Gå til innhold

Har du fått selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
På 18.3.2020 den 7.53, sug lut skrev:

Dumt ord

Dumt ord

Dumt ord

Selvangivelse har lange, gode, sterke tradisjoner av gru og papirhelvete fra førdigital tid, og bør definitivt fremdeles benyttes bare for å riste litt i folk. Skattemelding høres ut som Kaptein Sabeltann.

Det er feil.

Selvangivelse stammer fra den gang man måtte fylle inn ALLE tallene selv og selv angi til til skattemyndighetene - derav navnet selvangivelse.

I dag får vi alt ferdig utfylt, skattemyndighetene gir oss beskjed om hva de har og hvilken skatt de har beregnet vi skulle ha betalt og en avregning mot hva vi har betalt. Derav navnet skattemelding. Vi skal bare sjekke at tallene er korrekte.

Selvangivelse og skattemelding er to forskjellige ting, og skal ha forskjellige navn

Anonymkode: f4b21...dab

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Noen som har fått i dag?

Anonymkode: a9cc7...62e

Jeg leste de sender ut skattemeldingen i 4 puljer for å ikke overbelaste systemet. 

Anonymkode: ff11e...418

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er feil.

Selvangivelse stammer fra den gang man måtte fylle inn ALLE tallene selv og selv angi til til skattemyndighetene - derav navnet selvangivelse.

I dag får vi alt ferdig utfylt, skattemyndighetene gir oss beskjed om hva de har og hvilken skatt de har beregnet vi skulle ha betalt og en avregning mot hva vi har betalt. Derav navnet skattemelding. Vi skal bare sjekke at tallene er korrekte.

Selvangivelse og skattemelding er to forskjellige ting, og skal ha forskjellige navn

Altså. Jeg har fylt ut SELVANGIVELSEN på papir i mange, mange år allerede på åttitallet. Ikke prøv å belære meg 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg leste de sender ut skattemeldingen i 4 puljer for å ikke overbelaste systemet. 

Anonymkode: ff11e...418

Takk for info :) 

Anonymkode: a9cc7...62e

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Altså. Jeg har fylt ut SELVANGIVELSEN på papir i mange, mange år allerede på åttitallet. Ikke prøv å belære meg 

Vel jeg vet ikke hvor gammel du er, jeg bare påpeker at det er to forskjellige ting

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Vel jeg vet ikke hvor gammel du er, jeg bare påpeker at det er to forskjellige ting

At man nå i praksis kan  drite i overhodet å åpne den er en stor forskjell, ja, fra å sitte med alle bilag og føre, men det er fremdeles samme siktemål og samme interesse for hvordan det går i år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...