterskap. Som ikke gir inntrykk eller spesielle leseropplevelse. Hva mener dere? Anonymkode: 0220a...d86 Jeg liker bøkene hennes veldig godt.. Du får jo bare finne noe annet da 😊 Anonymkode: 15b98...9ac
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Det er skjønnlitteratur. Ikke fagstoff. Anonymkode: 0a9d7...591
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Jeg liker også bøkene hennes veldig godt Anonymkode: 2c010...e5e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 Jeg er veldig glad i bøkene hennes. Klarer ikke å legge fra meg boka når jeg først har begynt på en. Men ofte kan de være litt kjedelige i starten. Så fort man kommer inn i historien tar det seg opp og er veldig spennende. En av mine yndlingsforfattere. Anonymkode: 60412...e89
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Jeg liker henne også. Men kommer aldri til å innrømme det til noen. Skikkelig guilty pleasure, som jeg skammer meg over. Anonymkode: 34ded...2e2
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Jeg er veldig enig, hi. Klisj. Anonymkode: ea243...dc2
sug lut Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 (endret) Det er jo suppe og trivielt, men det ser man jo allerede fra omtalen, coveret og ikke minst hvem som leser det. Det burde ikke overraske. Det er flott at folk leser, tenker jeg, og alle trenger ikke lese og like det samme som meg. Selv suppe har sin misjon. Endret 20. mars 2020 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 5 minutter siden, sug lut skrev: Det er jo suppe og trivielt, men det ser man jo allerede fra omtalen, coveret og ikke minst hvem som leser det. Det burde ikke overraske. Det er flott at folk leser, tenker jeg, og alle trenger ikke lese og like det samme som meg. Selv suppe har sin misjon. Det var diplomatisk sagt av deg 😊 Anonymkode: e39cc...e59
sug lut Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det var diplomatisk sagt av deg 😊 Anonymkode: e39cc...e59 Jeg har mine øyeblikk.
Dorey Skrevet 21. mars 2020 #11 Skrevet 21. mars 2020 Det er underholdningslitteratur for litt enkle mennesker. Bøkene har null substans og språket er platt og enkelt.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #12 Skrevet 21. mars 2020 Bøkene er enkle, forutsigbare og lett underholdende. Greie bøker når man ikke ønsker så mye motstand eller bare vil ha litt romantikk og happy ending. Anonymkode: 7bc01...54c
Superdolly Skrevet 21. mars 2020 #13 Skrevet 21. mars 2020 Jeg liker serien godt. Men du må selvsagt ta det for det det er: Lett litteratur som ikke krever noe av leseren.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #14 Skrevet 21. mars 2020 1 time siden, Dorey skrev: Det er underholdningslitteratur for litt enkle mennesker. Bøkene har null substans og språket er platt og enkelt. Jeg personlig har lest så mye faglitteratur over lang tid, at jeg har behov for lett litteratur. Det blir litt som å se TV-serier - bare i bokform Det har absolutt ikke noe med at jeg er et «enkelt» menneske Anonymkode: 15b98...9ac
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #15 Skrevet 21. mars 2020 Trodde jeg hadde lest to bøker av henne, viste seg at jeg har lest samme bok to ganger. Så forglemmelig er handlingen. Tidsfordriv, noe mer spennende enn å se maling tørke. Anonymkode: 8effe...fd3
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #16 Skrevet 21. mars 2020 Det er lett underholding, av og til trenger man det også Å slenge beina på bordet og lese en enkel bok er avslapning for meg. Jeg leser mye og liker godt en "tung" bok som du må bruke intelligensen litt for å skjønne, men jeg liker også enkle bøker uten annen misjon enn å underholde meg litt. Jeg ser aldri på tv, så enkle bøker er vel for meg det serier er for andre 😊 Anonymkode: 06e16...40c
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #17 Skrevet 21. mars 2020 Jeg jobber med litteraturformidling og liker ikke slike bøker selv. Det er likevel mange som gjør det og selv om teksten nok ikke utfordrer leseren, så ville jeg ikke ha kalt leserne trivielle og enkle. Ofte er de damer over 55 som liker å slappe helt av med en bok. Anonymkode: 2c992...cb0
gærne ko Skrevet 21. mars 2020 #18 Skrevet 21. mars 2020 (endret) Jeg kjenner mange som leser Lucinda Riley. De fleste er langt unna 55 og de fleste med høyere utdannelse. Men det kan jo hende at mange av oss som leser bøker liker å lese ting som er koselig og litt lett å lese. Jeg leser for å slappe av med en handling man lett kan forsvinne inn i. Sjelden jeg leser bøker der jeg må være helt på hele tiden. Salgstallene viser jo at det er veldig mange som liker bøkene Har også lest en del norske serier, og noen av dem er faktisk veldig ok for å lære om norsk historie blant den vanlige befolkningen, ikke om konger og adelsmenn. Så får det heller være at handlingen går litt vel mye i sirkel inniblant 😀 Endret 21. mars 2020 av gærne ko
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #19 Skrevet 21. mars 2020 Jeg leser alle bøker jeg kommer over. Bøkene til Lucinda Riley er herlige og lettleste, og det trenger jeg innimellom. Jeg leser ikke de bøkene for å bli klokere eller lære noe. Jeg leser de bøkene fordi jeg ikke er så glad i å se på TV, og trenger en avveksling etter politiske møter, budsjettdiskusjoner, omorganiseringer og faglige utfordringer. Anonymkode: 28422...2b9
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #20 Skrevet 21. mars 2020 Har du lest en har du lest dem alle. Hun følger samme oppskrift og er veldig forutsigbar og noen ganger langtekkelig. Hun kan dra ut historien litt langt. Men noen ganger leter jeg etter noe enkelt slik at hjernen får slappe av og da er disse bøkene enkle og jeg vet de ender bra. Anonymkode: b4967...72a
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #21 Skrevet 21. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du lest en har du lest dem alle. Hun følger samme oppskrift og er veldig forutsigbar og noen ganger langtekkelig. Hun kan dra ut historien litt langt. Men noen ganger leter jeg etter noe enkelt slik at hjernen får slappe av og da er disse bøkene enkle og jeg vet de ender bra. Anonymkode: b4967...72a Jeg blir like overrasket hver gang 😂😂😂 Anonymkode: 15b98...9ac
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #22 Skrevet 21. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber med litteraturformidling og liker ikke slike bøker selv. Det er likevel mange som gjør det og selv om teksten nok ikke utfordrer leseren, så ville jeg ikke ha kalt leserne trivielle og enkle. Ofte er de damer over 55 som liker å slappe helt av med en bok. Anonymkode: 2c992...cb0 Enig. Jeg har studert litteratur og måtte derfor gjennom en hel del litteratur som skulle nærleses og ihjeltolkes. I denne perioden leste jeg utelukkende enkel krim på «fritiden», og kunne sikkert lest Riley også. Er på ingen måte enkel, i hvert fall ikke hva litteratur angår 😊 Mitt inntrykk er at de som elsker å være nedlatende mot de som leser «kiosklitteratur» er wannabees med et snev av lav selvtillit på kulturfronten. De googler seg fram til hva som er de kulturpolitisk korrekte bøkene å lese, og tror dette gir dem en form for overlegenhet. Folk som kan litteratur ser verdien i at folk leser og har ikke dette behovet for å fremheve seg selv. Anonymkode: e39cc...e59
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #23 Skrevet 21. mars 2020 15 timer siden, sug lut skrev: Det er jo suppe og trivielt, men det ser man jo allerede fra omtalen, coveret og ikke minst hvem som leser det. Det burde ikke overraske. Det er flott at folk leser, tenker jeg, og alle trenger ikke lese og like det samme som meg. Selv suppe har sin misjon. 6 timer siden, Dorey skrev: Det er underholdningslitteratur for litt enkle mennesker. Bøkene har null substans og språket er platt og enkelt. Jeg lurer litt på hvordan dere forestiller dere de som leser disse bøkene? Og hva Dorey legger i "enkle mennesker"? Anonymkode: 2c010...e5e
Dorey Skrevet 21. mars 2020 #24 Skrevet 21. mars 2020 (endret) 5 timer siden, Anonym bruker skrev: ... Endret 21. mars 2020 av Dorey
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2020 #25 Skrevet 21. mars 2020 11 minutter siden, Dorey skrev: Jeg jobber med litteraturformidling og ser absolutt en fellesnevner i forhold til hvem som leser slike bøker. Men du svarer ikke på spørsmålet - hvilke fellesnevnere er det du mener du ser? Anonymkode: 2c010...e5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå