Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har en datter som bor i nabobyen, hun har jobb og en liten leilighet men hun har ikke tilgang på vaskemaskin. Hun bruker å komme hjem til oss for å vaske tøy i helgene. Nå har hun hjemmekontor i en sentral stilling i sin bedrift. Hun trenger å vaske klær, det blir fort to/tre maskiner med klær, sengetøy osv. Vi kan ikke være sammen med tanke på smitterisiko, jeg har høyt blodtrykk som gjør at jeg ligger i risikogruppe. Vi vurderer å dra opp på hytta i helga sånn at datteren kan vaske tøy. Hytta er i nabokommunen og vi vil så klart ikke stoppe noe sted, eller handle. Bare kjøre opp, ikke treffe noen og kjøre hjem. Nærmeste lege er i hjemkommunen, og det er samme helsedistrikt. Jeg vet ikke hva vi skal gjøre.. alt blir feil. Anonymkode: 921a3...a17
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #2 Skrevet 20. mars 2020 Sponset en liten billig vaskemaskine til henne? Anonymkode: aca48...b96
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Sponset en liten billig vaskemaskine til henne? Anonymkode: aca48...b96 Hun har ikke plass eller mulighet for oppkobling. Dessuten måtte jo noen ha fraktet og installert denne.. Anonymkode: 921a3...a17
Frulakris Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Hun setter klærne på trappen din i kveld, du vasker og hun henter de på utsiden på søndag.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 3 minutter siden, Frulakris skrev: Hun setter klærne på trappen din i kveld, du vasker og hun henter de på utsiden på søndag. Jeg risikerer ikke smitte via hennes tøy? Anonymkode: 921a3...a17
Frulakris Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg risikerer ikke smitte via hennes tøy? Anonymkode: 921a3...a17 Vet ikke, kanskje hun kan reise innom ett vaskeri og kjøpe vannoppløselige poser å ha det i? Bruke hansker? jeg hadde ikke vært mer redd for å vaske hennes tøy enn å la henne være i huset deres i helgen. Smittefare det og.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 Hvis hun er voksen, har vel ikke du et ansvar for å vaske hennes tøy? Det der er bare merkelig.. En voksen dame som vasker klær hjemme... Hmmm Man får kjøpt utstyr til å vaske for hånd. Hun kan også koke klærne. Anonymkode: ac5e9...4e6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Hun kan vaske tøy for hånd. Til en person som ikke en gang går ut er ikke det noen stor jobb. Anonymkode: 4729b...a99
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis hun er voksen, har vel ikke du et ansvar for å vaske hennes tøy? Det der er bare merkelig.. En voksen dame som vasker klær hjemme... Hmmm Man får kjøpt utstyr til å vaske for hånd. Hun kan også koke klærne. Anonymkode: ac5e9...4e6 Hun vasker selv så klart. Men bruker vår maskin. Jeg synes det er hyggelig, for da får jeg se henne en gang i uka. Ikke en ordning som er til belastning for oss på noen måte. Anonymkode: 921a3...a17
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 Et annet alternativ er at hun ljører en lukket sekk til dere og lar den stå på trappa. Etter 3 dager vasker og tørker du tøyet og legger det i sekken som hun kan hente på trappa. Anonymkode: 4729b...a99
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et annet alternativ er at hun ljører en lukket sekk til dere og lar den stå på trappa. Etter 3 dager vasker og tørker du tøyet og legger det i sekken som hun kan hente på trappa. Anonymkode: 4729b...a99 Det er lurt. Det tror jeg vi gjør. Takk. Anonymkode: 921a3...a17
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 Man må jo ikke bli helt manisk heller. Om hun setter klærne på trappa og du vasker dem skal det vel enormt mye til å spre smitte. Ha på hansker og munnbind/skjerf over munnen, så tenker jeg at det går bra. Du drar ikke på hytta, det er ulovlig. Anonymkode: 41008...863
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 Herre Gud. Hun er en voksen kvinne. Hun kan løse dette selv, vaske hos en venninne eller noe. To poser skittentøy i uka fra en person i hjemmekontor som ikke engang går ut? Det er jo sløseri. Anonymkode: f8f22...6dd
Sommerkroppen 2029 Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 Dette må hun jo fikse selv. Hvorfor skal dette være ditt problem egentlig?
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Herre Gud. Hun er en voksen kvinne. Hun kan løse dette selv, vaske hos en venninne eller noe. To poser skittentøy i uka fra en person i hjemmekontor som ikke engang går ut? Det er jo sløseri. Anonymkode: f8f22...6dd 15 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Dette må hun jo fikse selv. Hvorfor skal dette være ditt problem egentlig? Hun er 22. Så jada, voksen. Men forholdsvis ung. Hun leier en hybelleilighet. Regner med du selv sier idiotien i forslaget om å vaske hos andre. Hvorfor man stiller opp for sine barn? Tja si det? Anonymkode: 921a3...a17
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 19 minutter siden, Sommerkroppen 2029 skrev: Dette må hun jo fikse selv. Hvorfor skal dette være ditt problem egentlig? Ja, hvorfor skal man gidde å hjelpe andre egentlig, spesielt sine egne barn...det får da være måte på Anonymkode: 26301...f31
Sommerkroppen 2029 Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, hvorfor skal man gidde å hjelpe andre egentlig, spesielt sine egne barn...det får da være måte på Anonymkode: 26301...f31 Oi, her leste jeg for kjapt. Så ikke at det var datteren 😮 Off ja da blir det jo vanskelig, ser den......
Sommerkroppen 2029 Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun er 22. Så jada, voksen. Men forholdsvis ung. Hun leier en hybelleilighet. Regner med du selv sier idiotien i forslaget om å vaske hos andre. Hvorfor man stiller opp for sine barn? Tja si det? Anonymkode: 921a3...a17 Leste for kjapt her, så ikke at det var datteren din 😮 Beklager. Da ser jeg jo selvsagt problemet ditt.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #19 Skrevet 20. mars 2020 Jeg greier ikke forstå at hun ikke bare kan vaske klærne for hånd? Det går helt fint. Har hun/dere ikke forstått at man IKKE skal forflytte seg mellom steder nå? Hun bor i nabobyen, hun skal holde seg der! Anonymkode: 45456...549
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #20 Skrevet 20. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg greier ikke forstå at hun ikke bare kan vaske klærne for hånd? Det går helt fint. Har hun/dere ikke forstått at man IKKE skal forflytte seg mellom steder nå? Hun bor i nabobyen, hun skal holde seg der! Anonymkode: 45456...549 Ingen som sier at man ikke skal det. De råder folk til det, men det er noe helt annet Anonymkode: 26301...f31
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #21 Skrevet 20. mars 2020 Hun får håndvaske det viktigste så får det gå som det går. Synes ikke du bør utsettes for noe som helst smitte nå. Anonymkode: ba902...c22
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #22 Skrevet 20. mars 2020 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingen som sier at man ikke skal det. De råder folk til det, men det er noe helt annet Anonymkode: 26301...f31 Jo, flere kommuner har valgt å stenges ned for å hindre folk utenfra å komme inn, nødvendig varetransport tillates. Uansett - rådene myndighetene gir er gitt av en GOD grunn. Ikke gidde å håndvaske klærne sine er ikke en god grunn til å utsette seg selv og andre for smitte og bidra til smittespredning. Det er lov å tenke selv også. Flere burde få med seg at dette er en sykdom som ikke bare spres via kontakt og dråpesmitte, men også via luft. Dvs. den er langt mer smittsom enn folk flest forstår, og flere og flere norske spesialister roper høyt for å få myndighetene og folk til å forstå dette. En meter avstand eller to er ikke nok. Anonymkode: 45456...549
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #23 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jo, flere kommuner har valgt å stenges ned for å hindre folk utenfra å komme inn, nødvendig varetransport tillates. Uansett - rådene myndighetene gir er gitt av en GOD grunn. Ikke gidde å håndvaske klærne sine er ikke en god grunn til å utsette seg selv og andre for smitte og bidra til smittespredning. Det er lov å tenke selv også. Flere burde få med seg at dette er en sykdom som ikke bare spres via kontakt og dråpesmitte, men også via luft. Dvs. den er langt mer smittsom enn folk flest forstår, og flere og flere norske spesialister roper høyt for å få myndighetene og folk til å forstå dette. En meter avstand eller to er ikke nok. Anonymkode: 45456...549 Ja, noen kommuner ja, men det gjelder jo slett ikke alle. Ikke driv med feilinformering Anonymkode: 26301...f31
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #24 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo, flere kommuner har valgt å stenges ned for å hindre folk utenfra å komme inn, nødvendig varetransport tillates. Uansett - rådene myndighetene gir er gitt av en GOD grunn. Ikke gidde å håndvaske klærne sine er ikke en god grunn til å utsette seg selv og andre for smitte og bidra til smittespredning. Det er lov å tenke selv også. Flere burde få med seg at dette er en sykdom som ikke bare spres via kontakt og dråpesmitte, men også via luft. Dvs. den er langt mer smittsom enn folk flest forstår, og flere og flere norske spesialister roper høyt for å få myndighetene og folk til å forstå dette. En meter avstand eller to er ikke nok. Anonymkode: 45456...549 Justisminister Monica Mæland ber kommuner om å fjerne lokale særregler om karantene. - FHI har gått ut med et klart råd om å ikke lage egne innreiseregler eller karanteneregler mellom kommuner og landsdeler. Det er ikke fordi kommunene gjør feil, sier Mæland. Hun legger til: - Vi ser at det får negative ringvirkninger, og FHI er tydelige på at lokale tiltak har liten effekt på smittespredning når vi har fått på plass inngripende tiltak for hele befolknignen. For en del bedrifter i næringslivet, er det utfordrende med ulike lokale regler. https://www.dagbladet.no/studio/siste-nytt-om-coronaviruset/606?post=29662 Anonymkode: 26301...f31
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #25 Skrevet 20. mars 2020 Hun er umoden og uselvstendig nok til ikke å se urimeligheter i å utsette sine foreldre for smitte pga klesvask? Det er ikke imponerende akkurat. Anonymkode: 228f7...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå