Gå til innhold

Bruker du munnbind i butikken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er forkjøla og må ut i butikken en liten tur. Bør jeg bruke munnbind? 

Anonymkode: b61cf...8f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er vant med å bruke munnbind og ikke rører det. Jeg så en dame i går, på den tiden hun sto i kø hadde hun rørt munnbindet med fingrene 5 ganger - da hjelper det jo ikke, fingrene er fulle av fukt og bakterier. 

Skrevet

Nei, det gjør jeg ikke.

Anonymkode: d385b...cc9

Skrevet

Nei 

Anonymkode: cfb10...d18

Skrevet

Hva er vitsen med det? Vanlige munnbind holder ikke. Du må i tillegg ha beskyttelsesbriller, frakk og hansker. Vanlige munnbind beskytter pasienten mot smitte fra deg i dette tilfellet, ikke motsatt.

Anonymkode: 8d0fb...821

Skrevet

Nei, de har jo sagt at det ikke har noen særlig effekt uansett. 

Anonymkode: 1fa10...05c

Skrevet

Hvis du hoster så kan du beskytte andre litt med det i allefall. 

Bruk det riktig, og ikke rør det. Kast når du kommer hjem, vask hendene og ta på minst mulig. 

Anonymkode: aa82d...95c

Skrevet

Nei, har ingen hensikt. Hvis du er usikker på om du er smittet, hold deg hjemme. Eneste dom hjelper. Få noen andre til å handle for deg.

Anonymkode: 0b906...495

Skrevet
På 19.3.2020 den 12.11, Lektor Doppler med tillegg skrev:

Om du er vant med å bruke munnbind og ikke rører det. Jeg så en dame i går, på den tiden hun sto i kø hadde hun rørt munnbindet med fingrene 5 ganger - da hjelper det jo ikke, fingrene er fulle av fukt og bakterier. 

Nettopp. I Oslo i går observerte jeg en dame med munnbind og det er jo greit, men da jeg så hun forsynte seg med smågodt så skjønte jeg ikke hensikten. Hvor mange kan ikke ha hostet og nyst på smågodtskjeene? De vaskes nok aldri...

Anonymkode: a2119...9e4

Skrevet

De jeg har hsett i butikken som bruker munnbind som det begynner å bli endel av nå, bruker de ikke riktig. Da er vel vitsen borte. Det samme som hansker gir en falsk trygghet når de ikke brukes riktig. 

Har du munnbind, kan det vært lurt å bruke det for synskyld ovenfor de andre kundene. Folk er helt hysteriske omdagen, så skulle du hoste så kan det hjelpe at de andre ikke klikker. 

Anonymkode: ffea7...6af

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De jeg har hsett i butikken som bruker munnbind som det begynner å bli endel av nå, bruker de ikke riktig. Da er vel vitsen borte. Det samme som hansker gir en falsk trygghet når de ikke brukes riktig. 

Har du munnbind, kan det vært lurt å bruke det for synskyld ovenfor de andre kundene. Folk er helt hysteriske omdagen, så skulle du hoste så kan det hjelpe at de andre ikke klikker. 

Anonymkode: ffea7...6af

Jepp, jeg fikk kjeft i går av en som mente jeg var innenfor 1 meter, noe jeg ikke var. Hele handlevognen hans på tvers + mer var mellom oss. men han ble litt gæern. Jeg har astma og har nesten angst for å måtte hoste i butikken.

Anonymkode: d385b...cc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...