Gå til innhold

Påske 2020


shewolf

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem gir deg ikke lov til å reise dit? De vurderer å gjøre det forbudt, men det er jo ikke forbudt pr idag :)

Med det sagt skjønner jeg hva du mener.

Anonymkode: 4fdaa...20f

Er forbudt nå...

Anonymkode: 1fcaf...6e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, sug lut skrev:

Har du en god oppskrift på pinnebrød?

Ungene synes det er best når vi lager en vanlig bolledeig, altså søt gjærdeig som hever ferdig inne også tar vi den med ut og lager pinnebrød, Gjerne med sjokoladebiter i ;)

Men skal du bruke det som pølsebrød, altså tvinne den rundt pølsa før du steker, da er det best med en vanlig pinnebrødoppskrift. Vi har brukt dnt sin, og har gjerne litt urtekrydder i deigen.

Anonymkode: 6e95d...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en plan om å besøke kjæresten min i påsken, men han bor 45 mil unna og må dermed gjennom flere kommuner før målet. Så spørs... 🤔

Anonymkode: 8f0c2...bfc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene synes det er best når vi lager en vanlig bolledeig, altså søt gjærdeig som hever ferdig inne også tar vi den med ut og lager pinnebrød, Gjerne med sjokoladebiter i ;)

Men skal du bruke det som pølsebrød, altså tvinne den rundt pølsa før du steker, da er det best med en vanlig pinnebrødoppskrift. Vi har brukt dnt sin, og har gjerne litt urtekrydder i deigen.

Anonymkode: 6e95d...6d7

Takker og bukker! Begge skal prøves. Men de søte tvinner du altså bare på pinnen, da. Smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvem gir deg ikke lov til å reise dit? De vurderer å gjøre det forbudt, men det er jo ikke forbudt pr idag :)

Med det sagt skjønner jeg hva du mener.

Anonymkode: 4fdaa...20f

Jo, det er det nå😉

Anonymkode: 140e2...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hadde en plan om å besøke kjæresten min i påsken, men han bor 45 mil unna og må dermed gjennom flere kommuner før målet. Så spørs... 🤔

Anonymkode: 8f0c2...bfc

Så kjedelig. ❤️ Men får de hatt kontroll på det? Kjempetrist å ikke se kjæresten sin da. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inspirert av alt hyttebråket siste uken, så trådde min galgenhumor inn for noen dager siden.

Går en tur daglig og her har det vært drittvær, så antrekk har vært regnklær med masse ull under. Da fant jeg ut at jeg like gjerne kan gjøre dette til en hyttetilværelse noen dager. Så jeg loffer rundt i ullundertøy inne før/etter tur, leser krim/spenningsromaner (som jeg nesten aldri ellers leser), bruker de største tekoppene og krøller meg i sofaen med et pledd. Lager langtidskokte/-stekte matretter (som kan stå og godgjøer seg mens jeg er ute). Ler litt av meg selv, men det er litt morsomt ;) Om en dag eller to savner jeg sikkert å gå i vanlige klær igjen, men da har jeg hatt et lite morsomt avbrekk i disse rolige dagene ;)

Fremover til påske blir det å rydde litt i ting som skulle vært fikset, litt smått vårrengjøring om jeg gidder (har ryddet litt ekstra allerede), klargjøre uteplassen som nok er veldig støvet etter vinteren. Blir det for kaldt til å sitte ute skal jeg finne frem soveposen, så kan jeg sitte ute i den. Og så skal sykkelen klargjøres for våren.

Anonymkode: 8f3cd...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, sug lut skrev:

Takker og bukker! Begge skal prøves. Men de søte tvinner du altså bare på pinnen, da. Smart!

Ja, den søte bare tvinnes på pinnen. Vi voksne litt tynt fordi vi vil ha den gjennomstekt, barna litt tykkere fordi det er så godt å spise deigen i midten ;)

Men her er link til dnt sin oppskrift, mente å legge den inn i stad men glemte det. Den er god til pølser, og også god å ha med seg i en boks på tur.

https://inspirasjon.ut.no/naertur-oppskrift/pinnebrod/100526

Anonymkode: 6e95d...6d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, den søte bare tvinnes på pinnen. Vi voksne litt tynt fordi vi vil ha den gjennomstekt, barna litt tykkere fordi det er så godt å spise deigen i midten ;)

Men her er link til dnt sin oppskrift, mente å legge den inn i stad men glemte det. Den er god til pølser, og også god å ha med seg i en boks på tur.

https://inspirasjon.ut.no/naertur-oppskrift/pinnebrod/100526

Anonymkode: 6e95d...6d7

Takk! Overraskende mye sukker i deigen, det hadde jeg ikke forventet men det gjør nok susen! :)  Skal testes i helgen, kanskje? Ingen grunn til å vente til påske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, shewolf skrev:

Påsken blir jo trolig bare hjemme den da. Jeg er permittert og ungen har fri fra skolen. Hytta får vi ikke lov til å reise til. 

Har dere planlagt noe i Påsken? Trenger litt inspirasjon. 

Skal drikke meg full hver dag

Anonymkode: 222e1...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, sug lut skrev:

Takk! Overraskende mye sukker i deigen, det hadde jeg ikke forventet men det gjør nok susen! :)  Skal testes i helgen, kanskje? Ingen grunn til å vente til påske.

Lag som en rundstykkedeig, altså med bare litt sukker, og så bruker du halvparten som pølsebrød og den andre halvparten ruller du i sukker og kanel før du steker de over glørne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sug lut skrev:

Takker og bukker! Begge skal prøves. Men de søte tvinner du altså bare på pinnen, da. Smart!

Hvis du liker kanrlboller kan du lage en lang pølse av deigen, rulle den i sukker og kanel (eventuelt også smør) og surre den rundt en tykk kjepp.steker du den forsiktig blir det som gode nystekte skillingsboller. Du kan til og med fylle hullet med vaniljekrem.

Anonymkode: ebb53...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du liker kanrlboller kan du lage en lang pølse av deigen, rulle den i sukker og kanel (eventuelt også smør) og surre den rundt en tykk kjepp.steker du den forsiktig blir det som gode nystekte skillingsboller. Du kan til og med fylle hullet med vaniljekrem.

Anonymkode: ebb53...d82

Fy fader, jeg skal feites opp, ser jeg 😁, dette hørtes supert ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, sug lut skrev:

Fy fader, jeg skal feites opp, ser jeg 😁, dette hørtes supert ut.

Det er veldig godt, men det tar lang tid å steke.

Anonymkode: ebb53...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, sug lut skrev:

Begynn å ta inn bjørkekvister tidlig, så de kan  springe ut, og blåse ut egg til å male på!

Ok, jeg innser at dette trolig er tidenes dummeste spørsmål, men... hva skal springe ut av de bjørkekvistene...?

Anonymkode: 54cb7...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg innser at dette trolig er tidenes dummeste spørsmål, men... hva skal springe ut av de bjørkekvistene...?

Anonymkode: 54cb7...5f6

Blader 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen for påsken er det samme som for hver eneste påske; slappe av hjemme. 

Anonymkode: eaaf5...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, jeg innser at dette trolig er tidenes dummeste spørsmål, men... hva skal springe ut av de bjørkekvistene...?

Anonymkode: 54cb7...5f6

Fine grønne museører av noen blader, så du har noe vakkert å henge egg på 😃.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi koser oss alltid hjemme i påska. Har mattradisjoner for mange av dagene. Koser oss ute, når været tillater det. Spiller spill og ser påskekrim. Nyter fridagene!

Pinnebrød-tips: vi pleier å ta med en pose/boks med sukker og kanel, en med revet ost og en med pizzakrydder, og selvfølgelig en med deig, og så kan alle smaksette etter eget ønske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sug lut skrev:

Fine grønne museører av noen blader, så du har noe vakkert å henge egg på 😃.

Oh!

Anonymkode: 54cb7...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sug lut skrev:

Fine grønne museører av noen blader, så du har noe vakkert å henge egg på 😃.

Hvor lenge før påske bør de taes inn da?

Anonymkode: 54cb7...5f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge før påske bør de taes inn da?

Anonymkode: 54cb7...5f6

Vanskelig å si, alt har vel her i hvert fall kommet lenger enn vanlig. Tipper du får mye gjort på ei uke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, sug lut skrev:

Ellers må jeg få si at ingenting slår s'mores. 

Hvilken kjeks bruker du? 🤔 

Anonymkode: 99b57...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvilken kjeks bruker du? 🤔 

Anonymkode: 99b57...91a

Har et lager i tursekken av noen litt sære offbrand som bare funker så godt, noe jeg raska med meg på Europris en gang, de er litt tykke og firkanta og har sjokolade på ene siden, dvs den siden vi legger inn mot marshmallowen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...