mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 #1 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er en rastløs person og må ha noen ting i hverdagen for å ikke bli helt sprø nå kjenner jeg. I dag stod jeg opp ekstra tidlig og løpte en lang tur og det var så utrolig godt! Har dere noe dere får inn i hverdagen nå som dere kjenner gjør ekstra godt? Jeg trenger flere tips 😊
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #2 Skrevet 18. mars 2020 Hittil har det fungert bra med faste rutiner. Skolen begynner kl. 8:30. Jeg hjelper der det er behov for hjelp. Samtidig har jeg begynt med storrengjøring av huset. Når skolearbeidet er ferdig, går/ sykler vi på tur. Jeg har tro på at faste rutiner er viktig. Anonymkode: c1d7c...aab
sug lut Skrevet 18. mars 2020 #3 Skrevet 18. mars 2020 Trening, frisk luft og noen hyggelige prosjekter til å fylle tidshull med. Da blir jeg mindre rastløs. Jeg jobber nå opp mot dårlig fungerende tekniske løsninger så det blir litt for mye tid til å vente og banne og rive seg i håret. Jeg har nå bestemt at da skal jeg i stedet reise meg, gå et annet sted i huset og der ha liggende framme noe jeg kan hoppe inn og ut av på noen minutter, i stedet for å få magesår av irritasjon. Har funnet fram en samling korte små noveller som ligger klar ved lesestol, og så har jeg et enormt lappeteppe som skal gjøres ferdig og som ligger framme - det er bare de kjedelige bitene igjen, så jeg kan ta et kvarter her og et kvarter der i løpet av dagen.
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #4 Skrevet 18. mars 2020 Jobber, hjemmeskole, strikker og i går bygde vi en stor snøhule. Går på ski i hagen, spiller brettspill, ser film, facetimer med venner osv. Anonymkode: b7eca...239
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #5 Skrevet 18. mars 2020 32 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Jeg er en rastløs person og må ha noen ting i hverdagen for å ikke bli helt sprø nå kjenner jeg. I dag stod jeg opp ekstra tidlig og løpte en lang tur og det var så utrolig godt! Har dere noe dere får inn i hverdagen nå som dere kjenner gjør ekstra godt? Jeg trenger flere tips 😊 Du stod opp fire da eller?? Dere er jo oppe før fugla fiser til vanlig? Hverdagene er jo enda travlere nå så vi har ikke tid til å kjede oss enda. Anonymkode: f46db...a32
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #6 Skrevet 18. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du stod opp fire da eller?? Dere er jo oppe før fugla fiser til vanlig? Hverdagene er jo enda travlere nå så vi har ikke tid til å kjede oss enda. Anonymkode: f46db...a32 Jeg stod opp halv 5. Har så travle jobber at vi må det for å få tiden til å gå opp. Vi sitter mye i kundemøter så for å få døgnet til å gå opp så må det bli sånn. På ettermiddager det ikke er jobb så må vi ha noen tips . Ungene gamer mye ( heldigvis) og vi voksne må ha noe å drive med. Jeg personlig trenger å ha tid til å puste og ha litt tid for meg selv og derfor er trening godt å ha. Skole må stort sett følges opp ( der det er behov) etter arbeidstid. Jeg nekter å kun ha skole og jobb i livet nå og er derfor ute etter små hverdagstips for å hjelpe kropp og sinn . Ei over kom med tips om håndarbeid og det er ikke noe jeg er veldig god på men nå skal jeg jammen ta frem strikketøyet😊. Husvask står også på planen .
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #7 Skrevet 18. mars 2020 Her er det også faste rutiner. Jeg også kommer tidlig i gang med jobb slik at jeg kan skru av PC kl 15. Vi er jo veldig heldige med været om ikke annet, så de siste dagene har vi gått rett ut i skogen. I dag skal vi spise middag i skogen tenker jeg. Vi går på stier, spikker litt, klatrer i trær og fjell og får ny energi. Vi har også funnet fram et stort puslespill og koser oss sammen. Anonymkode: 259df...d95
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #8 Skrevet 18. mars 2020 Nå er jo beste tiden for å pusse opp. Male et rom eller et gammelt møbel. Lage plantekasser til hagen... Anonymkode: c1d7c...aab
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #9 Skrevet 18. mars 2020 Mitt beste råd er det du allerede gjør; komme seg ut. Hele familien må ut minst en time daglig. I dag tar vi middagen på bål ute. Har med slakk line og spikkekniver. Tror det er veldig viktig med trening og frisk luft for å forebygge psykiske problemer etter hvert som dette trekker ut i tid. Vi begrenset skjerm (kutter ikke helt ut, det er viktig med et sosialt samlingspunkt med venner også) og har felles prosjekter som brettspill, planting, ulike aktiviteter/konkurranser i hagen etc. Anonymkode: 28408...ad7
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #10 Skrevet 18. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt beste råd er det du allerede gjør; komme seg ut. Hele familien må ut minst en time daglig. I dag tar vi middagen på bål ute. Har med slakk line og spikkekniver. Tror det er veldig viktig med trening og frisk luft for å forebygge psykiske problemer etter hvert som dette trekker ut i tid. Vi begrenset skjerm (kutter ikke helt ut, det er viktig med et sosialt samlingspunkt med venner også) og har felles prosjekter som brettspill, planting, ulike aktiviteter/konkurranser i hagen etc. Anonymkode: 28408...ad7 Takk for gode råd!!!
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #11 Skrevet 18. mars 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mitt beste råd er det du allerede gjør; komme seg ut. Hele familien må ut minst en time daglig. I dag tar vi middagen på bål ute. Har med slakk line og spikkekniver. Tror det er veldig viktig med trening og frisk luft for å forebygge psykiske problemer etter hvert som dette trekker ut i tid. Vi begrenset skjerm (kutter ikke helt ut, det er viktig med et sosialt samlingspunkt med venner også) og har felles prosjekter som brettspill, planting, ulike aktiviteter/konkurranser i hagen etc. Anonymkode: 28408...ad7 Vet ikke hvor du bor, men på deler av Østlandet har de advart mot skogbrannfare pga den tørre vinteren og bedt om at man ikke tenner bål. Hos oss jobber både jeg og mannen på arbeidsplassene våre, så barna må klare seg hjemme alene på dagtid. Da gjør de skolearbeid og er en del ute. Trampolina er mye i bruk. På ettermiddagen/ kvelden forsøker vi å legge inn noe trening, gjerne sammen, og vi ser noe på TV sammen, enten en film eller en serie. Har også kjøpt et nytt puslespill som ligger at men kan pusle 5 min når det passer. Vi passer også på ast den mest sosiale av barna får snakket med noen kompiser hver dag (via pc). Anonymkode: 0c171...d38
Mia_73 Skrevet 18. mars 2020 #12 Skrevet 18. mars 2020 Jeg jobber i staten og alle skal ha hjemmekontor, greit nok. Men nå fikk vi beskjed at kun kritiske brukere får logge seg inn pga kapasitetsproblemer (som vi har slitt med i snart ei uke). Mine oppgaver er på ingen måte kritiske så jeg lurer på hva jeg skal gjøre.
tante grusom master of law Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 Jeg sliter noe vanvittig med dette jeg og. Er så sosial av meg, og får fnatt av ikke å kunne møte folk. Jeg er derfor mye ute og løper i skogen, samt går turer der. Har endel treningsutstyr hjemme som jeg bruker. Ellers har jeg skypet endel med kollegaer og pratet skit.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #14 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, tante grusom master of law skrev: Jeg sliter noe vanvittig med dette jeg og. Er så sosial av meg, og får fnatt av ikke å kunne møte folk. Jeg er derfor mye ute og løper i skogen, samt går turer der. Har endel treningsutstyr hjemme som jeg bruker. Ellers har jeg skypet endel med kollegaer og pratet skit. Jeg avtalte akkurat kaffeslabberas med naboen😊 ca 2 meter mellom våre verandaer så vi rigger oss til med hver vår kaffekopp i en stol og ett pledd. Kaffedate😊.
Superdolly Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 I går gikk jeg en god skitur, tok en pause i en gapahuk og tente bål. Hadde med to venninner på pausen via telefon. Det hjalp godt. For meg er det uhyre viktig å komme ut og få frisk luft. Jeg opplever også det som sug lut beskriver: De tekniske løsningene fungerer dårlig og nettet er enda tregere enn vanlig. Jeg har løst frustrasjonen ved å ha min bullet journal liggende rett ved siden av pc og jobbting. Når det stopper opp kan jeg bare snu meg 90 grader og gripe en tusj, så koser jeg meg litt med det i noen minutter. Jeg har også noen gode bøker liggende i lesekroken, og et strikketøy i sofaen. Men det som fungerer aller best for meg er sosial omgang med andre. En må bare finne en god måte å gjøre det på. Skype, messengersamtale, skrive på messenger...
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #16 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, Superdolly skrev: I går gikk jeg en god skitur, tok en pause i en gapahuk og tente bål. Hadde med to venninner på pausen via telefon. Det hjalp godt. For meg er det uhyre viktig å komme ut og få frisk luft. Jeg opplever også det som sug lut beskriver: De tekniske løsningene fungerer dårlig og nettet er enda tregere enn vanlig. Jeg har løst frustrasjonen ved å ha min bullet journal liggende rett ved siden av pc og jobbting. Når det stopper opp kan jeg bare snu meg 90 grader og gripe en tusj, så koser jeg meg litt med det i noen minutter. Jeg har også noen gode bøker liggende i lesekroken, og et strikketøy i sofaen. Men det som fungerer aller best for meg er sosial omgang med andre. En må bare finne en god måte å gjøre det på. Skype, messengersamtale, skrive på messenger... Ikke sant... for meg er det ikke nok å kun ha kontakt med mann og barn. Trenger noe for bare meg også. Vi må bare være kreative😊
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 Jeg er alvorlig bekymret for psyken til folk i denne situasjonen, i alle fall når det blir langvarig. Det er så viktig for oss mennesker både å være sosiale (også for introverte) og fysisk aktive. Fysisk aktivitet og kontakt med natur, andre mennesker og dyr er supert for psyken. Fint med en tråd med gode råd Anonymkode: 28408...ad7
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #18 Skrevet 18. mars 2020 14 minutter siden, mamma til adhd gutt<3 skrev: Ikke sant... for meg er det ikke nok å kun ha kontakt med mann og barn. Trenger noe for bare meg også. Vi må bare være kreative😊 Dere er så heldige dere som har noen å snakke med og gjøre ting sammen med, noen å støtte seg til og dele bekymringer med, Anonymkode: 07654...e29
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #19 Skrevet 18. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Dere er så heldige dere som har noen å snakke med og gjøre ting sammen med, noen å støtte seg til og dele bekymringer med, Anonymkode: 07654...e29 Ja jeg føler meg veldig heldig. Har du ingen å støtte deg på så får du støtte i forum som dette 😊
sug lut Skrevet 18. mars 2020 #20 Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, Mia_73 skrev: Jeg jobber i staten og alle skal ha hjemmekontor, greit nok. Men nå fikk vi beskjed at kun kritiske brukere får logge seg inn pga kapasitetsproblemer (som vi har slitt med i snart ei uke). Mine oppgaver er på ingen måte kritiske så jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Kose deg. Det har jeg tenkt å gjøre. Nå har jeg slitt siden fem i morges med dataløsningen og nå sier jeg bare til helvete med jobb, jeg skal sole meg.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #21 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, sug lut skrev: Kose deg. Det har jeg tenkt å gjøre. Nå har jeg slitt siden fem i morges med dataløsningen og nå sier jeg bare til helvete med jobb, jeg skal sole meg. Sliter med dataløsninger her og.... dro med pcn ut i sola og avventer .... så sitter i sola med ett digert krus kaffe musikk på øret. Ungen skriver stil🤪
sug lut Skrevet 18. mars 2020 #22 Skrevet 18. mars 2020 Akkurat nå, mamma til adhd gutt<3 skrev: Sliter med dataløsninger her og.... dro med pcn ut i sola og avventer .... så sitter i sola med ett digert krus kaffe musikk på øret. Ungen skriver stil🤪 Jeg også. Skal få på plass pledd og kaffekopp og trykke "refresh" og "prøv igjen" til arb.tids slutt med solkrem på nesen.
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 18. mars 2020 Forfatter #23 Skrevet 18. mars 2020 2 minutter siden, sug lut skrev: Jeg også. Skal få på plass pledd og kaffekopp og trykke "refresh" og "prøv igjen" til arb.tids slutt med solkrem på nesen. Kjører faktor 50 jeg nå😊. Vurderer å sette ungene til å vaske hagemøbler senere🤪
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #24 Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, Mia_73 skrev: Jeg jobber i staten og alle skal ha hjemmekontor, greit nok. Men nå fikk vi beskjed at kun kritiske brukere får logge seg inn pga kapasitetsproblemer (som vi har slitt med i snart ei uke). Mine oppgaver er på ingen måte kritiske så jeg lurer på hva jeg skal gjøre. Det spør du din sjef om. Anonymkode: 5275a...a69
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #25 Skrevet 18. mars 2020 Å late som at man ikke er der man er. Fordype seg i ting, det være seg bøker, tegning, skriving.. et eller annet som gjør at hjernen tror at du ikke er hjemme.... Anonymkode: b1682...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå