Gå til innhold

Jeg trenger støtte!


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sykepleier og har lange dager på jobb. Har to barn hjemme og en mann med hjemmekontor. Problemet mitt er mannen. Han er så redd for smitte! Han spør meg om smittevern og hva jeg gjør, hvilke pasienter jeg har vært med og hvor mange. Jeg sier som sant er at jeg ikke kan fortelle om pasientene. Dessuten blir jeg litt sur for at han ikke stoler på at jeg er god nok i jobben min når han betviler kunnskap om smittevern. Jeg kommer gørrsliten hjem fra jobb og blir møtt med mistenksomhet og det jeg oppfatter som smitteangst. Og jeg blir lei meg, føler meg sviktet og jeg blir forbanna. Suck it up, liksom.

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker jo å være gift med denne mannen, men jeg vet virkelig ikke om vi overlever covid-19

Anonymkode: 446be...084

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må i alle fall fortelle ham hvorfor du reagerer. Uten å være sur, selvom det er vanskelig.

 

Anonymkode: 038a3...39c

Skrevet

Han burde pratet med noen, det er normalt å ta forhåndsregler, men ikke bli helt utafor. 

Anonymkode: eed4b...9ec

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du må i alle fall fortelle ham hvorfor du reagerer. Uten å være sur, selvom det er vanskelig.

 

Anonymkode: 038a3...39c

Når jeg sier noe oppfattes det bare som kritikk, og så går han rett i forsvar og sier at alt han gjør er feil. Og til vanlig er det ikke det, men nå? Pretty much.

Anonymkode: 446be...084

Skrevet

Ta inn på hotell til det går over 🙈

Anonymkode: 327f0...925

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er sykepleier og har lange dager på jobb. Har to barn hjemme og en mann med hjemmekontor. Problemet mitt er mannen. Han er så redd for smitte! Han spør meg om smittevern og hva jeg gjør, hvilke pasienter jeg har vært med og hvor mange. Jeg sier som sant er at jeg ikke kan fortelle om pasientene. Dessuten blir jeg litt sur for at han ikke stoler på at jeg er god nok i jobben min når han betviler kunnskap om smittevern. Jeg kommer gørrsliten hjem fra jobb og blir møtt med mistenksomhet og det jeg oppfatter som smitteangst. Og jeg blir lei meg, føler meg sviktet og jeg blir forbanna. Suck it up, liksom.

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker jo å være gift med denne mannen, men jeg vet virkelig ikke om vi overlever covid-19

Anonymkode: 446be...084

Skjønner ham godt!! Er i samme situasjon selv og liker det ikke. Litt forståelse begge veier kan jo være greit??

Anonymkode: 0b3f3...4a6

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ham godt!! Er i samme situasjon selv og liker det ikke. Litt forståelse begge veier kan jo være greit??

Anonymkode: 0b3f3...4a6

Hva skal jeg forstå? Jeg er sikker på at om det hadde vært motsatt hadde jeg båret ham på gullstol...

Anonymkode: 446be...084

Skrevet

Jobber også i helsevesenet, mannen min er også veldig bekymret. Han er redd for å dø fra ungene. Han gjør så godt han kan med hjemmekontor og skolearbeid med ungene. Heldigvis er det ikke noen smitte på min arbeidsplass enda.

Anonymkode: d96ac...c96

Skrevet

Det er faktisk innafor å be folk ta seg sammen også.

Skrevet
16 hours ago, Anonym bruker said:

Jeg er sykepleier og har lange dager på jobb. Har to barn hjemme og en mann med hjemmekontor. Problemet mitt er mannen. Han er så redd for smitte! Han spør meg om smittevern og hva jeg gjør, hvilke pasienter jeg har vært med og hvor mange. Jeg sier som sant er at jeg ikke kan fortelle om pasientene. Dessuten blir jeg litt sur for at han ikke stoler på at jeg er god nok i jobben min når han betviler kunnskap om smittevern. Jeg kommer gørrsliten hjem fra jobb og blir møtt med mistenksomhet og det jeg oppfatter som smitteangst. Og jeg blir lei meg, føler meg sviktet og jeg blir forbanna. Suck it up, liksom.

Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker jo å være gift med denne mannen, men jeg vet virkelig ikke om vi overlever covid-19

Anonymkode: 446be...084

Han er redd, det bør du forstå som er sykepleier

Anonymkode: 13d69...e7c

Skrevet

Det er jo både leger og annet helsepersonell som har blitt smittet, så det er vel naturlig at han er engstelig for familiens helse. 
 

Her i huset har mannen flyttet ned i kjelleren, ingen sex, ikke kos og klem. Jeg dusjer med en gang jeg kommer inn døren, er veldig nøye med håndvasken og hygiene ellers. 
 

Jeg forslår at du setter deg ned og snakker med mannen din i ro og fred. Spør ham hva han trenger fra deg, og så forteller du hva du trenger fra ham. 

Anonymkode: 0c5b3...19b

Skrevet
19 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ta inn på hotell til det går over 🙈

Anonymkode: 327f0...925

Ja, eller spør iallefall mannen om det er det han vil, elles får han berre stole på at du veit kva du gjer 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er jo både leger og annet helsepersonell som har blitt smittet, så det er vel naturlig at han er engstelig for familiens helse. 
 

Her i huset har mannen flyttet ned i kjelleren, ingen sex, ikke kos og klem. Jeg dusjer med en gang jeg kommer inn døren, er veldig nøye med håndvasken og hygiene ellers. 
 

Jeg forslår at du setter deg ned og snakker med mannen din i ro og fred. Spør ham hva han trenger fra deg, og så forteller du hva du trenger fra ham. 

Anonymkode: 0c5b3...19b

Her har jeg som sykepleier flyttet ned i kjelleren. Vil unngå å smitte resten av familien. 

Anonymkode: d7755...394

Skrevet

Han er glad i deg og bekymret for deg.

Anonymkode: b13a8...08b

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er glad i deg og bekymret for deg.

Anonymkode: b13a8...08b

Nei, han er faktisk bekymret for seg selv. Og han ønsker at jeg flytter ut mens jeg er så utsatt som jeg er nå. Og jeg føler meg skikkelig sviktet.

Anonymkode: 446be...084

Skrevet

Jeezez. Er det noen spesiell grunn til at han er så bekymret? Har han astma eller kols? Hvis han er relativt ung, sunn og frisk er det nesten så jeg ville revurdert hele mannen.

Anonymkode: 8ac47...23b

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeezez. Er det noen spesiell grunn til at han er så bekymret? Har han astma eller kols? Hvis han er relativt ung, sunn og frisk er det nesten så jeg ville revurdert hele mannen.

Anonymkode: 8ac47...23b

Å ga fra mannen er selvfølgelig løsninga her...🤦‍♀️

Anonymkode: 0a2e9...c32

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...