Gå til innhold

Ungene har rød diaré

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kan ha blitt smittet av korona like etter vinterferien, men dette er ikke bekreftet. Ungene har alle hatt ett eller flere symptomer på luftveisinfeksjoner av ulike slag, men i dag hadde 2 av 3 rød, eksplosiv diaré. Vi har ikke spist noe som skulle tilsi fargen, og jeg vil si jeg har rimelig god kontroll på hva de har fått i seg de to siste ukene. Mannen har også hatt symptomer, med feber, slim, hoste etc. Alle 4 er isolert. 

Men, ville dere kontaktet lege nå, eller avventet? De har god allmenntilstand ellers, men er jo litt bekymret for om viruset kan angripe indre organer. Samtidig finnes det jo masse andre sykdommer også.

Anonymkode: 7c3d5...b2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg  ille tatt en telefon til fastlegen, akkurat som jeg ville gjort ved liknende symptomer for et år siden.

Anonymkode: aa896...a92

Skrevet

Om du tenker blod, så er rødt et godt tegn. Rødt blod er friskt, og med liten sannsynlighet farlig. 
Jeg personlig hadde nok avventet situasjonen litt mer før jeg kontaktet lege. Så lenge almenntilstanden er god og fortsetter å være det så har kroppen god kontroll på evt infeksjoner. 

Skrevet

Diare er meldt som(mindre vanlig)symptom på Corona.

Anonymkode: 4329e...dc5

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi kan ha blitt smittet av korona like etter vinterferien, men dette er ikke bekreftet. Ungene har alle hatt ett eller flere symptomer på luftveisinfeksjoner av ulike slag, men i dag hadde 2 av 3 rød, eksplosiv diaré. Vi har ikke spist noe som skulle tilsi fargen, og jeg vil si jeg har rimelig god kontroll på hva de har fått i seg de to siste ukene. Mannen har også hatt symptomer, med feber, slim, hoste etc. Alle 4 er isolert. 

Men, ville dere kontaktet lege nå, eller avventet? De har god allmenntilstand ellers, men er jo litt bekymret for om viruset kan angripe indre organer. Samtidig finnes det jo masse andre sykdommer også.

Ring lege.

Anonymkode: eae28...399

Skrevet

Og ikke bruk dinbaby som rådgiver i helsespørsmål HI!

Anonymkode: eae28...399

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Diare er meldt som(mindre vanlig)symptom på Corona.

Anonymkode: 4329e...dc5

Nei. Det er nå kommet frem at veldig mange har hatt dette og at det betegnes som et mer vanlig symptom nå. Tror de i Kina (eller var det Italia) at de har kartlagt symptomer hos 500 som er blitt friske, her rapporterte mange diaré. 

Anonymkode: f087c...3f1

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor i alle dager spør du i et forum?? Når det kommer til barna dine, det kjæreste du har, så spør du legen om helserelaterte spørsmål. Det svaret vi gir kan være feil enten om vi sier det er alvorlig eller ikke alvorlig. Det sikreste er ALLTID å kontakte lege først, så spør du eventuelt om erfaringer i et forum.

Anonymkode: 6408f...dd0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...