Gå til innhold

Han evner ikke å si fra til ungdommen sin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har en ungdom på 16 år. Han har nettopp funnet ut at det er brukt nærmere 3000 på hans kort på gaming kjøp på nettet. Tenåringen bare bortforklarer med at han ikke visste at det ble trukket beløp hver måned og at det er farens skyld at han ikke visste. Min samboer lar dette nå bare gå uten noen form for konsekvens annet enn at han har fjernet kortet. For meg så blir det veldig feil, da jeg ville latt min tenåring betale for dette selv og fått svi litt. Men, vi er veldig uenige her.

Hva ville du gjort om du oppdaget noe slikt? 

Anonymkode: 84002...3e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fars penger,  han bestemmer.

Anonymkode: c27cc...05f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fars penger,  han bestemmer.

Og vi andre må leve med drittunger som skal bli bortskjemte drittvoksne

Anonymkode: eee54...a70

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og vi andre må leve med drittunger som skal bli bortskjemte drittvoksne

Anonymkode: eee54...a70

Nei. Man kan velge å forlate.

Skrevet
49 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Samboer har en ungdom på 16 år. Han har nettopp funnet ut at det er brukt nærmere 3000 på hans kort på gaming kjøp på nettet. Tenåringen bare bortforklarer med at han ikke visste at det ble trukket beløp hver måned og at det er farens skyld at han ikke visste. Min samboer lar dette nå bare gå uten noen form for konsekvens annet enn at han har fjernet kortet. For meg så blir det veldig feil, da jeg ville latt min tenåring betale for dette selv og fått svi litt. Men, vi er veldig uenige her.

Faren bestemmer. Bra han har fjernet kortet.

Anonymkode: 1f920...f08

Skrevet

Spørs hvordan det hadde skjedd. Tjuvlåning av kort for å registrere et abonnement på spill, hadde gjort det temmelig månelyst. Har faren sagt ja uten å sette seg inn i hva han betaler på, kan far skylde seg selv. Så er det også forskjell på 3000 på en måned og 3 år. Jeg tror vel muligens ikke alle 16 åringer tenker på hva de spør om.

Skrevet

Ville trodd på tenåringens påstand at han ikke skjønte det dreide seg om abonnement. Sånn feil har jeg gjort et par ganger selv på netthandel. Det er jo bra at det endelig ble oppdaget da, og tenk at gjort er gjort. Sløseri ja, men vi sløser nok på andre ting også uten at det blir ramaskrik av det. 

Anonymkode: f2476...c4f

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ville trodd på tenåringens påstand at han ikke skjønte det dreide seg om abonnement. Sånn feil har jeg gjort et par ganger selv på netthandel. Det er jo bra at det endelig ble oppdaget da, og tenk at gjort er gjort. Sløseri ja, men vi sløser nok på andre ting også uten at det blir ramaskrik av det. 

Anonymkode: f2476...c4f

Ehh, tror nok en 16 åring vet veldig godt hva han driver med på nettet, mye bedre enn vi i foreldregenerasjonen aner😉 jeg forstår HI veldig godt og det er nok fordi jeg har hatt «mine og dine» barn selv og ble veldig frustrert over at alt ble «forklart» bort. Vi har heldigvis godt forhold i dag og nå innrømmer min eks at jeg hadde rett i mange ting som jeg ble frustrert over, og dette hadde vært en av tingene...😉

Anonymkode: 9d409...842

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde trodd på at han ikke visste at det dreide seg om abonnement. Hvis saken var omvendt at far har brukt 3000 av konfirmasjonspengene uten intensjoner om å betale tilbake, hvordan hadde saken stilt seg hos deg da? Hadde du latt den gå fordi han er den voksne? 

Det er fars penger og hvis han tror på sønnen sin så bør det holde at han har fjernet kortet. Det er en NATURLIG konsekvens som gir mening til handlingen hans. Om han med viten og vilje gjorde det vet dere jo ikke 100%, men om det kunne bevises hadde det vært innafor å kreve tilbakebetaling.

Men det du regelrett sier her er jo at barne ikke er veloppdragent og det er jo da foreldrenes skyld. Hvorfor er du sammen med en mann som du syns er en dårlig forelder som ikke kan oppdra barn? Sier mer om deg det. Barn blir ikke plutselig uoppdragent hvis de har blitt oppdratt rett hele veien. 

Anonymkode: 0d419...cad

Skrevet

Tenåringen hadde sagt at det kun var en gang, ikke ett abonnement til nesten 2000 i året.  Han er veldig bortskjemt og har stort sett alltid fått det han peker på. Han har null respekt for sin far, har stygg munnbruk osv. Nå er han rasende for at faren har fjernet kortet så appen ikke fungerer. 

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tenåringen hadde sagt at det kun var en gang, ikke ett abonnement til nesten 2000 i året.  Han er veldig bortskjemt og har stort sett alltid fått det han peker på. Han har null respekt for sin far, har stygg munnbruk osv. Nå er han rasende for at faren har fjernet kortet så appen ikke fungerer. 

Da får tenåringen betale selv heretter da. 

Anonymkode: 85c1a...06c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...