Gå til innhold

Er så trist for 5 åringen min :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to eldste klarer seg fint i disse dager.

Mellomste spiller robbloks (eller hvordan det nå skrives) samtidig som hun har de venninnene hun spiller sammen med på telefonlinjen, eldste spiller på PC'en eller PS4 mens han snakker med vennene sine. De er sammen med vennene sine digitalt hver eneste dag.

Så var det minste da... Hun maser om å komme tilbake til barnehagen for å leke med vennene sine.
Samboeren min tok henne en liten tur ut i går ettermiddag for å sykle, hun ble så glad for å komme ut, men den ble kort siden det første hun gjorde var å prøve å løpe bort til de andre barna som var ute for å leke med dem, og det går jo ikke nå om dagen :(
Hun har fått nettbrett, aktivitetsbøker og noen nye leker, men hun savner virkelig å være med andre barn :(
På hele formiddagen må hun for det meste være for seg selv siden søsknene gjør skolearbeid, pappa er på jobb og mamma har hjemmekontor.

Jeg får så vondt av henne :(

Anonymkode: 89e84...8f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du overdramatiserer altså. Noe voldsomt.

Anonymkode: 794d5...34a

Skrevet

Vår femåring FaceTime med venninner. Kan det være en løsning for dere? Hun er også minst i søskenflokken. De eldre spiller, men det er ikke fritt frem. Minst par timer daglig bruker vi på å være sammen. Leker gjemsel i hagen, blåser såpebobler, hopper på trampoline, spiller brettspill sammen, lager mat etc. Vi bruker mye tid på å snakke med henne mens vi inkluderer henne i det som skal gjøres. 

Anonymkode: bed56...c87

Skrevet

Her må barna leke sammen og de har alle 1 venn hver de får være sammen med. Er knapt gått 1 uke så det er ikke akkurat lenge dette har pågått😅

Anonymkode: 11fb9...46a

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her må barna leke sammen og de har alle 1 venn hver de får være sammen med. Er knapt gått 1 uke så det er ikke akkurat lenge dette har pågått😅

En venn hver? Altså fire familier involvert. Da gjørs dere på, altså? For å holde smittekjedene intakte. Gud bedre... :murvegg:

Anonymkode: 1f309...0b7

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du overdramatiserer altså. Noe voldsomt.

Anonymkode: 794d5...34a

Så fordi man har empati med sin femåring så overdramatiserer man? Jeg vil snarere si at det er et faresignal om man ikke tenker slik.

Men hi bryter jo ikke anbefalingene selvom hun ser at dette er problematisk for hennes yngste. Så hva er egentlig ditt problem?

Anonymkode: 0b42d...d3a

Skrevet

Hva med å appelere til de eldste, sånn at de alle kan gjøre noe sammen

Anonymkode: 93b95...20c

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

En venn hver? Altså fire familier involvert. Da gjørs dere på, altså? For å holde smittekjedene intakte. Gud bedre... :murvegg:

Anonymkode: 1f309...0b7

2 familier. Andre familier har også gjerne flere barn👍😊

Skrevet (endret)

Kjenner på det samme her for de to eldste, som er tre og sju. Har heldigvis mye god lek seg imellom, men spesielt for sjuåringen er dette sårt. Blir mye søskentid, da 🥰

Endret av Julie (:
Typo
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hva med å appelere til de eldste, sånn at de alle kan gjøre noe sammen

De leker en del sammen, men de eldste går i 5. og 7. klasse, de er liksom ikke jevnaldrene.
Ja da, det kommer til å gå på et vis, selvfølgelig vil det det.
Man det hindrer meg ikke å være trist på veiene av minste.

HI

Skrevet
4 minutter siden, Julie (: skrev:

Kjenner på det samme her for de to eldste, som er tre og sju. Har heldigvis mye god lek seg imellom, men spesielt for sjuåringen er dette sårt. Blir mye søskentid, da 🥰

Hvis han liker å spille Minecraft så er det mulig å spille det online :).Det gjør sønnen min på 8 år å er redningen her :)

Anonymkode: bf776...8dc

Skrevet

Mine er tenåringer. De får treffe 2 venner hver, men maks 1 time per dag, bare ute, ikke på lekeplasser, steder med benker, treningsaparater eller loknende og de må hoøde minst 2 meter avstand hele tiden. De går tur og skravler, men må da gå på hver sin side av turveien.

Anonymkode: c0af2...2ae

Skrevet

Her er det eldstemann på 17 som holder på å gå på veggene. Hadde aldri trodd at han skulle bli den verste å ha i hus😅 Sender han ut på tur med hunden og oppmuntrer han til egentrening, men er ikke lett. Han har jo litt skolearbeid å gjøre, men ettersom han går på yrkesfag og de der har mange praktiske fag så er det ikke så mye hjemmearbeid de får. Bruker max ca 30 min til dagen på skolen.. Blir mye Netflix og PlayStation, men selv det er han lei av nå..

Anonymkode: 40281...8d2

Skrevet

De har vært borte fra barnehagen en liten uke. Hva med å finne litt positive ting? Har ikke ungene deres ferie sammen med dere? 4-5 uker i strekk? Kjører dere fullt opplegg i alle ferier?

er dere aldri på en rolig hytteferie?

her har vi bestemt oss for å nyte familietiden, se det positive. Ungene må lære seg å leke og prøve selv, selv om vi har hjemmekontor. 3 og 5 åringen har ansvar for lunsj For alle hver dag. De dekker på, pynter bordet med leker osv.de må rydde etterpå også! 

vi stresser ikke, har faste tider til måltider. Jeg tar de med ut en liten time på formiddag, mannen på ettermiddag mens jeg lager middag. Vi har ryddet vekk mye leker og bytter esker innimellom. Vi leser bøker hver kveld og spiller brettspill.

de har vel totalt en times skjermtid hver dag. Ellers så er de faktisk barn, barn har leken i seg, bare de får tid og ro på seg. 

Anonymkode: bcc48...4ac

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så fordi man har empati med sin femåring så overdramatiserer man? Jeg vil snarere si at det er et faresignal om man ikke tenker slik.

Men hi bryter jo ikke anbefalingene selvom hun ser at dette er problematisk for hennes yngste. Så hva er egentlig ditt problem?

Anonymkode: 0b42d...d3a

Tro meg, hi overdramatiserer. Enig med anonym.

Anonymkode: 2803b...dc6

Skrevet

De leker en del sammen, men de eldste går i 5. og 7. klasse, de er liksom ikke jevnaldrene.
Ja da, det kommer til å gå på et vis, selvfølgelig vil det det.
Man det hindrer meg ikke å være trist på veiene av minste.

HI

Trist? Det har ikke vart en uke engang.

Skrevet

Herrejesus så mange skjøre barn som vokser opp nå. 
Da faren min var fire måtte han på egne bein flykte fra soldater som hadde invadert stedet de bodde. Foreldrene måtte bære småsøsken så han måtte pent løpe selv. Selvsagt satt det spor, perspektivet er at unger tåler mye og tilpasser seg. Slutt å synes synd på ungen din. Hun har det trygt og godt og foreldre så klarer å ta vare på henne. 

Anonymkode: 89b9a...734

Skrevet

Lurer på hvordan dagens unger skal klare seg når de blir voksen🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️🤦🏻‍♀️

Anonymkode: 00bcf...233

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Trist? Det har ikke vart en uke engang.

Ja ikke sant 😆

Anonymkode: 2803b...dc6

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

De to eldste klarer seg fint i disse dager.

Mellomste spiller robbloks (eller hvordan det nå skrives) samtidig som hun har de venninnene hun spiller sammen med på telefonlinjen, eldste spiller på PC'en eller PS4 mens han snakker med vennene sine. De er sammen med vennene sine digitalt hver eneste dag.

Så var det minste da... Hun maser om å komme tilbake til barnehagen for å leke med vennene sine.
Samboeren min tok henne en liten tur ut i går ettermiddag for å sykle, hun ble så glad for å komme ut, men den ble kort siden det første hun gjorde var å prøve å løpe bort til de andre barna som var ute for å leke med dem, og det går jo ikke nå om dagen :(
Hun har fått nettbrett, aktivitetsbøker og noen nye leker, men hun savner virkelig å være med andre barn :(
På hele formiddagen må hun for det meste være for seg selv siden søsknene gjør skolearbeid, pappa er på jobb og mamma har hjemmekontor.

Jeg får så vondt av henne :(

Kan dere ikke rullere på hvem som holder 5-åringen med selskap? To timer på mellomste, to timer på eldste og så må hun leke selv et par timer? 

Anonymkode: a2573...2c1

Skrevet

Skjønner deg godt! Jeg er alene med en fireåring, og hun er ganske så lei av å bare være med mamma'n sin. Hun savner vennene sine og det å leke med andre barn. Jeg bruker mye tid på å finne på ting med henne, og hun har snakket med venninner i telefonen, det hjelper LITT, men om dette fortsetter lengre enn to uker må vi avtale med en av venninnene hennes at de kan være lekekamerater i frem til barnehagestart.

Anonymkode: c44f9...e9d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...