Gå til innhold

Hva er skansen for å bli smittet om man

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder en meters avstand? Er det bra nok? Jeg snakket med ei venninne jeg traff på tur i dag. Vi sto en meter fra hverandre. I løpet av samtalen sier hun at hun mest sannsynlig er smittet. Hun hadde lett feber og mye slim. Hun verken hostet eller noe slikt, og vi var ikke fysiske. Regner med jeg er trygg da?

Anonymkode: a5b7f...e11

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor i alle dager er hun utenfor døren dersom hun tror hun er smittet?

Uansett, de som er i karantene siden de har vært i kontakt med personer som er smittet behøver ikke sitte inne hele tiden, men skal holde en avstand fra andre på en meter. Siden det er anbefalingen regner jeg med at du er rimelig trygg

Anonymkode: 9683f...13c

Skrevet

Hvorfor i h.... var hun ute og gikk når hun har feber, mye slim og selv tror hun er koronasmittet?

Er hun mindre intelligent - eller synes hun bare det er morsomt å spre smitte og håpe noen vil dø av det?

Anonymkode: bcce5...c13

Skrevet

Hun var ute og luftet hunden. Vi traff hverandre på en tursti, ikke så langt fra der vi bor. 

Jeg ble ganske paff selv. Tenker at hun nok måtte lufte hunden, og sikkert tenkte at hun skulle gå en plass der hun ikke traff på så mye folk. Jeg er hjemme med tre barn/ ungdommer, og trengte desperat litt luft selv. Gikk dit for å unngå folk. Er vanligvis veldig rasjonell. Hadde hun hatt vanlig forkjølelse/ influensa hadde jeg ikke tenkt tanken på smitte en gang. Men nå ble jeg jo usikker... Skal være alene med ungene ei stund til, så må gjøre alt for å holde meg frisk😉

hi

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun var ute og luftet hunden. Vi traff hverandre på en tursti, ikke så langt fra der vi bor. 

Jeg ble ganske paff selv. Tenker at hun nok måtte lufte hunden, og sikkert tenkte at hun skulle gå en plass der hun ikke traff på så mye folk. Jeg er hjemme med tre barn/ ungdommer, og trengte desperat litt luft selv. Gikk dit for å unngå folk. Er vanligvis veldig rasjonell. Hadde hun hatt vanlig forkjølelse/ influensa hadde jeg ikke tenkt tanken på smitte en gang. Men nå ble jeg jo usikker... Skal være alene med ungene ei stund til, så må gjøre alt for å holde meg frisk😉

hi

Du bør faktisk melde fra til kommunelegen om at en som selv tror hun har korona går ute flere ganger om dagen for å lufte hunden. Det er brudd på karantenereglene!

Vi står i en krise, og slike som henne kan ikke gå løs!

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du bør faktisk melde fra til kommunelegen om at en som selv tror hun har korona går ute flere ganger om dagen for å lufte hunden. Det er brudd på karantenereglene!

Nei det er det ikke. Man har lov å gå tur selv om man er i karantene, er man derimot i isolasjon skal man ikke gå ut! 

Anonymkode: 2f82a...925

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Holder en meters avstand? Er det bra nok? Jeg snakket med ei venninne jeg traff på tur i dag. Vi sto en meter fra hverandre. I løpet av samtalen sier hun at hun mest sannsynlig er smittet. Hun hadde lett feber og mye slim. Hun verken hostet eller noe slikt, og vi var ikke fysiske. Regner med jeg er trygg da?

Tja, tvilsomt. En undersøkelse i Korea viste at Corona smittet over lengre avstander enn først antatt, de fant virus på vegger og i tak i rom det hadde vært Coronapasienter. 

Anonymkode: 95e3b...768

Skrevet

Så lenge de ikke tester folk, så blir det jo sånn. "Alle" kan jo SI at de tror de har Corona... Og hvis man ikke VET, så går man jo ut da - og møter på andre mennesker som kan bli smittet hvis man HAR viruset.

Anonymkode: f79f0...6a0

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei det er det ikke. Man har lov å gå tur selv om man er i karantene, er man derimot i isolasjon skal man ikke gå ut! 

Har man luftveissymptomer med feber så skal man gå utifra at man har korona og man er i isolasjon - ikke karantene!! 

blir så forbanna på at folk ikke greier å forholde seg til enkle regler 

Anonymkode: 5aa85...d22

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Rull inn du da, det er ikke brudd på karantenereglene. Hun har lov til å gå ut, hun har til og med lov til å gå i butikken og handle hvis hun må

Anonymkode: 60065...937

Skrevet
37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Rull inn du da, det er ikke brudd på karantenereglene. Hun har lov til å gå ut, hun har til og med lov til å gå i butikken og handle hvis hun må

Ikke hvis hun tror hun er smittet, nei. Ikke rart det sprer seg... :( 

Anonymkode: 9bcc5...76e

Skrevet

Ikke hvis hun tror hun er smittet, nei. Ikke rart det sprer seg... :( 

Anonymkode: 9bcc5...76e

Er jo folk med milde forkjølelsessymptomer, uten feber, hoste eller tungpust, som har testet positivt. Man kan tro så mye man vil selv, om at man har corona eller ei, men så lenge ikke alle testes vil det jo alltid være folk som går tur, går på butikken osv, osv som sprer smitte uten at de selv tenker at de faktisk har Corona. Folk som er syke nå, som ikke har fått bekreftet at de har Corona, skal i karantene. Ved karantene har man lov å bevege seg utendørs men skal holde god avstand til andre. 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis man antar at man har korona skal man selvisoleres! Da kan man IKKE gå ut! 

Anonymkode: 1e18d...051

Skrevet (endret)
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Herregud, så dumme folk er! 
Dersom hun tror at hun har korona skal hun isolere seg. Ikke karantene, ISOLASJON! 

Det er definitivt brudd på reglene.

Endret av Hannasbananas
Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo! Hvis man har korona - og denne damen sier selv at hun tror hun har det - da SKAL man være i fullstendig isolasjon inntil man har testet negativt på sykdommen igjen! Helt klart et brudd på karantenebestemmelsene, hun er en fare for omgivelsene og kan forårsake andres sykdom og død. Hi bør absolutt melde fra om dette karantenebruddet.

Skrevet

Er jo folk med milde forkjølelsessymptomer, uten feber, hoste eller tungpust, som har testet positivt. Man kan tro så mye man vil selv, om at man har corona eller ei, men så lenge ikke alle testes vil det jo alltid være folk som går tur, går på butikken osv, osv som sprer smitte uten at de selv tenker at de faktisk har Corona. Folk som er syke nå, som ikke har fått bekreftet at de har Corona, skal i karantene. Ved karantene har man lov å bevege seg utendørs men skal holde god avstand til andre. 

Men hvis man tror man er smittet skal man ikke i karantene, man skal isolere seg. 

Anonymkode: 1e18d...051

Skrevet

Har rapportert denne tråden da flere av svarene her er stikk i strid med myndighetenes anbefalinger.

Det å påstå at en person med slike symptomer, som i tillegg selv mener hun er koronasmittet, bare trenger karantene, det er ikke bare feil - det er svært farlig å påstå det! Å påstå slike helt feilaktige ting fører til at flere mennesker vil dø!

Italia, med sine ca. 60 millioner innbyggere, har flere døde enn Kina, med sine 1,4 milliarder (!) innbyggere, offisielt har.

Gjest Forumassistent
Skrevet

Fordi dette er et engsjerende tema, velger jeg å svare i den for å forklare hvorfor den ikke ryddes.

Her ser det ut som dere brukere selv har fått tråden på rett spor ved å forklar forskjellen på karantene og isolasjon, og sånn sett rette opp i misforståelser. Men vi kommer til å fortsatt følge med på tråden.

Forumansvarlig

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Dette. Er hun syk og smittet, så skal hun i isolasjon. 

Anonymkode: b0727...7cc

Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Eh, jo! Hvis man har korona - og denne damen sier selv at hun tror hun har det - da SKAL man være i fullstendig isolasjon inntil man har testet negativt på sykdommen igjen! Helt klart et brudd på karantenebestemmelsene, hun er en fare for omgivelsene og kan forårsake andres sykdom og død. Hi bør absolutt melde fra om dette karantenebruddet.

Men de TESTER JO IKKE FOLK! 

Skrevet

Men de TESTER JO IKKE FOLK! 

Spiller ingen rolle - når hun selv sier hun har symptomer på korona og selv tror det er det hun har så SKAL HUN I ISOLASJON!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...