Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #1 Skrevet 20. mars 2020 Jeg har fikk masse blodpropper en gang, men det i seg selv er vel ikke en karsykdom? Har faktor v leiden mutasjon. Står ikke på blodfortynnende... Anonymkode: 0ea59...987
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #3 Skrevet 20. mars 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har fikk masse blodpropper en gang, men det i seg selv er vel ikke en karsykdom? Har faktor v leiden mutasjon. Står ikke på blodfortynnende... Anonymkode: 0ea59...987 Har protein s mangel og har også hatt mange blodpropper rundt om i kroppen, spesielt lungene og bena og ved hjertet. Fikk vite på sykehuset i ettertid at jeg hadde store karskader og at det er det som er karsykdom (blodpropper m.m) Anonymkode: db021...8c5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Har protein s mangel og har også hatt mange blodpropper rundt om i kroppen, spesielt lungene og bena og ved hjertet. Fikk vite på sykehuset i ettertid at jeg hadde store karskader og at det er det som er karsykdom (blodpropper m.m) Anonymkode: db021...8c5 Her var blodproppene grunnet svangerskap/fødsel i kombinasjon med faktor v leiden. Marevan fungerte heller ikke så lagde flere blodpropper. Jeg har vært på utralydundersøkelser etterpå der de ikke ser karskader så må regne med at jeg ikke har noe slikt? Har dog et stent. Anonymkode: 740e0...f01
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Her var blodproppene grunnet svangerskap/fødsel i kombinasjon med faktor v leiden. Marevan fungerte heller ikke så lagde flere blodpropper. Jeg har vært på utralydundersøkelser etterpå der de ikke ser karskader så må regne med at jeg ikke har noe slikt? Har dog et stent. Anonymkode: 740e0...f01 Hvis de ikke ser karskader på UL, så er jo det positivt. Visste om at jeg hadde protein s mangel før jeg ble gravid, så ble satt på høydose blodfortynnende (fragmin)i Sv.skapet, men det forhindret likevel ikke blodpropper. Nå bruker jeg marevan og Fragmin og fikk også innlagt stent en stund etter fødsel. Anonymkode: db021...8c5
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis de ikke ser karskader på UL, så er jo det positivt. Visste om at jeg hadde protein s mangel før jeg ble gravid, så ble satt på høydose blodfortynnende (fragmin)i Sv.skapet, men det forhindret likevel ikke blodpropper. Nå bruker jeg marevan og Fragmin og fikk også innlagt stent en stund etter fødsel. Anonymkode: db021...8c5 Oki. Jeg fikk vite av legene at det er umulig å få blodpropp så lenge man går på riktig dose Fragmin, så det var rart. Da må de ha sagt feil til meg (jeg gikk også på høy dose med fragmin, gikk på ca 17 000 ie). Men jeg har ikke protein s-mangel. Kan være derfor sikkert. Anonymkode: 740e0...f01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå