Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Savner hun jeg er forelsket i så mye, ser henne ikke nå i disse tider, heldigvis snakker vi en del. Jeg savner jobben. Jeg savner sosiale sammenkomster Jeg savner vanlig rutiner jeg savner fotballen ( som er utsatt på ubestemt tid) Vet dette bare er små ting og jeg bør være glad for at jeg og barna er frisk når vi alle er i risiko gruppen, men savnet etter venner, familie, kollegaer og crush mitt knuser meg snart. Er i alle fall deilig og få gå ut,men må jo holde avstand Anonymkode: 5bb41...611
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Prøv å være sosial via nett, videochat, inviter inn grupper samtidig. Er faktisk veldig koselig og hjelpsomt mot savnet av venner og familie. Anonymkode: efb5e...7b2
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Lag deg nye rutiner, for både deg og ungene - og følg dem! Spill litt ball med ungene ute. Lek med dem. Hold kontakt med venner via nettet. Vet du, mitt liv er faktisk lite endret etter dette skjedde. For jeg har vært syk i flere år, for syk til å jobbe, ofte for syk til å gå ut, for syk til å ha noen særlig sosial omgang - og når jeg har overskudd og ønske om det så er det enten ikke noen igjen eller de som fremdeles er der er for opptatt med egne liv. Min "sosiale omgang" har vært å kunne si et par setninger til den i kassa på butikken, eller slå av noen ord med en pensjonist eller en som lufter hunden. Nå utgår det meste av dette også. Jeg har ikke hatt noe valg. Og det har vart i mange år allerede. Du vet at dette er en relativt sett kortere overgangsperiode. Koronaen går over, livet vil gå tilbake til normalt. Da vil du gå videre. Jeg vil fortsette min isolasjon, om jeg ikke blir friskere. Det bittelille jeg hadde, det er borte nå. Men det går jo greit det også, for vi må bare se ting i perspektiv, se at dette tross alt er noe som går over, at vi - selv jeg som er fattig - er priveligerte fordi vi har tak over hodet og mat på bordet, selv i en krise. Så jeg går meg en tur hver dag. Krysser gaten om noen kommer på samme side som meg, siden jeg er i risikogruppe. I går fikk jeg vinket til to jeg kjenner. I dag fikk jeg et smil og et vink fra en annen. Det er ikke så mye som skal til Du må velge hvor du legger fokuset ditt. Legger du det på det du nå føler du har mistet (du har ikke mistet det, det er der fremdeles når dette går over!), da vil du føle tap og sorg og negativitet. Legger du heller fokuset på det som tross alt er positivt med dagene, da vil du også få det bedre! Anonymkode: 1b644...c15
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Tusen takk for fine tips vi er ute hver dag etter vi er ferdig med skole lage en chattegruppe er en god ide nye rutiner er heller ikke dumt Anonymkode: 5bb41...611
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå