Gå til innhold

Alle vennene er ute og leker


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

10-åringen min er trist og lei. Alle vennene hans er ute og leker hver ettermiddag, gjeng på 5-6 stk. Vi har forklart hvorfor han ikke får lov, og det forstår han, men han er fortsatt deppa, så klart. 
Er det vi som er for strenge? Synes jo myndighetenes tale er ganske klar?

Anonymkode: 5122a...39d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke lett for ungene nå. De opplever på daglig basis at det er ulike regler på alt. Her opplever vi misnøye fra ene gutten over at vi forventer jobbing med skolearbeidet . Kompisene har noe andre regler på dette enn gutten her . Det går dessverre utover motivasjonen . Vi vil også komme til å møte flere situasjoner i tiden fremover. Vi er helt ærlige med ungene om at vi forstår godt at mye nå føles urettferdig og at det er no dritt. Kort og godt at verden er urettferdig og vi kun får bestemt over hvordan vi selv velger å løse vår egen hverdag. Vi prøver å oppmuntre og hjelpe til der vi kan men det er virkelig ikke lett. Sender en god klem❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke avtale med en av kameratene hans at de kan ut og leke sammen? Det er jo lov.

Anonymkode: 012f6...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han her får lov til og leke med nabojenta,men ingen andre, barna kunne være sammens med en venn,men ikke 4-5 stk

Anonymkode: c095c...8c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min 12 åring fikk dra å sykle med en kompis i dag. Men siden Fredag har han kun vært ute å gått tur med meg 

Anonymkode: a492d...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine får leke med 1 venn hver

Anonymkode: 67c24...af8

hva hvis den vennen leker med en venn, som leker med en venn, som leker med en venn (og så videre)?

Anonymkode: 82253...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

hva hvis den vennen leker med en venn, som leker med en venn, som leker med en venn (og så videre)?

Anonymkode: 82253...5fa

Vet du hva? Mange folk kommuniserer med hverandre. Da klarer de ofte å bli enige om ting. Som f.eks at man holder seg til kun en lekekamerat gjennom dette. Det er faktisk sagt fra høyeste hold (helsedepartementet) at barn kan leke med 1-2 venner. 

Men du føler at du vet bedre?

Anonymkode: d39b3...cc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke avtale med en av kameratene hans at de kan ut og leke sammen? Det er jo lov.

Anonymkode: 012f6...984

Lov er det, og dumt er det. Spesielt hvis den ene kameraten er en av de 5-6 barna som leker sammen. Vipps, så hadde de korona i hus. 

Anonymkode: 0c115...7f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Lov er det, og dumt er det. Spesielt hvis den ene kameraten er en av de 5-6 barna som leker sammen. Vipps, så hadde de korona i hus. 

Anonymkode: 0c115...7f4

Hvem er du til å sette deg over myndighetene?

Anonymkode: 012f6...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Anonym bruker skrev:

10-åringen min er trist og lei. Alle vennene hans er ute og leker hver ettermiddag, gjeng på 5-6 stk. Vi har forklart hvorfor han ikke får lov, og det forstår han, men han er fortsatt deppa, så klart. 
Er det vi som er for strenge? Synes jo myndighetenes tale er ganske klar?

Anonymkode: 5122a...39d

Vet du helt sikkert at dette stemmer? Har du snakt med noen av foreldrene til de andre barna? Er jo veldig typisk setning i denne alderen og oppover å si ‘alle de andre får lov’. Husker det var en setning jeg flittig brukte selv, selv om det oftest bare var noe jeg antok..

Jeg ville tatt en telefon til en av de andre foreldrene uansett jeg. Viktig å kunne ha en dialog med foreldrene til barnas venner. Ikke minst i denne spesielle tiden. Ikke være negativ, bebreidende eller belærende. Bare ønske om å bli orientert om hvordan andre foreldre løser dette nå .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Kan du ikke avtale med en av kameratene hans at de kan ut og leke sammen? Det er jo lov.

Anonymkode: 012f6...984

Og slik spres smitte. Alle vennene hans er ute å leker sammen. 4-6 stykker! Så møter en av disse denne gutten, som igjen er med sin familie og sprer smitte. Kanskje noen av de andre guttene også er med en annen venn som ikke er med disse 4-6 guttene hver dag, som igjen tar med smitte hjem til sin familie. Plutselig er veldig mange potensielt smittebærere selv om det ikke merkes. Uansvarlig og fullstendig grenseløst av foreldrene til disse barna å la de henge sammen som ingenting er galt. Bra naive er de også som tror at disse guttene holder avstand. Det gjør de -ikke-. 

Anonymkode: 33c57...aa7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer virkelig ikke folk å bare følge anbefalingene?

Det blir jo myyye vanskeligere for alle når noen slipper opp

To dager etter at skolen stengte var fotballbanen fylt med 20 barn som spilte fotball. Foreldrene var kritiske til at det ikke var lov.. «Barna våre kan ikke isoleres, det vil få konsekvenser»

TO DAGER!!!!

Hvis alle fulgte anbefalte restriksjoner for sosial kontakt så kunne vi alle slippe dette mye raskere.. 
 

Og jada, det er sagt at hvis det er NØDVENDIG så kan man ha en fast leke enn. Men det anbefales på det sterkeste at kun nærmeste familie er sammen

Er det så vanskelig? Jeg blir helt matt.. 

 

 

Anonymkode: e293c...a90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...