Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Jeg gikk meg som vanlig en tur i dag. Gikk gjennom hovedgaten, lite folk og lett å gå langt fra andre. Da jeg kom i ene enden av gaten, på begynnelsen av turen kom et par ut fra et bakeri/en kafé. Greit nok, brød må man gjerne ha. Jeg gikk fort gjennom hovedgaten og fortsatte turen min der det ikke var noen folk, og gikk tilbake en time senere. Da ser jeg samme par komme ut fra blomsterbutikken uten å ha kjøpt noe, og nå også bærende på handlenett fra ulike klesbutikker. De krysset gaten til min side, begge tente seg hver sin røyk. Jeg krysset gaten til motsatt side og gikk parallelt med dem. De kastet fra seg sigarettene og fortsatte så inn i en annen butikk. Aldersmessig er dette personer i risikogruppe, men før pensjonsalder + at de røyker. Noen er helt bevisstløse! Anonymkode: 2ddb7...82a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Jeg skjønner egentlig ikke helt problemet. Butikker er jo åpne Anonymkode: 146fd...27a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Koronapolitiet på sitt beste!! 👮♀️ Anonymkode: 381d5...f15
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 18 minutter siden, Anonym bruker skrev: 😂 Du tuller? Anonymkode: d6b6a...add Nei, gjør faktisk ikke det. Nå er IKKE tiden til å shoppe, gå fra butikk til butikk til butikk til butikk og spre smitte. Når slike holder på på denne måten minskes effekten av de tiltakene myndighetene har innført. Grunnen til at en god del butikker fremdeles er åpne er fordi samfunnet vårt baserer seg på tillit. Tillit til at befolkningen nå bruker fornuft og følger alle rådene som er gitt. Når for mange ikke følger rådene så risikerer vi at samfunnet ender med å måtte stenges helt ned, kanskje til og med portforbud. Skal myndighetene virkelig være nødt til å gå til det steget... bare fordi noen ikke greier å gå rundt og shoppe og spre smitte over så mange steder? Anonymkode: 2ddb7...82a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei, gjør faktisk ikke det. Nå er IKKE tiden til å shoppe, gå fra butikk til butikk til butikk til butikk og spre smitte. Når slike holder på på denne måten minskes effekten av de tiltakene myndighetene har innført. Grunnen til at en god del butikker fremdeles er åpne er fordi samfunnet vårt baserer seg på tillit. Tillit til at befolkningen nå bruker fornuft og følger alle rådene som er gitt. Når for mange ikke følger rådene så risikerer vi at samfunnet ender med å måtte stenges helt ned, kanskje til og med portforbud. Skal myndighetene virkelig være nødt til å gå til det steget... bare fordi noen ikke greier å gå rundt og shoppe og spre smitte over så mange steder? Anonymkode: 2ddb7...82a 👮🏻♂️👮🏻♂️👮🏻♂️ Anonymkode: d6b6a...add
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, gjør faktisk ikke det. Nå er IKKE tiden til å shoppe, gå fra butikk til butikk til butikk til butikk og spre smitte. Når slike holder på på denne måten minskes effekten av de tiltakene myndighetene har innført. Grunnen til at en god del butikker fremdeles er åpne er fordi samfunnet vårt baserer seg på tillit. Tillit til at befolkningen nå bruker fornuft og følger alle rådene som er gitt. Når for mange ikke følger rådene så risikerer vi at samfunnet ender med å måtte stenges helt ned, kanskje til og med portforbud. Skal myndighetene virkelig være nødt til å gå til det steget... bare fordi noen ikke greier å gå rundt og shoppe og spre smitte over så mange steder? Anonymkode: 2ddb7...82a Kanskje de faktisk trengte noe i flere butikker. Anonymkode: 146fd...27a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kanskje de faktisk trengte noe i flere butikker. Anonymkode: 146fd...27a Dette var helt klart ikke en "må-ha"-tur, noe det jeg overhørte dem si før jeg krysset til motsatt side av gaten også bekreftet. "Det er bare såååå deilig å ha sentrum for oss selv, bare kunne gå og kikke i alle butikker, ta en kaffe, ingen køer." Mannen sa seg enig, når det var slik likte han også å gå rundt i butikker. De snakket så høyt at jeg ikke kunne unngå å høre dem. Og antall ulike handleposer de bar på viste at de hadde vært innom og handlet ganske mange steder. Flere burde ta til seg dette: "Dugnaden Norge nå gjør sammen, er kanskje den viktigste siden andre verdenskrig. Måten du bidrar på, er å passe på to ting: Vent med å få viruset Vent med å sende det videre Det gjør du ved å være i kontakt med færre mennesker – både direkte og gjennom ting de har vært i kontakt med – og ved å være veldig nøye med hygiene og håndvask." https://www.nrk.no/norge/xl/slik-virker-den-nasjonale-koronadugnaden-1.14947139 Anonymkode: 2ddb7...82a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dette var helt klart ikke en "må-ha"-tur, noe det jeg overhørte dem si før jeg krysset til motsatt side av gaten også bekreftet. "Det er bare såååå deilig å ha sentrum for oss selv, bare kunne gå og kikke i alle butikker, ta en kaffe, ingen køer." Mannen sa seg enig, når det var slik likte han også å gå rundt i butikker. De snakket så høyt at jeg ikke kunne unngå å høre dem. Og antall ulike handleposer de bar på viste at de hadde vært innom og handlet ganske mange steder. Flere burde ta til seg dette: "Dugnaden Norge nå gjør sammen, er kanskje den viktigste siden andre verdenskrig. Måten du bidrar på, er å passe på to ting: Vent med å få viruset Vent med å sende det videre Det gjør du ved å være i kontakt med færre mennesker – både direkte og gjennom ting de har vært i kontakt med – og ved å være veldig nøye med hygiene og håndvask." https://www.nrk.no/norge/xl/slik-virker-den-nasjonale-koronadugnaden-1.14947139 Anonymkode: 2ddb7...82a Typisk at det kommer flere opplysninger når man ikke liker svarene man får Anonymkode: 146fd...27a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #11 Skrevet 19. mars 2020 Jeg er litt enig med hi. Det er akkurat disse menneskene Norge går på trynet for å redde. Vi har dem her også. Hiver seg på billig tur til Granka før de har forstått alvoret, og når de kommer hjem (etter mye styr) er det ikke så farlig med den karantenen, de har jo nærbutikken rett ved, og må bare ha en pakke røyk. I mens mister mennesker jobb, helsearbeidere utsettes for smitte og enormt stress, og barn mister skole og holdes borte fra venner. Anonymkode: 5f99c...8b3
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #12 Skrevet 19. mars 2020 12 timer siden, Anonym bruker skrev: Typisk at det kommer flere opplysninger når man ikke liker svarene man får Anonymkode: 146fd...27a Du har helt rett, jeg liker ikke svarene jeg får, for de jeg så i byen var nettopp slike som er med på å spre smitte. Vi bor i en kommune hvor vi for et par-tre dager siden hadde én smittet, og denne visste man ikke hadde smittet andre. I går hadde vi seks og to på sykehus. Kommunelegen mener det er rett før det virkelig starter. Da er det IKKE tidspunktet å gå på shoppingrunder og bevisst være med på å spre smitte! Jeg la ikke ut samtalen jeg hørte i hovedinnlegget fordi det ikke burde vært nødvendig, oppførselen deres var like horribel i disse dager selv uten det jeg overhørte. Anonymkode: 2ddb7...82a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå