Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Hvordan er dagene dine f ex? Jeg kjeder meg med hjemmekontor og savner sosial omgang. Ungen er utålmodig og forstår ikke at hun ikke kan gå i bhg (2 år). Gjør det beste ut av det. Litt tungt å kombinere jobb og en aktiv toåring. Skjønner hvor luksus vanlig hverdag er nå. Anonymkode: 23cdc...6b1
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Helt jævlig. Jeg har mistet jobben, har ikke rett på dagpenger, sparepengene er brukt opp og det er umulig å finne noe å søke på. Nå blir mannen permittert. Jeg har ikke sovet på flere netter, gjør mitt beste for å følge opp hjemmeskole og barnehagebarnet mens jeg tar pauser for å gråte på badet. Redd vi mister huset nå. Prøver å se det store bildet og ikke være så selvsentrert. Jeg vet at folk vil dø av dette, og at det også har brutt ut i flyktningeleire. I det store og det hele er vi blant de heldige, men det føles ufattelig tungt nå. Anonymkode: d8a21...697
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Ensomt, veldig ensomt Anonymkode: 76215...e73
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Tar én dag av gangen. Sliten. Anonymkode: 579d4...70b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er heldig. Sunne, friske barn. Jobber i staten så er hjemme med "hjemmekontor" og full lønn. Mulig det kommer permittering, men vi har knapt noen gjeld, så det skal vi fikse. Mannen er i full jobb. Vet vi er heldige, og dere har min fulle sympati. Håper det løser seg fort. Anonymkode: 60e0d...eb6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #6 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er heldig. Sunne, friske barn. Jobber i staten så er hjemme med "hjemmekontor" og full lønn. Mulig det kommer permittering, men vi har knapt noen gjeld, så det skal vi fikse. Mannen er i full jobb. Vet vi er heldige, og dere har min fulle sympati. Håper det løser seg fort. Anonymkode: 60e0d...eb6 Det gjør det jo ikke. Hvordan skulle det kunne løse seg fort? Da må jo viruset i seg selv få en slags sykdom som tar knekken påalt viruset i hele verden i løpet av en uke... Anonymkode: fde1d...c0e
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Jeg trenger flere utredninger på sykehus, men alt er satt på vent. Jeg har rast ned 10 kg på under 6 uker og legen mener det haster. Jeg er så dårlig at jeg tviler på at jeg tåler en runde korona og lungebetennelse nå. Jeg er så syk i utgangspunktet at jeg er en av de som de velger bort om de må velge mellom hvem som får behandling eller ikke. Anonymkode: 11733...49c
Himmel og hav Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Jeg har det bra. Hjemmekontor på både meg og mannen og ikke noen fare for permitteringer for noen av oss. Ungene er store og holder på med sitt. Jeg er i flere risikogrupper, så jeg er så takknemlig for at jeg kan sitte hjemme og jobbe, selv om jeg savner å se folk. Jeg bor i tillegg på landet så det er bare å tusle ut i hagen eller gå meg en tur om jeg blir brakkesyk. Eldste har fått utsatt en planlagt operasjon, og det er jo kjedelig, men i det store og hele er det ikke oss det er synd på.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt jævlig. Jeg har mistet jobben, har ikke rett på dagpenger, sparepengene er brukt opp og det er umulig å finne noe å søke på. Nå blir mannen permittert. Jeg har ikke sovet på flere netter, gjør mitt beste for å følge opp hjemmeskole og barnehagebarnet mens jeg tar pauser for å gråte på badet. Redd vi mister huset nå. Prøver å se det store bildet og ikke være så selvsentrert. Jeg vet at folk vil dø av dette, og at det også har brutt ut i flyktningeleire. I det store og det hele er vi blant de heldige, men det føles ufattelig tungt nå. Anonymkode: d8a21...697 Ring og snakk med kreditorene deres, det er lite å hente for bankene også om de legger hus ut på tvangsauksjon nå. Det er helt uproblematisk å få avdragsfrihet, men er alt helt på felgen regner jeg med det går an å få "fryst" lånet også så dere betaler minimalt nå og heller får det lagt til på slutten av lånetiden. Samme med kommunale avgifter, strøm osv, ingen av dem har noe å tjene på å være vrange nå. Dere slipper å betale barnehage og sfo, så der tjener dere inn noen penger. Ingen vits å gå på handlesenter eller reise på ferie, så man bruker minimalt med penger for tiden. Anonymkode: 385c5...246
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #10 Skrevet 18. mars 2020 Går veldig bra, er hjemme med 4 kids🙂 3 skolebarn og 1 barnehage barn. Pluss 1 i magen😍 Mannen jobber og ingen av oss kommer til og slite økonomisk. Dagene går til skolearbeid og husarbeid, barna er rolige og tar situsjonen ganske bra. Anonymkode: 2aa7e...9dd
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring og snakk med kreditorene deres, det er lite å hente for bankene også om de legger hus ut på tvangsauksjon nå. Det er helt uproblematisk å få avdragsfrihet, men er alt helt på felgen regner jeg med det går an å få "fryst" lånet også så dere betaler minimalt nå og heller får det lagt til på slutten av lånetiden. Samme med kommunale avgifter, strøm osv, ingen av dem har noe å tjene på å være vrange nå. Dere slipper å betale barnehage og sfo, så der tjener dere inn noen penger. Ingen vits å gå på handlesenter eller reise på ferie, så man bruker minimalt med penger for tiden. Anonymkode: 385c5...246 Takk for råd. Vi har begge store studielån som vi har fått stoppet. Har også avdragsfrihet på lånet fra neste mnd. Heldigvis har vi en liten lokalbank med personlig kundebehandler. Jeg så at de var ute på facebook i dag og ba folk som sliter om å ta kontakt for å finne en løsning. I dag har tårene trillet nesten konstant, men i morgen skal jeg ta meg sammen og ringe. Det er en helt fortvilt situasjon. Vi har et verdifullt hus (nesten 12 mill), men som du skriver er ikke dette tiden for salg. Jeg er forberedt på å gjøre det som må til for å komme på beina igjen, om det så er å flytte inn i en liten kjellerleilighet med alle barna, men nå er hele samfunnet frosset og det er lite å hente. Anonymkode: d8a21...697
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for råd. Vi har begge store studielån som vi har fått stoppet. Har også avdragsfrihet på lånet fra neste mnd. Heldigvis har vi en liten lokalbank med personlig kundebehandler. Jeg så at de var ute på facebook i dag og ba folk som sliter om å ta kontakt for å finne en løsning. I dag har tårene trillet nesten konstant, men i morgen skal jeg ta meg sammen og ringe. Det er en helt fortvilt situasjon. Vi har et verdifullt hus (nesten 12 mill), men som du skriver er ikke dette tiden for salg. Jeg er forberedt på å gjøre det som må til for å komme på beina igjen, om det så er å flytte inn i en liten kjellerleilighet med alle barna, men nå er hele samfunnet frosset og det er lite å hente. Anonymkode: d8a21...697 Ville bare si at jeg føler med deg, det høres helt forferdelig ut. Samtidig har du et hus verdt en formue, jeg bor i en leieleilighet, så hvis jeg mister jobben, har jeg ikke noe å selge. Det sagt, forstår jeg godt at dette ikke er tiden for salg og at det uansett må være grusomt kanskje å måtte flytte fra hjemmet sitt. Anonymkode: 4db23...7cc
Holly Golightly Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 (endret) . Endret 18. mars 2020 av Holly Golightly .
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 Har det tøft. Mye angst, depresjon og uro pga det ene barnet som ikke evner å gjøre skolearbeid på egenhånd, og krangler og bråker om alt mulig. Eneste som roer han ned er å spille. Jeg har hjemmekontor og mannen er på jobben, så jeg må følge opp sønnen vår i tillegg til krevende jobb. Jeg gråter mye og får nesten ikke sove om nettene. Våkner grytidlig og tenker på alt som jeg må få gjort. Skulle ønske jeg ikke levde. Og det kan jeg ikke si til en levende sjel. Jeg smiler og sier at alt går så bra så. Anonymkode: 64b42...0ee
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 Sett i perspektiv har jeg det veldig fint. Har hjemmekontor, friske barn og det vi trenger av mat og drikke. Men, i dag kjente jeg på at dette blir knallhardt. Men det er fordi jobben krever ekstremt mye av meg og jeg klarer ikke levere det jeg skal.; noe jeg kan forstå siden jobben skal overleve i disse tider . Har også små barn hjemme som skal tas vare på, skiftes på, mates, underholdes til ett visst punkt og skolebarn som skal følges opp og hjelpes. Må jobbe på kveldstid og har knapt tid til å gå på do. Samvittigheten er svart både pga jobb og pga barna, føler jeg kommer til kort overalt. Men, jeg innser jo at jeg er blant de heldige. Men jeg er ekstremt sliten ja. Anonymkode: 43cfe...6ec
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 Vi er heldige og har det bra. Jeg har trygg jobb. Det er varslet permitteringer på mannens jobb, men tviler på at mannen er blant de som må gå. Hjemmeskole funker sånn passe og barna har det fint. Vi handler for naboen, som har kreft og ikke tør å gå ut av huset, og det setter ting i perspektiv. Anonymkode: bd055...71a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 Veldig bra, faktisk. Litt mye på en gang da begge voksne har hjemmekontor og vi har fire barn, men barna er store og jeg kan jobbe litt mindre og mer fleksibelt enn normalt. Har fått tilbrakt mye tid med ungene, og det er kos, spesielt hyggelig å få vært litt sammen med tenåringene som ellers helst "bor" på rommene sine eller er med venner. Anonymkode: ec11b...66b
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det gjør det jo ikke. Hvordan skulle det kunne løse seg fort? Da må jo viruset i seg selv få en slags sykdom som tar knekken påalt viruset i hele verden i løpet av en uke... Anonymkode: fde1d...c0e Jo, det kan det vel. Viruset kan mutere til en mildere variant, f.eks. Eller vi blir alle satt i karantene. Anonymkode: 60e0d...eb6
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #19 Skrevet 18. mars 2020 Det går fint her. Litt kjedelig, men kjedsomhet er ikke det verste man kan rammes av. Føler med de som må jobbe mye mer enn normalt, de som må sjonglere hjemmekontor med hjemmeskole og pass av småbarn og de som mister inntekten sin. Og alle andre som sliter av diverse grunner. Anonymkode: f7879...dd8
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #20 Skrevet 18. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Har det tøft. Mye angst, depresjon og uro pga det ene barnet som ikke evner å gjøre skolearbeid på egenhånd, og krangler og bråker om alt mulig. Eneste som roer han ned er å spille. Jeg har hjemmekontor og mannen er på jobben, så jeg må følge opp sønnen vår i tillegg til krevende jobb. Jeg gråter mye og får nesten ikke sove om nettene. Våkner grytidlig og tenker på alt som jeg må få gjort. Skulle ønske jeg ikke levde. Og det kan jeg ikke si til en levende sjel. Jeg smiler og sier at alt går så bra så. Anonymkode: 64b42...0ee Er det noen du kan snakke med? Om du ikke har noen du vil være åpen om dette med, kan en hjelpetelefon være til enorm støtte når man har det så tøft som du har det nå. Og man kan være anonym. Pass godt på deg selv! Alt går over, selv denne tiden. Husk hvor verdifull du er for de rundt deg, selv om de kanskje ikke alltid er like flinke til å vise det. Bare du er mammaen til barna dine, og dermed uerstattelig ❤ Anonymkode: 4db23...7cc
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #21 Skrevet 18. mars 2020 Følelsen av impending doom gjør meg veldig sliten. Det er ikke personlig, det er samfunnet jeg er redd for. Anonymkode: 6178c...e86
Sommerkroppen 2029 Skrevet 19. mars 2020 #22 Skrevet 19. mars 2020 Jeg har det veldig bra tross omstendighetene. Kan fortsatt gå på jobb, barna mine klarer seg selv med hjemmeundervisning, og vi er friske. Det eneste er at det er kjedelig. Men det står vi over.
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #23 Skrevet 19. mars 2020 On 3/18/2020 at 2:23 PM, Anonym bruker said: Hvordan er dagene dine f ex? Jeg kjeder meg med hjemmekontor og savner sosial omgang. Ungen er utålmodig og forstår ikke at hun ikke kan gå i bhg (2 år). Gjør det beste ut av det. Litt tungt å kombinere jobb og en aktiv toåring. Skjønner hvor luksus vanlig hverdag er nå. Anonymkode: 23cdc...6b1 står opp mellom 8-10 10.30 : skole 13 utelek 14.30 lekser 16-17 middag 1730-1950 : brett spilling, kort, ipad , nintendo switch 20 : natta for barna 20.30-00 alene tid for meg : film eller supernatural Anonymkode: 4d3f0...d4f
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #24 Skrevet 19. mars 2020 Vi har det helt fint. Kjenner på en form for brakkesyke som jeg må ta tak i til uka. Må justere litt på rutinene så vi får mer avbrekk. Vi er sammen hele familien, både mannen og jeg har hjemmekontor. Treffer ingen andre mennesker hverken voksne eller barn, det kommer til å kjennes etterhvert. Men vi er heldige. Blir vi syke er det stor sjans for at vi tåler det godt, vi har relativt trygge jobber, mannen som er i størst fare for å bli permittert men det skjer ikke på flere uker enda. Jeg tjener såpass godt at vi klarer oss fint på min lønn og det han får som permittert. Jeg sitter dog med en knute i brystet, er redd for de eldre og syke i familien og vil nok ta det veldig inn over meg hvis vi kommer i en situasjon der det må velges mellom liv. Føler veldig med de som er ekstra utsatt og som får trang økonomi. Anonymkode: 44988...243
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #25 Skrevet 19. mars 2020 På 18.3.2020 den 15.02, Anonym bruker skrev: Jeg er heldig. Sunne, friske barn. Jobber i staten så er hjemme med "hjemmekontor" og full lønn. Mulig det kommer permittering, men vi har knapt noen gjeld, så det skal vi fikse. Mannen er i full jobb. Vet vi er heldige, og dere har min fulle sympati. Håper det løser seg fort. Anonymkode: 60e0d...eb6 "Hjemmekontor", hva er det? Jeg jobber også i staten, og jobber en full dag hjemmefra mens 4-åringen må passe seg selv. Har du arbeidsoppgaver som det er vanskelig å gjøre fra hjemmekontor? Hvis ikke er det på tide å brette opp ermene. Dette er en dugnad på mer enn én måte. Anonymkode: df482...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå