Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 En av mine søsken har barn i fosterhjem. Hvordan skal jeg håndtere dette? Det ble plutselig vanskelig når jeg nå i år fikk mitt eget barn.. Anonymkode: 0447b...23c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Hva med det ble vanskelig? Anonymkode: d4fe6...816
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Hva mener du med vanskelig? - Syns du det er vanskelig fordi du er redd for hvordan ditt søsken skal være mot barnet ditt? - Syns du det er vanskelig fordi du tenker at dere egentlig burde ha stilt opp for dette barnet? - Syns du det er vanskelig fordi du nå føler på morsfølelsen og syns mer synd på ditt søsken? - .... og så videre.... Anonymkode: 998ba...3f8
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 Du har et barn, søsteren/broren din har et fosterbarn? Er dette et problem? I tilfelle, hva er problemet??? Anonymkode: 60084...249
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 Jeg skjønner ikke jeg... Har søsteren din et fosterbarn, eller har hun "mistet" barnet sitt så det er i fosterhjem? Hvorfor er det vanskelig for deg? Anonymkode: e73ad...4f5
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 Dette må du nok forklare litt bedre. Anonymkode: 2c832...ae1
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 Fikk ikke med siste før jeg postet. Mitt tantebarn bor i fosterhjem. Det som ble vanskelig etter jeg fikk mitt eget barn er å takle det på en måte. Morsfølelsen har gjort det til ett problem. Først og fremst at noen behandler barna sine dårlig. Det ble veldig mye mer tydelig etter min kom. Og tantebarnet som jeg ikke får ha kontakt med, og som barnet mitt "mister". Tantebarnet er på riktig sted og jeg er glad for at barnet har det bra. Veldig. Men det er sårt opp i alt. Anonymkode: 0447b...23c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Fikk ikke med siste før jeg postet. Mitt tantebarn bor i fosterhjem. Det som ble vanskelig etter jeg fikk mitt eget barn er å takle det på en måte. Morsfølelsen har gjort det til ett problem. Først og fremst at noen behandler barna sine dårlig. Det ble veldig mye mer tydelig etter min kom. Og tantebarnet som jeg ikke får ha kontakt med, og som barnet mitt "mister". Tantebarnet er på riktig sted og jeg er glad for at barnet har det bra. Veldig. Men det er sårt opp i alt. Anonymkode: 0447b...23c Har du kontakt da? Barnet bør jo ha kontakt med sin tante Anonymkode: 66051...b26
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 Skjønner godt at du synes det er vanskelig. ❤️ Anonymkode: e6101...c37
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 28 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du kontakt da? Barnet bør jo ha kontakt med sin tante Anonymkode: 66051...b26 Bør et barn ha kontakt med noen som har mistet barnet sitt...? Anonymkode: 238d4...6ed
Blop Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bør et barn ha kontakt med noen som har mistet barnet sitt...? Anonymkode: 238d4...6ed Hva mener du? Tanta har ikke mistet barnet sitt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 Det er ganske sjelden vi ser at noen behandler barna sine dårlig av vond vilje. Det står helst på evnen eller livssituasjonen. Og man trenger ikke nødvendigvis behandle dem "dårlig" for at det skal være problematisk, men bare ikke ha nok å gi. Det er ikke nødvendigvis slik at barn ikke kan ha kontakt med andre i familien sin selv om de har begrenset kontakt med foreldre når de bor i fosterhjem. Har du vært i dialog med barneverntjenesten som har ansvaret for ditt tantebarn? Og selv om det skulle være årsaker til en begrensning i samvær, vil det jo være mulig f.eks å sende bursdags- og julegaver, hilsener etc., slik at barnet - avhengig av alder - vet at det har dere. Anonymkode: d4fe6...816
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Skrevet 19. mars 2020 I dette tilfelle er det dårlig omsorg som er problemet. 😔 Gjør vondt når jeg ser på mitt barn og vil gjøre alt for at han skal ha det bra.. Jeg har prøvd, men må det godkjennes av foreldrene? Anonymkode: 0447b...23c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Skrevet 19. mars 2020 Ja, det er stort sett begrensete muligheter til å holde kontakt med biologisk slekt dersom foreldrene motsetter seg det. Det store flertallet av foreldre beholder foreldreansvaret også etter en omsorgsovertakelse, og det er primært de som skal ha et samarbeid med barneverntjenesten/fosterhjemmet etc. rundt barnet. Det er ikke så veldig vanlig, da, at foreldrene nekter kontakt med sin slekt om det er en mulighet for barnet i fosterhjem. Anonymkode: d4fe6...816
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Skrevet 19. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Bør et barn ha kontakt med noen som har mistet barnet sitt...? Anonymkode: 238d4...6ed HUN har ikke mista barnet sitt 🙃🙃 så ja, det bør hun få ha. Anonymkode: a99bf...6a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå