Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Jeg har 😷😨 mannen min og. vi har to barn på 7 og 4! Djis.. hjemmeskolen og aktivisereing av BHG barn i den standen vi er i 😅😭😨 Hvordan skal vi løse dette? (feber, hoste, verkende kropp, rennende nese, hodepine hvis dere lurte. Både på meg og mannen...) Vi må være kreative her nå, men orker ikke å tenke 😥 Har dere noen tips? (4 åringen har for sikkerhets skyld og bursdag i morgen og han gleder seg sååå 😢🥴) Anonymkode: 5264e...36f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Høres mer ut som influensa. Anonymkode: 15fbd...d90
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Både hodepine og verkende kropp er vel mer vanlig ved influensa enn corona Anonymkode: f75ff...996
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Huff, stakkars dere! Jeg synes det høres mer ut som influensa, men hva vet jeg. Syke er dere! Og det er utrolig kjipt når begge er syke også! Gi fireåringen en fin bursdag med pizza på døren og is eller noe annet enkelt. Ta Paracet og Ibux og hold ut. Håper dere blir bedre før barna får det... lykke til!
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Ro helt ned skoleopplegget så lenge dere er syke. Ha lave ambisjoner og dialog med lærer. Regner med dere får full forståelse for situasjonen. Bruk kreftene på å lage litt kos for bursdagsbarnet. Hilsen barneskolelærer. Anonymkode: eff7c...b67
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Stemmer ikke det de andre sier her. Dette er typiske symptomer på corona i mer kraftig utgave:( Og ja, symptomene på korona og influensa ER nokså like. En av forskjellene er at en opplever halsbetennelse i større grad ved influensa enn ved corona. Og kraftig versjon av corona setter seg oftere i lungene enn ved vanlig influensa. Føler virkelig med dere i denne situasjonen. Vet hvordan det er å ha kraftig infeksjon med små barn. Og dere kan jo ikke en gang skaffe dere hjelp utenfra av venner eller familie pga fare for smitte🙈 En liten trøst er at om det er corona, så vil barna deres mest sannsynlig ikke bli smittet. Såfall bare med milde symptomer som litt hoste og/eller snue. Lykke til i morgen og god bedring🌸 Anonymkode: 74881...e0a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Jeg jobber i helsevesenet og det er akkurat slike symptomer vi har fått beskjed om at vi skal være obs på. Influensa og corona er ganske likt. Anonymkode: 356c0...f92
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Tror min datter har Corona: rennende nese, masse slim i nesen/halsen og hoste. Ingen feber og ellers i fin form dvs aktiv og blid og spiser som normalt. Hun er 2 år gammel. Nå sover hun, men hører henne hoste fra tid til annen. Idag er dag to med hoste og dag 5 med rennende nese. Noen som vet når vi kan forvente bedring? Anonymkode: d9254...f5a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ro helt ned skoleopplegget så lenge dere er syke. Ha lave ambisjoner og dialog med lærer. Regner med dere får full forståelse for situasjonen. Bruk kreftene på å lage litt kos for bursdagsbarnet. Hilsen barneskolelærer. Anonymkode: eff7c...b67 Takk for tilbakemelding 🥰 Vi vet jo ikke med sikkerhet at det er corona men sjansen er jo stor. Dessverre Jeg hadde håpet på å holde skoleløpet, min 7 åring har asd (har egentlig spesped). Jeg vil ikke at hun skal bli hengende så langt etter de andre i klassen 😨 Men jeg innser at det kan skje nå de nærmeste dagene 😷 Vi var i utgangspunktet enige om å dele oss i morgen jeg og pappaen. Men vi vet ikke hvor lenge noen av oss vil klare det 😂😱 (Jeg ler litt av dette jeg—> vår situasjon. Å legge seg ned og gråte løser ingen ting.. vi må prøve å holde motet og humøret oppe. Vi ble ALDRI syke før vi fikk barn vi😂) til alle: tusen tusen takk for gode bedringsønsker ❤️ Vi er som sagt ikke sikre på om det er corona, men vil ikke «plage» helsevesenet med våre symptomer enda iallefall.. Anonymkode: 5264e...36f
Jo-lene Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 Jeg hadde absolutt kjørt en skolefri dag pga sykdom og bursdag i denne situasjonen! Jeg hadde også spandert på meg bursdags take away hos barnets favorittspisested og kanskje litt flere bursdagsgaver enn jeg ville gitt ellers i dette tilfellet. Feks ekstra gaver med hobby-saker (leire, perler, tegne/malersaker, osv osv). Dette forutsetter jo at dere har noen snille hjelper der ute som kan handle for dere og det håper jeg virkelig dere har❤️ P.s Gratulere med ‘fødedagen’ til deg og dagen til 4-åringen din☺️
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 https://www.vg.no/spesial/c/stories/9vd0Ww Anonymkode: cdd6a...474
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tror min datter har Corona: rennende nese, masse slim i nesen/halsen og hoste. Ingen feber og ellers i fin form dvs aktiv og blid og spiser som normalt. Hun er 2 år gammel. Nå sover hun, men hører henne hoste fra tid til annen. Idag er dag to med hoste og dag 5 med rennende nese. Noen som vet når vi kan forvente bedring? Anonymkode: d9254...f5a Nei, så utrolig kjedelig!! 😨 Jeg vet dessverre ikke, lurer selv.. stakkar liten, masse masse god bedring ❤️❤️❤️ Det er det værste når de små blir syke. Eldste her var mye plaget med forkjølelsesastma da hun var yngre. Hun har vokst det av seg, men vi har ventolinen og flutiden klare i tilfelle.. (har kun en av hver altså ) 6 minutter siden, Jo-lene skrev: Jeg hadde absolutt kjørt en skolefri dag pga sykdom og bursdag i denne situasjonen! Jeg hadde også spandert på meg bursdags take away hos barnets favorittspisested og kanskje litt flere bursdagsgaver enn jeg ville gitt ellers i dette tilfellet. Feks ekstra gaver med hobby-saker (leire, perler, tegne/malersaker, osv osv). Dette forutsetter jo at dere har noen snille hjelper der ute som kan handle for dere og det håper jeg virkelig dere har❤️ P.s Gratulere med ‘fødedagen’ til deg og dagen til 4-åringen din☺️ Tusen takk 🥰 Ja det er jo faktisk fødedagen min og 😂 Det har jeg ikke tenkt på 🥴 Ja vi får se.. om vi ikke orker noe så må det bare bli skolefri i morgen iallefall. Krysser fingrene for at vi får det til Han fikk heldigvis masse lego og storesøster fikk en hel haug med pæler Til jul Håper det faller i smak i morgen Kake har vi heldigvis i skuffen (regal 😅🥳) fant noen gamle ballonger og peste oss igjennom 6 stk - 3 hver. Var helt slått ut etterpå jeg og mannen 😂 hi Anonymkode: 5264e...36f
Jo-lene Skrevet 18. mars 2020 #13 Skrevet 18. mars 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, så utrolig kjedelig!! 😨 Jeg vet dessverre ikke, lurer selv.. stakkar liten, masse masse god bedring ❤️❤️❤️ Det er det værste når de små blir syke. Eldste her var mye plaget med forkjølelsesastma da hun var yngre. Hun har vokst det av seg, men vi har ventolinen og flutiden klare i tilfelle.. (har kun en av hver altså ) Tusen takk 🥰 Ja det er jo faktisk fødedagen min og 😂 Det har jeg ikke tenkt på 🥴 Ja vi får se.. om vi ikke orker noe så må det bare bli skolefri i morgen iallefall. Krysser fingrene for at vi får det til Han fikk heldigvis masse lego og storesøster fikk en hel haug med pæler Til jul Håper det faller i smak i morgen Kake har vi heldigvis i skuffen (regal 😅🥳) fant noen gamle ballonger og peste oss igjennom 6 stk - 3 hver. Var helt slått ut etterpå jeg og mannen 😂 hi Anonymkode: 5264e...36f Huff, ja å blåse ballonger med korona er nok verste sort!😅 Bra jobba❤️ Og Regal sjokoladekaken er jo kjempegod☺️
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #14 Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tror min datter har Corona: rennende nese, masse slim i nesen/halsen og hoste. Ingen feber og ellers i fin form dvs aktiv og blid og spiser som normalt. Hun er 2 år gammel. Nå sover hun, men hører henne hoste fra tid til annen. Idag er dag to med hoste og dag 5 med rennende nese. Noen som vet når vi kan forvente bedring? Anonymkode: d9254...f5a Nå er det som nevnt veldig like symptomer på korona, influensa og generell luftveisinfeksjon. Men må nesten nevne at influensaen i år har særlig angrepet barn. Såkalt influensa B Victoria. Begge mine barn hadde den og det var tøffe saker. De slet med de symptomene du nevner samt høy feber første dagene. Til sammen varte det i over to uker og de var fortsatt litt reduserte uken etter der. Altså 3 uker tilsammen🙈 Mine hadde det i februar og tror toppen var slutten av februar, starten på mars. Men den florere blant barn fortsatt, sammen med koronaen. Så svar på spørsmålet ditt. Enten det er influensa eller korona så kan du nok vente deg minst 2 uker😓 Er du heldig og det er lettere forkjølelsesvirus, så tar det i snitt en uke. Anonymkode: 74881...e0a
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #15 Skrevet 18. mars 2020 Ro ned på alt av plikter under tiden dere er syke. ( kan absolutt være corona ). Legg de kreftene dere har på bursdag imorgen. Går å bestille både kake og mat på døren, hvis det ikke er forsent å bestille fra Feks kolonial nå? Paracet og Ibux hjelper jo litt. God bedring! Anonymkode: 11d1a...356
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #16 Skrevet 18. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ro ned på alt av plikter under tiden dere er syke. ( kan absolutt være corona ). Legg de kreftene dere har på bursdag imorgen. Går å bestille både kake og mat på døren, hvis det ikke er forsent å bestille fra Feks kolonial nå? Paracet og Ibux hjelper jo litt. God bedring! Anonymkode: 11d1a...356 Takk ❤️ Våknet opp nå og føler meg egentlig fyllesyk! Litt sånn som når man drikker MYYYE og røyker MYYE! Og jeg røyker ikke en gang! Men gjorde det før i fylla, og hukler følelsen av askebeger i halsen dagen derpå. Fytti.. Det og støl som juling. Hadde jeg trent i går kunne jeg forstått det men Ikke feber nå iallefall. Men det har pleid å kiomme på kvelden så vi får se. Mamma har tilbudt seg å handle for oss og sette varene på utsiden av døra. Hun er så god ❤️ Jeg er egentlig ganske lite keen på at hun skal ut i det hele tatt nå i fare for å bli smittet (er 60 +). Men hun selv nekter for at dette er noe stress 😛 Jeg har sagt ifra til henne at vi kan få tak i andre, men hun nekter plent. Hun er symptomfri og skal på butikken uansett sier hun. Uff for en tid Anonymkode: 5264e...36f
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2020 #17 Skrevet 18. mars 2020 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det som nevnt veldig like symptomer på korona, influensa og generell luftveisinfeksjon. Men må nesten nevne at influensaen i år har særlig angrepet barn. Såkalt influensa B Victoria. Begge mine barn hadde den og det var tøffe saker. De slet med de symptomene du nevner samt høy feber første dagene. Til sammen varte det i over to uker og de var fortsatt litt reduserte uken etter der. Altså 3 uker tilsammen🙈 Mine hadde det i februar og tror toppen var slutten av februar, starten på mars. Men den florere blant barn fortsatt, sammen med koronaen. Så svar på spørsmålet ditt. Enten det er influensa eller korona så kan du nok vente deg minst 2 uker😓 Er du heldig og det er lettere forkjølelsesvirus, så tar det i snitt en uke. Anonymkode: 74881...e0a To uker ja 😕 Får håpe Corona/influensa/forkjølelses-tiden ender raskt nå som alle er i karantene. Anonymkode: d9254...f5a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå