Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #26 Skrevet 19. mars 2020 På 18.3.2020 den 7.53, sug lut skrev: Dumt ord Dumt ord Dumt ord Selvangivelse har lange, gode, sterke tradisjoner av gru og papirhelvete fra førdigital tid, og bør definitivt fremdeles benyttes bare for å riste litt i folk. Skattemelding høres ut som Kaptein Sabeltann. Det er feil. Selvangivelse stammer fra den gang man måtte fylle inn ALLE tallene selv og selv angi til til skattemyndighetene - derav navnet selvangivelse. I dag får vi alt ferdig utfylt, skattemyndighetene gir oss beskjed om hva de har og hvilken skatt de har beregnet vi skulle ha betalt og en avregning mot hva vi har betalt. Derav navnet skattemelding. Vi skal bare sjekke at tallene er korrekte. Selvangivelse og skattemelding er to forskjellige ting, og skal ha forskjellige navn Anonymkode: f4b21...dab
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #27 Skrevet 19. mars 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Noen som har fått i dag? Anonymkode: a9cc7...62e Jeg leste de sender ut skattemeldingen i 4 puljer for å ikke overbelaste systemet. Anonymkode: ff11e...418
sug lut Skrevet 19. mars 2020 #28 Skrevet 19. mars 2020 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er feil. Selvangivelse stammer fra den gang man måtte fylle inn ALLE tallene selv og selv angi til til skattemyndighetene - derav navnet selvangivelse. I dag får vi alt ferdig utfylt, skattemyndighetene gir oss beskjed om hva de har og hvilken skatt de har beregnet vi skulle ha betalt og en avregning mot hva vi har betalt. Derav navnet skattemelding. Vi skal bare sjekke at tallene er korrekte. Selvangivelse og skattemelding er to forskjellige ting, og skal ha forskjellige navn Anonymkode: f4b21...dab Altså. Jeg har fylt ut SELVANGIVELSEN på papir i mange, mange år allerede på åttitallet. Ikke prøv å belære meg
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #29 Skrevet 19. mars 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg leste de sender ut skattemeldingen i 4 puljer for å ikke overbelaste systemet. Anonymkode: ff11e...418 Takk for info Anonymkode: a9cc7...62e
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2020 #30 Skrevet 19. mars 2020 1 minutt siden, sug lut skrev: Altså. Jeg har fylt ut SELVANGIVELSEN på papir i mange, mange år allerede på åttitallet. Ikke prøv å belære meg Vel jeg vet ikke hvor gammel du er, jeg bare påpeker at det er to forskjellige ting Anonymkode: f4b21...dab
sug lut Skrevet 19. mars 2020 #31 Skrevet 19. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vel jeg vet ikke hvor gammel du er, jeg bare påpeker at det er to forskjellige ting Anonymkode: f4b21...dab At man nå i praksis kan drite i overhodet å åpne den er en stor forskjell, ja, fra å sitte med alle bilag og føre, men det er fremdeles samme siktemål og samme interesse for hvordan det går i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå