Gå til innhold

Jeg har korona. Og jeg er dårlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For tjue dager siden så følte jeg ikke så mye rundt korona. Jeg er 38, frisk og trent kropp ingen sykdommer. Og nå er jeg helt ute av spill. Høy feber, hoste, hodepine fra helvete og et press i brystet.
Jeg er på dag 10 nå, så trolig er jeg over det verste nå i følge legen min. Dette går jo bra, ja da. Jeg har hatt influensa og dette er ti ganger verre, det knirker i brystet mitt nå.

Ikke bare gå ut fra at du er den som får milde symptomer. Jeg skal innrømme jeg var litt eplekjekk. Her ligger jeg, rett ut. Og det verste nå er jo frykten jeg har, for å ha smittet mann og barn. Sønnen er fortsatt forkjølet og har ganske lik hoste som meg så jeg håper jo at han har smittet meg og dermed er ferdig. Om han derimot bare har vært forkjølet og nå får korona på toppen kan bli skummelt. 
Jeg fikk korona så tidlig og jeg gikk med symptomer en dag før jeg valgte å isolere meg, i følge myndighetene på dette tidspunktet trengte jeg ikke dét siden jeg ikke hadde reist. 
Jeg er altså en av de som ikke vet hvor smitten kommer fra. 
Så bare følg rådene som er nå. Hold dere unna folk. 

Anonymkode: c8199...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For tjue dager siden så følte jeg ikke så mye rundt korona. Jeg er 38, frisk og trent kropp ingen sykdommer. Og nå er jeg helt ute av spill. Høy feber, hoste, hodepine fra helvete og et press i brystet.
Jeg er på dag 10 nå, så trolig er jeg over det verste nå i følge legen min. Dette går jo bra, ja da. Jeg har hatt influensa og dette er ti ganger verre, det knirker i brystet mitt nå.

Ikke bare gå ut fra at du er den som får milde symptomer. Jeg skal innrømme jeg var litt eplekjekk. Her ligger jeg, rett ut. Og det verste nå er jo frykten jeg har, for å ha smittet mann og barn. Sønnen er fortsatt forkjølet og har ganske lik hoste som meg så jeg håper jo at han har smittet meg og dermed er ferdig. Om han derimot bare har vært forkjølet og nå får korona på toppen kan bli skummelt. 
Jeg fikk korona så tidlig og jeg gikk med symptomer en dag før jeg valgte å isolere meg, i følge myndighetene på dette tidspunktet trengte jeg ikke dét siden jeg ikke hadde reist. 

10 ganger verre enn 40 i feber, ute av stand til å holde en blyant, ute av stand til å snakke!
Oisann.. hvorfor er du ikke på sykehus? God bedring!

Anonymkode: ff30b...033

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

10 ganger verre enn 40 i feber, ute av stand til å holde en blyant, ute av stand til å snakke!
Oisann.. hvorfor er du ikke på sykehus? God bedring!

Jeg puster fint selv. Men sykdomsfølelse og utmattelsen er forferdelig. Jeg har ikke 40 i feber men sykdomsfølelse er altså sterkt tilstede. Jeg orker ikke snakke så mye så det blir mye mailer og sms’er. 
Jeg er betraktelig bedre i dag enn i går så det går rett vei. 

Skrevet

Jeg vet ikke om du som skriver dette virkelig er smittet av korona, eller ikke.
Etter hva jeg vet kan du bare være en frisk person som prøver å få folk til å skjerpe seg.

Men uansett hva som er sant, eller ikke, du har et poeng.
Som det står i Aftenposten i dag:
"Overlege Mads Gilbert mener helsemyndighetene må fortelle hele sannheten om koronaviruset og si åpent og rett ut at viruset også kan ramme unge mennesker hardt."

Masse god bedring, og ønsker det beste for din familie.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg puster fint selv. Men sykdomsfølelse og utmattelsen er forferdelig. Jeg har ikke 40 i feber men sykdomsfølelse er altså sterkt tilstede. Jeg orker ikke snakke så mye så det blir mye mailer og sms’er. 
Jeg er betraktelig bedre i dag enn i går så det går rett vei. 

Det er jo bra at du puster fint selv. 

Men da er du ikke 10 x verre enn influensasyke, da... Vi hadde influensa i hus og det var ganske mye verre enn det du beskriver her. 

Skrevet

Men da er du ikke 10 x verre enn influensasyke, da... Vi hadde influensa i hus og det var ganske mye verre enn det du beskriver her. 

Hun sier at hun er 10 ganger verre enn når hun har hatt influensa

Anonymkode: e2bad...27d

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Denne kraftløsheten er ekstrem. Jeg klarte i det minste å dusje da jeg hadde influensa. Nå har jeg ikke dusjet på fire dager. Men kjenner at hodet er lettere i dag. 

Skrevet

Hvis jeg hadde vært 10 ganger verre enn når jeg har hatt influensa, så hadde jeg IKKE greid å skrive noe her!! 10 ganger verre - hadde vel strøket med da. 

Anonymkode: 902a0...ef4

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis jeg hadde vært 10 ganger verre enn når jeg har hatt influensa, så hadde jeg IKKE greid å skrive noe her!! 10 ganger verre - hadde vel strøket med da. 

Fy fader! 

Makan til dumhet skal man lete lenge etter. Hva er det i veien med dere som svarer slik? 

Anonymkode: 074a1...34b

Skrevet

God bedring HI ❤️ Sender deg mange virituelle klemmer! 

Jeg og mannen har vært er og syke nå med verk i kroppen, lett feber (38,4), hodepine og forkjølelse. Vanlig forkjølelse for oss sitter kun i hodet Og øvre luftveier. Denne sitter i hele kroppen. Vi blir ikke testet da vi ikke har behov for helsehjelp. Så vi vet ikke om dette er korona. Er det det, så har vi vært heldige vil jeg si. Men det er jo umulig å si.. kan være en lett influensa og. Men vi er i isolasjon. Vi behandler dette som om det skulle vært korona. Og det syntes jeg alle med forkjølelses/influensasymptomer bør gjøre nå. Vi er i midten av 30 årene begge to. Vi er kanskje i overkant hysteriske, men vi tør ikke annet i frykt for å smitte andre. 

Anonymkode: 18386...4bc

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

God bedring, og husk å bli hjemme i over en uke etter at du er symptomfri! 

Anonymkode: ec7a8...689

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hun sier at hun er 10 ganger verre enn når hun har hatt influensa

Mange tror også at de har hatt influensa når de egentlig har hatt en kraftig forkjølelse.

Skrevet

Kjenner jeg ikke orker å krangle om ti gangeren og på hvilket tidspunkt man dør. 
Uansett. Jeg har dusjet, satt på en krakk. Det var HIMMELSK deilig. Mannen skiftet på senga mi mens jeg satt der og nå har jeg fått en kopp te på senga. 
Det jeg ville med innlegget var å fortelle at en relativt ung og frisk kvinne kan bli innmari syk av dette. Så vær så snill, bare respekter unntakstilstanden og hold dere mest mulig hjemme. For det er kjipt å være så syk som jeg har vært/er også. I tillegg redselen for å smitte andre. 

Skrevet

Herlighet som du kverulerer, hun skriver jo at hun er bedre i dag. 

Anonymkode: 13d54...8cf

Skrevet

God bedring til deg ❤️
mistenker at vi har corona også, mannen min og jeg.

Vi er vaksinert mot influensa, og har fram til forrige uke pendlet på toget til Oslo forbi Gardermoen hver dag. 

Vi fryser og er varme om hverandre, selv om vi ikke har feber føles det slik. Elendig almenntilstand, hodepine. Etter noen dager fikk vi også sår hals, og mannen min synes det er tungt å puste.

Vi er hjemme med to smårollinger som ikke har noen symptomer 

Anonymkode: 53c80...ec5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva f... er problemet ditt i dag egentlig??

Anonymkode: 3b0e1...715

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Denne kraftløsheten er ekstrem. Jeg klarte i det minste å dusje da jeg hadde influensa. Nå har jeg ikke dusjet på fire dager. Men kjenner at hodet er lettere i dag. 

Ja, det var sånn de andre var her og. Vesla på 4 år klarte ikke å holde kosedyrene sine... Måtte på legevakten fordi feberen ikke gikk ned. Om jeg skulle gange det med 10. Uff, tør ikke å tenke på det.

Skrevet

God bedring, og husk å bli hjemme i over en uke etter at du er symptomfri! 

Det er ved bekreftet smitte. Ellers gjelder regelen om én symptomfri dag hjemme. 

Anonymkode: b4771...a62

Skrevet

Det er ved bekreftet smitte. Ellers gjelder regelen om én symptomfri dag hjemme. 

Nei, det gjelder bare ved lette luftveisymptomer

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor dere ikke tester dere. Når vi ringte spurte de er symptomene så ille at du ville ringt legen, vi sa ja og da kom vi inn for test. 

Anonymkode: f71a1...6d7

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det gjelder bare ved lette luftveisymptomer

Dere vet at kun lette luftveissymptomer også kan være Corona? 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Dere vet at kun lette luftveissymptomer også kan være Corona? 

Ja?  Men hi har uansett ikke lette luftveissymptomer

Skrevet

Kan jeg spørre deg hvilken blodtype du har Ts? Jeg har blodtype a og har selv blitt helt forferdelig dårlig. Er noe helt annet enn influensa eller «vanlig» lungebetennelse! Jeg har aldri følt meg så døden nær som da! 

Anonymkode: e704f...310

Skrevet

Jeg ble testet tidlig, da var det ikke så strengt på dette. Jeg fikk positiv test. Nå er det umulig å bli testet. 
Jeg vet faktisk ikke blodtypen min for deg som spurte om det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...