Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #1 Skrevet 19. mars 2020 Er det noen her inne som vurderer videre hjemmeskole av barna sine etter at denne pandemien har roet seg? Mine barn har gjort mer, og hatt mer utbytte av å ha skole hjemme. Får så positive tilbakemeldinger fra lærere som er sjokkert over arbeidet dems. Ja jeg sitter med dem, veileder, lager naturfagen om til ekspesimenter, kjører gym hver andre dag etc. Barna storkoser seg! Noen her inne som har hjemmeskole tul vanlig? Som vil dele erfaringer? Anonymkode: 21917...c02
Sommerkroppen 2029 Skrevet 19. mars 2020 #2 Skrevet 19. mars 2020 Nå har jeg store barn, men nei jeg ville ikke hatt hjemmeskole. Barna ville jo gått glipp av alt det sosiale, og det hadde jo vært veldig negativt.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #3 Skrevet 19. mars 2020 Skole er så mye mer enn kun det faglige. Det er en kjempeviktig plattform for å sosialiseres, for å lære å ta tilbakemeldinger fra andre, for å forholde seg til alle slags typer mennesker og ikke bare dem man velger selv osv. Så selv om hjemmeskole fungerer supert her hos oss, sønnen trenger tett oppfølging som jeg har mye større sjans til nå enn lærerene har på skolen, så kunne jeg aldri drømt om å ta fra dem fellesskapet i klassen og på skolen generelt. Anonymkode: fe15a...c4b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #4 Skrevet 19. mars 2020 Øh, hvordan kombinerer man det med å jobbe fulltid? Både nå og til vanlig? Nei, jeg har ikke tenkt å si opp jobben for å hjemmeundervise barna... Anonymkode: ebe7f...463
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #5 Skrevet 19. mars 2020 Nei! Det er ett mareritt å ha hjemmeskole! Sønnen min er visst flink å jobber selvstendig på skolen uten at læreren må henge over han. Her hjemme blir han sint og sutrer så fort jeg nevner skoleoppgavene. Å går jeg ut av rommet litt for å gjøre andre oppgaver så gjør han alt annet enn det han gjøre! Han går i 3.klasse. Han har alltid vært en gutt som reagerer negativt på å bli tatt ut av de vanlige rutinene,da føler han seg utrygg.Ser virkelig frem til skolen begynner igjen så jeg slipper hjemmeskole,jeg har overhodet ikke tolmodighet til dette å det har fått merke mange ganger allerede. All respekt til læreren hans som er så tolmodig med han å får han til å jobbe på egenhånd. Anonymkode: 9483b...85c
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #6 Skrevet 19. mars 2020 Vi koser oss foreløpig, men realistisk sett så tror jeg vi alle som opplever det skal snakker om et par ukers tid 😂 Anonymkode: da890...d82
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #7 Skrevet 19. mars 2020 Nei. Barnet savner det sosiale og det morsomme de gjør på skolen, hun savner læreren, ha det gøy på skoleveien og slike ting. Vi har det fint hjemme og det går bra, men skolen er absolutt et fint tilskudd i tillegg til hjem og fritid😊 Anonymkode: ee5c3...a84
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #8 Skrevet 19. mars 2020 54 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei! Det er ett mareritt å ha hjemmeskole! Sønnen min er visst flink å jobber selvstendig på skolen uten at læreren må henge over han. Her hjemme blir han sint og sutrer så fort jeg nevner skoleoppgavene. Å går jeg ut av rommet litt for å gjøre andre oppgaver så gjør han alt annet enn det han gjøre! Han går i 3.klasse. Han har alltid vært en gutt som reagerer negativt på å bli tatt ut av de vanlige rutinene,da føler han seg utrygg.Ser virkelig frem til skolen begynner igjen så jeg slipper hjemmeskole,jeg har overhodet ikke tolmodighet til dette å det har fått merke mange ganger allerede. All respekt til læreren hans som er så tolmodig med han å får han til å jobbe på egenhånd. Anonymkode: 9483b...85c Huff, jeg fikk vondt av gutten din, jeg. Det er en merkelig situasjon for oss alle, og for dem som sliter med forandring til vanlig må det jo være enda verre. Hva med å snakke med han i fredstid. Sette deg ned og prøve å få han til å skjønne at skolearbeid må han faktisk gjøre, det er både skoeplikt og skolerett her i Norge. Kanskje kan der hjelpe at læreren snakker med han? Lage avtaler om hvor lenge han skal jobbe med skolen om gangen og finne på noe hyggelig etterpå? Prøv å ha tålmodighet. Han gjør ikke dette for å være vanskelig. Anonymkode: fe15a...c4b
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #9 Skrevet 19. mars 2020 Å ha gym med mamma på stuegolvet er ikke det samme som å spille fotball med vennene på skolen - hilsen gutten min på 10 år. Han liker i det hele tatt ikke å ha moren sin hengende over seg hele tiden. Han liker i utgangspunktet ikke skolearbeid, men han oppfører seg ok på skolen og gjør som læreren ber ham om. Men når mamma ber ham om det samme blir han kranglete og sur. Så HAN gleder seg i alle fall til skolen åpner igjen. For en ordens skyld: Vi har det fint nok resten av tiden. Bygger snømann sammen, spiller spill, ser film, baker osv. Men selve hjemmeskolingen er ikke enkel. Anonymkode: 3b765...032
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 19. mars 2020 #10 Skrevet 19. mars 2020 Aldri i verden! hjemmeskole blir ikke ett tema i ett sekund lenger enn pålagt periode. De savner vennene og de savner lærere. Han ene er typisk « forelesningslærings barn» . Lærer supergodt av tavleundervisning og foredrag. Typen som gjør det godt på prøvet kun ved å følge med i timen. For han er det kjedelig å sitte med det hele selv . Vi holder ut men det er ikke mer enn det
the amazing spidermamma Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Jeg synes ungene har taklet dette veldig bra, og de har vært fokuserte og flinke til å jobbe. Og med en lærer som har kun to elever, får de jo mer oppmerksomhet enn med en lærer som har oppunder 30. Likevel kunne jeg aldri tenkt meg å ha hjemmeskole. De lærer ikke bare pensum på skolen, de lærer mye mer. De lærer å samarbeide med andre, å forholde seg til andre, de lærer seg å snakke foran mange, det er veldig mange ting som de trenger i yrkeslivet som de ikke kan lære her hjemme. Og de får mange impulser, utvikler vennskap.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 Jeg har ikke anledning til å sitte med dem hver dag og gjøre skole.. Jeg er jo på jobb!!! Anonymkode: cc29c...1aa
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #13 Skrevet 19. mars 2020 Og dette kan du oppsummere etter kun EN UKE med hjemmeskole? Jobber ikke du? her er lærerene også veldig flinke å skryte av alt og alle, de prøver å holde motet oppe for alle i situasjonen folk plutselig er i. Anonymkode: 8809d...4fb
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #14 Skrevet 19. mars 2020 Om skolen åpner igjen når de to ukene er gått, så kommer vi til å ha hjemmeskole i alle fall frem til påske. Men ikke fordi det er så innmari gøy. 😛 Anonymkode: 122d7...4f0
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #15 Skrevet 19. mars 2020 Nesj. Alle home schooled kids jeg kjenner er temmelig sære. Jeg ser helst at ungene forstår og forholder seg til mainstream-befolkningen fremfor et lite særlingmiljø, både i barndommen og senere. For ikke å snakke om at jeg overhoooodet ikke har noe ønske om ikke å være i jobb. Anonymkode: 90233...740
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #16 Skrevet 19. mars 2020 Nei her jobber vi 100% begge to . Så på skolen må de. Og som andre sier det er så mye annet de lærer enn bare fag Anonymkode: 11ea4...3eb
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #17 Skrevet 19. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det noen her inne som vurderer videre hjemmeskole av barna sine etter at denne pandemien har roet seg? Mine barn har gjort mer, og hatt mer utbytte av å ha skole hjemme. Får så positive tilbakemeldinger fra lærere som er sjokkert over arbeidet dems. Ja jeg sitter med dem, veileder, lager naturfagen om til ekspesimenter, kjører gym hver andre dag etc. Barna storkoser seg! Noen her inne som har hjemmeskole tul vanlig? Som vil dele erfaringer? Anonymkode: 21917...c02 Er det rart, de hadde sikkert fått like gode resultater på skolen hvis de fikk en-til-en løring der og. Men så taper de masse andre da hvis de har hjemmeskole Anonymkode: d5be8...d61
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #18 Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er det rart, de hadde sikkert fått like gode resultater på skolen hvis de fikk en-til-en løring der og. Men så taper de masse andre da hvis de har hjemmeskole Anonymkode: d5be8...d61 Læring, ikke løring Anonymkode: d5be8...d61
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #20 Skrevet 19. mars 2020 Jeg har vært inne på tanken at dette var jammen bedre enn jeg trodde! Har hjemmeskole for 3, pluss en 2-åring rundt beina. Det går overraskende bra! Men jeg er i permisjon(fra før) og har planer om å jobbe fra høsten. Og å ta barna ut av skolen er noe helt annet enn dette. Her får de jo fullt opplegg og mulighet til å spørre lærer. Men jeg har lært masse om meg selv, om barna og faglig bare på 4 dager, så gleder meg til fortsettelsen😊 Anonymkode: cd02b...fe4
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #21 Skrevet 19. mars 2020 Tanken har slått meg, for 8-åringen får endelig utfordringer på sitt nivå og kan få fordype seg og øve på det hun trenger. Tenåringen er strålende fornøyd med å slippe bråkete gutter og bare jobbe i gruppe med venninner. Hjemmeskole er betydelig mer effektivt, sånn faglig sett. Men de savner det sosiale voldsomt og jeg jobber jo og har ingen planer om å slutte med det. Men jeg har fått bedre innsikt i faglig nivå, for ikke å snakke om hvilke nettressurser som finnes, så det kan nok hende det blir tettere oppfølging når dette er over 😉 Anonymkode: 6bf94...945
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #22 Skrevet 19. mars 2020 Mange gode poeng her, så takk for svar! Og til de som lurte: Nei jeg jobber ikke og skal ikke i jobb heller. Jeg har 2 hjemme som sliter med utviklingsforstyrrelser så de skjønner seg dårlig på sosiale koderpå selve skolen. De aktivitetene de går på, der blomstrer de, fordi det er aktiviteter som passer dem. De er veldig begavet i følge Bup og det kan være litt av problemet med skolen. Hjemme får de oppgavene rett inn og så har de hele resten av dagen til sine aktiviteter/ønsker. De slipper å kjede seg og havner derfor ikke i dårlige situasjoner. Ingen her som har hjemmeskole til vanlig? Hi Anonymkode: 21917...c02
Superme Skrevet 19. mars 2020 #23 Skrevet 19. mars 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det noen her inne som vurderer videre hjemmeskole av barna sine etter at denne pandemien har roet seg? Mine barn har gjort mer, og hatt mer utbytte av å ha skole hjemme. Får så positive tilbakemeldinger fra lærere som er sjokkert over arbeidet dems. Ja jeg sitter med dem, veileder, lager naturfagen om til ekspesimenter, kjører gym hver andre dag etc. Barna storkoser seg! Noen her inne som har hjemmeskole tul vanlig? Som vil dele erfaringer? Anonymkode: 21917...c02 Håper du tar med i betraktningen din at ved eventuell videre hjemmeskole, så lager ikke lærer lenger oppgaver. Det er det da du som må gjøre.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2020 #24 Skrevet 20. mars 2020 12 timer siden, Superme skrev: Håper du tar med i betraktningen din at ved eventuell videre hjemmeskole, så lager ikke lærer lenger oppgaver. Det er det da du som må gjøre. Ja det er jo klart. Hi Anonymkode: 21917...c02
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå