Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Jeg lurer på hva dere synes om det å ta seg en tur på et stort kjøpesenter disse dager? Jeg sitter i karantene nå men er frisk og helt symptomfri. I neste uke er karantenen min over og jeg tenkte da å ta med barnet mitt på kjøpesenter en dag. Både for å gjøre noen ærend, handle litt aktivitetsleker og å få litt forandring i hverdagen vi har hatt nå i karantene. Det er bare jeg og ett barn i vår husholdning. Er det greit? Vi kommer til å ta masse forbehold å vise hensyn. Vi kommer også til å legge igjen litt penger i noen butikker. Ville du ha gjort det? Anonymkode: d573e...1af
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Ja. Så lenge dere holder dere til alle reglene. 1 meters, håndsprit i lommen og gjerne la barnet gå med bomullshansker. Men ville nok ikke gjort det så ofte 1-2 ganger i mnd maks. Anonymkode: 09b26...b1b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Ville ikke gjort det. Jeg tar ikke med barna på butikken heller. Anonymkode: 8653a...4c5
Hengebukksvinet Skrevet 20. mars 2020 #4 Skrevet 20. mars 2020 Ja det er uforsvarlig. Prøv å unngå steder med større folkemengder.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #5 Skrevet 20. mars 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ville ikke gjort det. Jeg tar ikke med barna på butikken heller. Anonymkode: 8653a...4c5 Hun er alene med barnet og da blir det litt annerledes. Da har en ikke noe annet valg enn å ta med seg barnet en gang i blant. Og barn trenger å få se andre mennesker enn bare mor over lang tid. Anonymkode: 09b26...b1b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #6 Skrevet 20. mars 2020 Det er 14 dager vi er bedt om minimum kontakt med andre, og å holde oss mest mulig hjemme, kun ut for det mest nødvendige... 14 dager. Er det så vanskelig? Er vi flinke nå så slipper vi total lock down, med stengte sentre og butikktid kvotering. Klarer virkelig ikke folk å vente med senteret, kaffe date, ut på tur med hele nabolaget osv bare en uke til? Anonymkode: 9d706...b79
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #7 Skrevet 20. mars 2020 43 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er 14 dager vi er bedt om minimum kontakt med andre, og å holde oss mest mulig hjemme, kun ut for det mest nødvendige... 14 dager. Er det så vanskelig? Er vi flinke nå så slipper vi total lock down, med stengte sentre og butikktid kvotering. Klarer virkelig ikke folk å vente med senteret, kaffe date, ut på tur med hele nabolaget osv bare en uke til? Anonymkode: 9d706...b79 Her gis det portforbud i store millionbyer, men lille Norge klarer søren meg ikke å holde seg mest mulig borte fra andre i usle 14 engang, uten å sutre og gjøre opprør som om de skulle være tenåringer alle sammen. Mange nordmenn har vist hvor egoistiske og selvsentrerte de er, at det rett og slett er en skam. Anonymkode: 68b29...b11
Elina Skrevet 20. mars 2020 #8 Skrevet 20. mars 2020 Nei, ville ikke gjort det. Hva med å handle inn det du trenger på nett? Da har du jo det når karantenetiden er over og du kan få det levert rett på døren.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #9 Skrevet 20. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her gis det portforbud i store millionbyer, men lille Norge klarer søren meg ikke å holde seg mest mulig borte fra andre i usle 14 engang, uten å sutre og gjøre opprør som om de skulle være tenåringer alle sammen. Mange nordmenn har vist hvor egoistiske og selvsentrerte de er, at det rett og slett er en skam. Anonymkode: 68b29...b11 Enig. Har en venn som bor i Kina, og han opptaterte fb forrige dagen "forstår dere ikke alvoret, Europa!!" Han har gått igjennom full stenging, med portforbud hvor militæret sørget for ingen i gatene og full pakke. Men vi, nei vi "skal bare" og "jammen...." De av oss som faktisk har klart å aktivisere barna, hatt hjemmekontor og ikke møtt andre har jo gjort alt forgjeves hvis noen andre "skal bare". Anonymkode: 9d706...b79
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #10 Skrevet 20. mars 2020 Så lenge du ikke er i karantene, er det bare å dra hi. Tenker butikkene blir lykkelig over at det kommer noen😊 Anonymkode: 9ed63...e92
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #11 Skrevet 20. mars 2020 Jeg tenker at hvis det er noe man må ha, og kjøpesenter er eneste mulighet, kan man fint gå inn, finne det man trenger, betale og gå (så lenge man holdet avstand til andre mennesker og selvfølgelig ikke er syk eller i karantene selv). Å titte i butikker eller bruke senter som tidsfordriv ville jeg aldri gjort. For barnas del er en tur i naturen mye bedre. Anonymkode: 55864...e5e
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #12 Skrevet 20. mars 2020 Nei, det sy es jeg ikke du skal gjøre. Uansett regner jeg med at de fleste butikker er stengt innen den tid. Anonymkode: 16d02...80a
Tøystykke Skrevet 20. mars 2020 #13 Skrevet 20. mars 2020 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på hva dere synes om det å ta seg en tur på et stort kjøpesenter disse dager? Jeg sitter i karantene nå men er frisk og helt symptomfri. I neste uke er karantenen min over og jeg tenkte da å ta med barnet mitt på kjøpesenter en dag. Både for å gjøre noen ærend, handle litt aktivitetsleker og å få litt forandring i hverdagen vi har hatt nå i karantene. Det er bare jeg og ett barn i vår husholdning. Er det greit? Vi kommer til å ta masse forbehold å vise hensyn. Vi kommer også til å legge igjen litt penger i noen butikker. Ville du ha gjort det? Anonymkode: d573e...1af Nei. Jeg har vært innom kjøpesenter én gang og da uten barn. Men jeg må si, det var så få der at smitterisikoen antakeligvis er 15x høyere på Kiwi for å si det sånn....!
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #14 Skrevet 20. mars 2020 Nei jeg synes ikke det er greit. Vi handler på nett og får det vi trenger levert. Alle butikker her fra mat, klær til blomster og leker leverer på døren! venninna mi i Italia bruker 3 timer på å gå på den ukentlige mathandlingen de har tillatelse til. Kun 1 person fra hver familie, dermed ingen unger. De må dokumentere seg med en gang de går ut, må til og med ha tillatelse for å gå tur med hunden. De blir satt på rekker, mye styr med smittevern osv før butikken. la oss nå la være å gå der det er mye folk. Ikke la disse to ukene være uten nytte fordi noen ødelegger. Jeg tror dessverre det blir mye lenger enn to uker. Men la oss se det positive, vi kan finne nye måter å kjøpe fra butikker og restauranter, levert på døra. Ta ungen din med ut i naturen når karantenen er over eller bestill mat levert fra døra fra en resturant, se i nettbutikk sammen osv. Anonymkode: c60b4...08c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #15 Skrevet 20. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei jeg synes ikke det er greit. Vi handler på nett og får det vi trenger levert. Alle butikker her fra mat, klær til blomster og leker leverer på døren! venninna mi i Italia bruker 3 timer på å gå på den ukentlige mathandlingen de har tillatelse til. Kun 1 person fra hver familie, dermed ingen unger. De må dokumentere seg med en gang de går ut, må til og med ha tillatelse for å gå tur med hunden. De blir satt på rekker, mye styr med smittevern osv før butikken. la oss nå la være å gå der det er mye folk. Ikke la disse to ukene være uten nytte fordi noen ødelegger. Jeg tror dessverre det blir mye lenger enn to uker. Men la oss se det positive, vi kan finne nye måter å kjøpe fra butikker og restauranter, levert på døra. Ta ungen din med ut i naturen når karantenen er over eller bestill mat levert fra døra fra en resturant, se i nettbutikk sammen osv. Anonymkode: c60b4...08c Men det ER ikke mye folk på kjøpesentrene nå om dagen! Det er så lite folk at man kan holde flere titalls meter med avstand Anonymkode: ccca2...763
Bruker3 Skrevet 20. mars 2020 #16 Skrevet 20. mars 2020 40 minutes ago, Anonym bruker said: Men det ER ikke mye folk på kjøpesentrene nå om dagen! Det er så lite folk at man kan holde flere titalls meter med avstand Anonymkode: ccca2...763 Det er jo fordi folk IKKE tenker som hi! Mange idiotbekker små gjør en stor idiotå.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #17 Skrevet 20. mars 2020 6 minutter siden, Bruker3 skrev: Det er jo fordi folk IKKE tenker som hi! Mange idiotbekker små gjør en stor idiotå. Du virker jo oppegående. Anonymkode: 78c76...47c
Bruker3 Skrevet 20. mars 2020 #18 Skrevet 20. mars 2020 Just now, Anonym bruker said: Du virker jo oppegående. Anonymkode: 78c76...47c Takk. Kollektiv dugnad gjelder alle. De som tenker at det ikke gjør noe hvis bare de reiser på kjøpesenteret, hytta eller Sverige utgjør et problem.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #19 Skrevet 20. mars 2020 4 minutter siden, Bruker3 skrev: Takk. Kollektiv dugnad gjelder alle. De som tenker at det ikke gjør noe hvis bare de reiser på kjøpesenteret, hytta eller Sverige utgjør et problem. Det sier du nå, så griner du etterpå fordi 60% av alle butikkene er konkurs og du ikke får kjøpt det du trenger, og samtlige ansatte må på NAV og få penge fra fellespotten istedet for å skape verdi der ute. Alt med måte! Nei, du trenger ikke å fly ned dørene, men hvis man tar en titt inn gjennom døren så går det helt fint an å kjøpe sokker til mannen sin på Dressmann hvis hans er ødelagte. Også idag. Anonymkode: 78c76...47c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #20 Skrevet 20. mars 2020 Det synes jeg godt dere kan gjøre. 🙂 Anonymkode: 4218c...83b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #21 Skrevet 20. mars 2020 Det er uforsvarlig. Ikke gjør det! Bestill heller noe i posten fra sprell eller cdon (sistnevnte har mange aktivitetsbøker for barn) eller panduro om du vil ha hobbyting. Du VET ikke om du har eller har hatt corona, kan være noe annet. Du kan bli smittet neste uke, og du kan også være smittebærende. Jeg er hjemme med to små barn, de får ikke være med på dagligvarebutikken en gang Anonymkode: af1a2...7e7
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #22 Skrevet 20. mars 2020 Synes det er dårlig gjort å ta med barn på steder andre MÅ bruke nå. Butikker, apotek osv. Barn KLARER IKKE å opprettholde god hygiene. Ikke ta med ungene slike steder. Anonymkode: 434fb...5d9
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #23 Skrevet 20. mars 2020 Jeg ville ikke tatt med barnet mitt om jeg kunne unngått det. Jeg måtte på senteret i går for å hente brillene til barnet mitt. Tilpassing får vi ta siden, så de brukes slik som de er nå. Han ser veldig dårlig uten brillene og de kunne ikke leveres på døra. Der satt folk på kafeen med medbrakt og kosa seg i klynger. Rusa folk gikk i små klikker på butikken og polet. Filk hadde med seg barn som fikk skanne varer i selvhjelps disken. Folk handlet på BigBite!! Jeg løpt inn og ut med hansker. Pælma alle klærne i maskina og stupte i dusjen vel hjemme. Har et barn og en voksen i husstanden i risiko gruppen så er litt ekstra forsiktig. Anonymkode: 13c69...628
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #24 Skrevet 20. mars 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg lurer på hva dere synes om det å ta seg en tur på et stort kjøpesenter disse dager? Jeg sitter i karantene nå men er frisk og helt symptomfri. I neste uke er karantenen min over og jeg tenkte da å ta med barnet mitt på kjøpesenter en dag. Både for å gjøre noen ærend, handle litt aktivitetsleker og å få litt forandring i hverdagen vi har hatt nå i karantene. Det er bare jeg og ett barn i vår husholdning. Er det greit? Vi kommer til å ta masse forbehold å vise hensyn. Vi kommer også til å legge igjen litt penger i noen butikker. Ville du ha gjort det? Anonymkode: d573e...1af Nei! Anonymkode: c4fea...e7f
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #25 Skrevet 20. mars 2020 Du er i karantene, du skal holde deg hjemme. Anonymkode: 5830c...f1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå