Gå til innhold

Jeg greier ikke å skjønne alvoret med Korona.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, sug lut skrev:

Jeg antar det er fordi du må ha det inn med dråpeteller.

Men selv om dere åpenbart har konkludert med at jeg er mindre begavet, så forventer jeg faktisk en saklig tone. 

Anonymkode: 523f6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg synes det er freidig av deg å avta at jeg ikke gidder å ta innover meg realitetene. Det vet jo du ingenting om. Jeg har gjort alt som er anbefalt og påkrevd. Jeg stilte bare et spørsmål. Hvis dere er ferdig med å hudflette meg for det, så hadde jo det vært fuckings fantastisk.

Anonymkode: 523f6...bbf

Du forteller jo i overskriften at du ikke skjønner alvoret. Det hadde det vært fuckings fantastisk om du gjorde!(ja nå sank jeg ned på ditt nivå).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men 99% sikker på at de som dør er gammel og/eller har andre sykdommer. Jeg mener ikke det er rettferdig at noen dør, men vi ofrer nå mange for kanskje redde noen få. Det går over stokk og stein dette her 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Så de som er yngre, men er så uheldig å ha sykdommer i risikgruppene, de er det heller ikke verdt å redde da eller? Eller de som kommer ut for alvorlige ulykker og trenger plass på intensivavdeling? Hva med hvis barnet ditt brekker beinet, men får ikke hjelp på lang tid fordi det er ingen hjelp å få. Er du klar for at det vil bli veldig liten mulighet for å få en vanlig time hos fastlege eller oppfølging i spesialisttjensten. Alt dette kan skje hvis dette ikke bremses. For det er det det er snakk, å bremse det ned så ikke helsevesenet blir helt overbelasted.

Anonymkode: 62d40...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Du forteller jo i overskriften at du ikke skjønner alvoret. Det hadde det vært fuckings fantastisk om du gjorde!(ja nå sank jeg ned på ditt nivå).

Da blander du meg og HI. Vi er to ulike mennesker.

Anonymkode: 523f6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så de som er yngre, men er så uheldig å ha sykdommer i risikgruppene, de er det heller ikke verdt å redde da eller? Eller de som kommer ut for alvorlige ulykker og trenger plass på intensivavdeling? Hva med hvis barnet ditt brekker beinet, men får ikke hjelp på lang tid fordi det er ingen hjelp å få. Er du klar for at det vil bli veldig liten mulighet for å få en vanlig time hos fastlege eller oppfølging i spesialisttjensten. Alt dette kan skje hvis dette ikke bremses. For det er det det er snakk, å bremse det ned så ikke helsevesenet blir helt overbelasted.

Anonymkode: 62d40...b14

Jeg forstår at det er sårbart, men det som skjer nå er sårbart for svært mange. Da snakker jeg om barn i risikable omsorgssituasjoner, folk som mister jobbene sine, de som er avhengig av behandling i rus og psykiatri osv. Det er mange som nå vil streve ekstra og den økte belastningen kan gi negative ringvirkninger over år. Og det må vi ta innover oss nå. At det vi gjør kan redde noen få og skade svært mange. 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg forstår at det er sårbart, men det som skjer nå er sårbart for svært mange. Da snakker jeg om barn i risikable omsorgssituasjoner, folk som mister jobbene sine, de som er avhengig av behandling i rus og psykiatri osv. Det er mange som nå vil streve ekstra og den økte belastningen kan gi negative ringvirkninger over år. Og det må vi ta innover oss nå. At det vi gjør kan redde noen få og skade svært mange. 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Men igjen, det er jo ikke det det er snakk om. Det er snakk om å bremse det ned så ikke helsevesenet oversvømmes.

Anonymkode: 62d40...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da blander du meg og HI. Vi er to ulike mennesker.

Anonymkode: 523f6...bbf

Så det nå. Mine utsagn er til hi. Er derimot uenig med deg om den brukeren du mener er ufyselig. Det er hun slett ikke. Hun er tydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Men igjen, det er jo ikke det det er snakk om. Det er snakk om å bremse det ned så ikke helsevesenet oversvømmes.

Anonymkode: 62d40...b14

Og bare det er betenkelig at man gjør. Millioner i krisepakke kunne gått til helse istedenfor at folk mister jobbene sine, økonomien raseres, folk isoleres, barn som har det vondt hjemme mister redningsplankene sine etc. 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Og bare det er betenkelig at man gjør. Millioner i krisepakke kunne gått til helse istedenfor at folk mister jobbene sine, økonomien raseres, folk isoleres, barn som har det vondt hjemme mister redningsplankene sine etc. 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Lurt! La alle bli smittet og bare pøse på med penger til helseforetakene. Det ville jo løst alt. 

 

Eller...? 

Anonymkode: 92138...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Lurt! La alle bli smittet og bare pøse på med penger til helseforetakene. Det ville jo løst alt. 

 

Eller...? 

Anonymkode: 

Ingenting vil løse alt og det forventer ingen. Men løsningen burde ligge nærmest minst skade på flest mennesker 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hengebukksvinet skrev:

Så det nå. Mine utsagn er til hi. Er derimot uenig med deg om den brukeren du mener er ufyselig. Det er hun slett ikke. Hun er tydelig!

Det var heller ikke jeg som skrev at hun var ufyselig, da. 

Anonymkode: 523f6...bbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og bare det er betenkelig at man gjør. Millioner i krisepakke kunne gått til helse istedenfor at folk mister jobbene sine, økonomien raseres, folk isoleres, barn som har det vondt hjemme mister redningsplankene sine etc. 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Jeg gir opp

Anonymkode: 62d40...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg gir opp

Anonymkode: 62d40...b14

Ok. Men fint å diskutere med deg og det alltid bra med litt utfordring. Ha en fin helg😊

Anonymkode: 7c8bc...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Anonym bruker skrev:

En i vår familie døde av corona på onsdag likevel syns jeg det er mye styr med dette. Og ved å nærmest stenge ned hele Norge ofrer man mange for å redde noen få (som gjerne har maks 5 år igjen å leve) 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Det der er feil. 

Folk som f eks går på cellegift er i faresonen. Disse kan like gjerne være barn, som har en god sjanse for å bli friske av barnekreft, eller andre mennesker i alle aldre. Det kan være folk som til daglig lever greit med kols, astma, cystisk fibrose, kronisk lungefibrose... og disse kan være blant dine venner. Folk i sin beste alder, folk med små barn.

Anonymkode: 54d68...3a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dere, HI her. 

Det er ikke fordi jeg ikke GIDDER å sette meg inn i det at jeg ikke helt forstår alvoret. Jeg følger med på nyheter, leser VG på nett mange ganger om dagen osv. Jeg VET rett og slett ikke hvorfor jeg har det sånn, det er ikke sånn at jeg ikke VIL skjønne alvoret! Kanskje det føles litt fjernt?

Mange av dere virker å ta det personlig, beklager, det var ikke ment å såre noen. 

Og, som sagt, jeg holder meg og barn hjemme! Vi møter ingen annet enn på butikken. Så jeg gjør absolutt mitt for å unngå smitte! 

Anonymkode: 0ba22...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære dere, HI her. 

Det er ikke fordi jeg ikke GIDDER å sette meg inn i det at jeg ikke helt forstår alvoret. Jeg følger med på nyheter, leser VG på nett mange ganger om dagen osv. Jeg VET rett og slett ikke hvorfor jeg har det sånn, det er ikke sånn at jeg ikke VIL skjønne alvoret! Kanskje det føles litt fjernt?

Mange av dere virker å ta det personlig, beklager, det var ikke ment å såre noen. 

Og, som sagt, jeg holder meg og barn hjemme! Vi møter ingen annet enn på butikken. Så jeg gjør absolutt mitt for å unngå smitte! 

Anonymkode: 0ba22...e75

Kanskje du på et vis er i en benektelsesfase, HI? Som i et sjokk du ikke ønsker å ta innover deg realitetene av?

Uansett, du trenger ikke gå rundt og være redd, det har ikke noen hensikt. Så lenge du og dine tar det på alvor og følger det man skal nå, så gjør dere jo alt riktig. Så får man heller bare håpe at vi slipper unna lettere enn fryktet. Og skulle vi ikke det så har du i hvert fall ikke kastet bort energi på å være redd noe før man står i det.

 

Anonymkode: 6f18f...b2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære dere, HI her. 

Det er ikke fordi jeg ikke GIDDER å sette meg inn i det at jeg ikke helt forstår alvoret. Jeg følger med på nyheter, leser VG på nett mange ganger om dagen osv. Jeg VET rett og slett ikke hvorfor jeg har det sånn, det er ikke sånn at jeg ikke VIL skjønne alvoret! Kanskje det føles litt fjernt?

Mange av dere virker å ta det personlig, beklager, det var ikke ment å såre noen. 

Og, som sagt, jeg holder meg og barn hjemme! Vi møter ingen annet enn på butikken. Så jeg gjør absolutt mitt for å unngå smitte! 

Anonymkode: 0ba22...e75

Så nettopp på dagsrevyen fra Bergamo i Italia, skremmende.  Hvis du så det, tror jeg nok du forandrer mening. Om ikke du fikk det med deg, kan du alltids google Corona + Bergamo ....... hvis du tør......

Anonymkode: 05768...268

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å se til Italia hvis du ikke skjønner hvor alvorlig det er. Over 4000 er død og bare i løpet av siste døgnet har over 600 mennesker død. 
Ja de fleste er eldre og har underliggende sykdommer, men det betyr ikke at de er mindre verdt.

Grunnen til at alle disse tiltakene og begrensningene i Norge er blitt satt i verk er for å avlaste helsevesenet. Vi vil ikke ha en situasjon slik de har i Italia, der de ikke kan redde alle og mennesker over 60 år blir satt vekk for å dø fordi de må prioritere andre eller mindre syke. 
 

Nå er det ikke en tid for «meg», men en tid for OSS! For at dette skal kunne fungere må alle bidra. Norges største dugnad er i gang og alle må bidra❤️

Anonymkode: a6987...485

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bare å se til Italia hvis du ikke skjønner hvor alvorlig det er. Over 4000 er død og bare i løpet av siste døgnet har over 600 mennesker død. 
Ja de fleste er eldre og har underliggende sykdommer, men det betyr ikke at de er mindre verdt.

Grunnen til at alle disse tiltakene og begrensningene i Norge er blitt satt i verk er for å avlaste helsevesenet. Vi vil ikke ha en situasjon slik de har i Italia, der de ikke kan redde alle og mennesker over 60 år blir satt vekk for å dø fordi de må prioritere andre eller mindre syke. 
 

Nå er det ikke en tid for «meg», men en tid for OSS! For at dette skal kunne fungere må alle bidra. Norges største dugnad er i gang og alle må bidra❤️

Anonymkode: a6987...485

apropos det du skriver.  I Italia - folk over 60 får kun oksygen og ikke respirator.  Italia har måttet sette cut off på livbergende tiltak til de over 60  

Det betyr at alle respiratorene er belagt av folk under 60.  Som igjen betyr at det ikke kun er gamliser på sykehjem som blir alvorlig syke av corona. 

Håber vi er er land og et samfunn som setter OSS forran JEG i denne krisen  

 

Anonymkode: 6f5b2...364

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og bare det er betenkelig at man gjør. Millioner i krisepakke kunne gått til helse istedenfor at folk mister jobbene sine, økonomien raseres, folk isoleres, barn som har det vondt hjemme mister redningsplankene sine etc. 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Nå sa Høie i dag at det vars tørre sjangs for at dette vil fortsette, enn at det blir avsluttet etter 2 uker

Anonymkode: 62d40...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Men 99% sikker på at de som dør er gammel og/eller har andre sykdommer. Jeg mener ikke det er rettferdig at noen dør, men vi ofrer nå mange for kanskje redde noen få. Det går over stokk og stein dette her 

Anonymkode: 7c8bc...b02

Så med tanke på hvor mange som er uføre her inne pga kroniske sykerommer så vil det ikke bli mange igjen her inne hvis vi lot viruset holde på fritt. 

Anonymkode: f172f...e51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...