Gå til innhold

Leggetid nå når det ikke er skole...🙄


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når må deres skolebarn legge seg nå når det er hjemmeskole for tida?

Jeg har ei på snart 10 år som mener hun skal være våken til 22.30/23...det er nei fra meg!

 

Anonymkode: b5057...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når må deres skolebarn legge seg nå når det er hjemmeskole for tida?

Jeg har ei på snart 10 år som mener hun skal være våken til 22.30/23...det er nei fra meg!

 

Anonymkode: b5057...249

Her legger de seg til samme tid som før. Vi skiller som alltid hverdag og fri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her starter skolen samme tid som vanlig. Så endrer ikke leggetidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei flott å vite👍🏻😊Hun protesterer og mener at -«alle de andre» får lov...🙄

Anonymkode: b5057...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanlig tid. Trenger bittelitt "fri" uten barn nå med hjemmekontor, 2 skolebarn og et bhg barn. Sikkert slemt å di at man trenger litt fri fra de, men ja, gjør det. Har 1 time uten barna nå i løpet av dagen.

Anonymkode: 0985e...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine får 30 min ekstra for de sover 1 time og 15 min ekstra hver morgen nå. De står opp 15 min før «skolestart» og logger på i kosebuksa 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vanlig tid. Trenger bittelitt "fri" uten barn nå med hjemmekontor, 2 skolebarn og et bhg barn. Sikkert slemt å di at man trenger litt fri fra de, men ja, gjør det. Har 1 time uten barna nå i løpet av dagen.

Anonymkode: 0985e...19a

Det er jo ikke slemt å si det! Det er bare helt forståelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ca en halvtime senere, i håp om at han skal sove lenger enn til kl 7. 

Vi starter skolen kl 8.30, og da trenger vi ikke stå opp før litt før 8. Deilig å slippe å stresse ut av huset. Vi trives med hjemmeskole, enn så lenge 🙈

Anonymkode: 4bfbf...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt litt slækk på leggetiden, den har fort blitt 2130 for 9-åringen noen kvelder nå. Men idag merket vi at hun var veldig trøtt og sur, så ikveld ble det i seng til vanlig tid, 1930. 

Anonymkode: 91482...773

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, DetYrer skrev:

Det er jo ikke slemt å si det! Det er bare helt forståelig...

Takk. Leser jo her inne at man burde tåle å være med barna når vi har lagd dem selv, så...

Anonymkode: 0985e...19a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min får være våken til 21, til vanlig 20. Skoledagen starter ikke før på ettermiddagen her i huset så

Anonymkode: e4af4...adc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Leser jo her inne at man burde tåle å være med barna når vi har lagd dem selv, så...

Anonymkode: 0985e...19a

Ja, man må tåle det ;) Men man har også lov til å skaffe seg litt fri på kveldstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis slår vi lyset av kl 21, men nå strekkes det til kl 21.30. I disse dager starter skoledagen litt seinere enn normalt, så vi tillater oss det. Men toralt frislipp er det ikke. Vi står opp på morgenen, og ingen får tilbringe dagen i pysjen. 

Anonymkode: 21aaf...b78

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolen starter felles 8.30 her. Fravær om man ikke logger inn til avtalt tid. 

Anonymkode: d9c41...927

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er litt lengre oppe enn ellers, dels pga jeg jobber og må hjelpe med skoleoppgaver på ettermiddag/kveld og dels at de sover litt lenger om morgenene og har roligere dager, men vi prøver å holde rutiner og det er ikke så mye forskjell fra vanlige tider, max 45 min lenger oppe og står opp 1 time senere. De legger seg 19.30 og 20.30 til vanlig, nå er det 20.00 og 21.00 omtrent. Står opp 07 til vanlig, nå lar vi de sove til 8.

Anonymkode: 8e668...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig leggetid.

Her begynner hjemmeskolen på samme tid som skolen skulle ha startet, kl 08:30

Anonymkode: 33a7b...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 10-åring er b-menneske, så hun får følge sin naturlige døgnrytme nå når det blir så mange uker. Vanligvis er det bare om sommeren og i julen hun får være sent oppe, men siden vi ikke regner med at skolen åpner før påske, blir den snudd nå. Da er hun mye blidere også.

Anonymkode: 0eef6...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min får være våken til 21, til vanlig 20. Skoledagen starter ikke før på ettermiddagen her i huset så

Anonymkode: e4af4...adc

Endelig en oppegående person :)

Anonymkode: fea80...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endelig en oppegående person :)

Anonymkode: fea80...d8b

Hæ? Hvorfor? Så vi som starter skoledagen 8.30 for skolen har lagt opp til det....vi er ikke oppegående?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, TinaK 1990 skrev:

Hæ? Hvorfor? Så vi som starter skoledagen 8.30 for skolen har lagt opp til det....vi er ikke oppegående?

Hadde skolen til ungene prøvd seg på det, hadde jeg måtte gi beskjed om at det ikke gikk for vår 10-åring. Hun trenger hjelp for å komme i gang og å holde seg i gang. Og begge vi foreldre er opptatt det meste av tiden mellom 8 og 16. Heldigvis er skolen til ungene våre fornuftig nok til å forstå at de ikke kan kjøre vanlige skoledager nå, eller med et tonn av oppgaver. 

Anonymkode: 0eef6...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig tid. Ingen av våre barn sover lengere enn kl.7. Uansett når de legger seg

Anonymkode: 2f2ca...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...