Gå til innhold

Så vi i «samfunnskritiske stillinger» skal straffes??🤬


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ikke bare risikerer vi liv og helse ved å være på jobb mens andre sitter trygt hjemme med hjemmekontor, vi må også sende barn i Bhg/SFO. Vi jobber mer pga situasjonen vi nå er i, vi blir ekstra utsatt for smitte og i tillegg skal vi måtte betale SFO og barnehage, andre får derimot fritak!! Jeg skulle gjerne hatt hjemmekontor, jeg har ikke veldig lyst til å omgås så mange folk som jeg gjør nå. Jeg ønsker ikke at barna mine skal smittes heller. Det føles ut som vi skal straffes ekstra, jobb mer, ofre helsa og betal for barnepass. Andre kan bruke omsorgspermisjon for å bli hjemme!! Vi burde faktisk fått fritak fra betalingen vi også!!!

Anonymkode: 7b7d1...293

Vi uten sånne stillinger sitter hjemme med yrkesforbud (i alle fall vi som er avhengige av store forsamlinger for å jobbe) og blir blakke. Så du skal være glad du faktisk tjener penger.

Anonymkode: 31d70...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Buhu. Bytt yrke da! Virker ikke som den mest empatiske, trenger vel ikke være i omsorgsyrket du. 

Anonymkode: 283ee...379

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du har valgt ditt eget yrke

2. se punkt 1

3. Vær glad du har en jobb! 

Anonymkode: 772a5...b9c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her synes jeg rett og slett ble helt tåpelig å lese!

Vær glad du har en jobb å gå til, en stabil inntekt for familien din. Du slipper å legge deg om natten å bekymre deg for om du har råd til å beholde hjemmet ditt, bekymre deg for fremtiden og hvordan det skal gå nå når inntekten til familien synker betraktelig. 
Det er flere tusen i landet vårt som nå har blitt permittert eller mistet jobben sin og flere vil det bli. Selvstendig næringsdrivende og små bedrifter går konkurs og mange tusen er bekymret for sin økonomiske fremtid. Og her sitter du å klager fordi du må betale for en tjeneste du bruker. Ser du ikke at dette blir helt feil?

Naboene mine har begge blitt permittert. De har nylig kjøpt bolig for kun 3 mnd siden og har 2 barn og hun er gravid med nr 3. Det er mennesker i slike situasjoner det er synd i, mennesker som mister sin økonomiske trygghet, ikke deg som må betale for et tilbud du bruker. Du burde skjemmes!

Anonymkode: f874e...1a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ligger våken nå. Mistet jobben og har ikke rett til dagpenger. Ingen jobber i sikte heller slik det er nå. Vet ikke hvordan vi skal klare oss. Har allerede Avdragsfrihet på huslån og betalingsutsettelse på studielån. 

Anonymkode: 6174d...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg støtter hi, synes virkelig at helsearbeidere som står i fremste rekke for å utsette seg selv og familien for smitte kunne fått dekket barnehage og sfo nå. 

Endret av peggy08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det oser dessverre norsk egoisme at dette innlegget. Tror du de som kjempet not tyskerne sutret over at de ikke fikk mer lønn enn før krigen?

Du har valgt dette yrket, og ærlig talt, nå er det på tide å vise hva du er laget av!

Jeg føler med alle de tusener som har, og kommer til å miste jobbene sine. 

Anonymkode: 1f2bf...117

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Forståelse for Andrea situasjon men jeg er fader meg utsatt for smitte i min jobb. Hvis noen av barna blir skikkelig dårlige kan jeg jo tenke tilbake å si» heldigvis at jeg måtte være på jobb. Det hadde vært verre å hatt hjemmekontor med ungene». Trygt og godt helt frem til den dagen jeg drar med smitte hjem, jeg spesielt og mannen er noe utsatt.

 

hi

Anonymkode: 7b7d1...293

De fleste av oss kommer til å bli smittet. Srsmålet er når. Poenget med tiltakene er å dra smitten ut i tid slik at helsevesenet klarer å følge med.

Anonymkode: fa43b...f04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hjemmekontor og skal kombinere det med 2 barn som har hjemmeskole. Har et yrke som krever at jeg har mine klienter tilgjengelig på skoler og barnehager, det har jeg ikke nå. Det betyr at når skoler og barnehager åpner igjen, så vil det bli svært hektisk for meg. Vi har ikke overtidsbetaling og jeg gruer meg til svært lange dager. Da skal de ukene jeg har hatt hjemmekontor tas igjen på ettermiddager. Du gjør en kjempejobb i disse dager som helsearbeider, men det er ikke bare luksus for oss andre heller.

Anonymkode: 007ac...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad for å ha status som helsepersonell i disse tider.
Mannen min sitter på hjemmekontor og jobber med å permittere alle ansatte helt eller delvis. 

Jeg har trygg jobb og trygg inntekt, heldigvis! 

Anonymkode: b425e...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må passe oss for å ikke konkurrere i hvem som har det verst. Ingen er vinnere i den konkurransen 

Anonymkode: 6ac54...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi må passe oss for å ikke konkurrere i hvem som har det verst. Ingen er vinnere i den konkurransen 

Anonymkode: 6ac54...336

Jeg tenkte de samme. Det er jammen meg et slit å være for eksempel helsearbeider nå, men det er ikke nødvendigvis så rosenrødt å ha hjemmekontor heller. Å forsøke å balansere arbeidsgivers krav på innsats og oppmerksomhet med hjemmeskole for et eller to eller tre barn, som kanskje er lite motivert og der alt blir en kamp, og kanskje i noen tilfelle også aktive barnehagebarn som krever aktivisering og oppmerksomhet.

Jeg har den fulle respekt for folk i samfunnskritiske yrker, men det hjelper ingen at denne situasjonen gjøres til en konkurranse i hvor urettferdig alt er og hvem som har det verst. Dette er ikke lett for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Å slippe barnehageregningen er ikke ment som en belønning! Den er ment for å demme opp for økonomiske konsekvenser for folk som kommer i en vanskelig situasjon! Alle som ikke har et økonomisk behov burde fortsatt betalt, spør du meg. Vi er i krise!

Anonymkode: 28690...6bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helsearbeider. Har blitt forkjøla, så sitter i 3 dagers (maks) isolasjon med full lønn til jeg får svar på prøven.

Min mann blir permittert snart, det er sikkert. Jeg er takknemlig for å kunne gå på jobb. Jeg er glad jeg ikke mister inntekten min, nå når mannen mister mye av sin. Mannen min har gått over til å jobbe når jeg har fri, uansett når på døgnet bare for å beholde jobben sin lengst mulig.

Jeg hadde med glede betalt for bhg selv om den ikke blir brukt i disse tider, bare for å spare samfunnet for penger, men når min mann mister jobben er det kjærkommet å spare 6000 i mnd. 

 

Og bare så det er sagt, jeg jobber nå på en korona avdeling. Så jeg er ikke utenfor fare og risiko. Er veldig takknemlig for at jeg kan bidra.

Anonymkode: 77ba1...611

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du får unødvendig mye pes i denne tråden. 
Folk skriker at du skal være takknemlig for jobben din, men de sitter jo trygt i eget hjem. Du utsetter deg selv for smitte, og vi snakker den mest dødelige smitten man kan gå akkurat nå. Jeg forstår godt du er sliten, og at du trenger å lufte litt tanker. Det er helt greit. Bare glem de nebbete hønene! De har generelt ikke evnen til å støtte noen. 

Anonymkode: b57a1...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er på jobb hver dag nå, og jeg har aldri vært mer takknemlig for å ha en jobb å gå til eller å jobbe i en samfunnskritisk bedrift. Jeg får lønna mi hver måned fremover og får ikke noen påvirkning på økonomien. Verre med min venninne som nå sitter permittert og vet ikke hva hun skal gjøre når de 20 første dagene er over. 

Hadde barnet mitt måtte vært på Sfo hadde jeg betalt med glede. Jeg ønsker forsåvidt å betale for Sfo nå også selvom hun er hjemme slik at vi har samme gode tilbud å gå tilbake til når dette er over

Anonymkode: d8f38...6f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er enig med deg, når dere jobber for å holde viktige deler av samfunnet igang burde dere som oss andre få slippe regningen. Jeg jobber i barnehage og har hjemmekontor bortsett fra de 1-2 dagene i uka jeg er på jobb for å passe barn til foreldre i samfunnskritiske yrker. 
 

Er du/ dere sikker på at dere må betale? Det blir jo ikke et pedagogisk tilbud i barnehagen på samme måte som vanlig. 

Anonymkode: c5dad...bc8

Ja for det aller viktigste nå er å øke samfunnets utgifter sånn at vi kjører landets økonomi enda mer i grøfta! Det viktigste er jo din lommebok!!!

Anonymkode: 4c6f9...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja for det aller viktigste nå er å øke samfunnets utgifter sånn at vi kjører landets økonomi enda mer i grøfta! Det viktigste er jo din lommebok!!!

Anonymkode: 4c6f9...a0f

? Jeg vet jeg er heldig som både får beholde jobb og inntekt (enn så lenge) og all foreldrebetaling utgår, når SFO og bhg er stengt. Mener du at de skal sende regning til oss som har evne til å betale? Vet ikke hvordan det skulle administreres men... Jeg ga støtte til HI, vet ikke hvorfor jeg ble angrepet? 🤔

Anonymkode: c5dad...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

? Jeg vet jeg er heldig som både får beholde jobb og inntekt (enn så lenge) og all foreldrebetaling utgår, når SFO og bhg er stengt. Mener du at de skal sende regning til oss som har evne til å betale? Vet ikke hvordan det skulle administreres men... Jeg ga støtte til HI, vet ikke hvorfor jeg ble angrepet? 🤔

Anonymkode: c5dad...bc8

Sorry. Det var en feil å sitere deg. Mitt svar var ment til HI. 

Anonymkode: 4c6f9...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg et så enig med deg HI, men jeg er den du sender barnet ditt til. 😄   Jeg har ingen betenkeligheter med å gå å jobb. Men jeg utsetter meg også for smitte og fare. Jeg må gå fra mitt barn på 10 år med spesielle behov og i risikogruppen  for å passe barn til foreldre som også jobber med mennesker  som utsetter seg for smitte...  mitt barn går i 5 klasse akkurat ferdig med sfo . Siden hun går på normal skole har hun ikke rett på og gå på SFO.nå  ...  😄😄  var svaret jeg fikk fra skolen. ( det vil si  hadde  jeg søkt på utvidet sfo frem til 7. Trinn og fått plass hadde hun kunne vært på sfo) 

dette var komplisert forklart men håper noen forstår.

 

men sfo/barnehage burde vært gratis for alle i denne tiden. 

Anonymkode: c8f24...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg et så enig med deg HI, men jeg er den du sender barnet ditt til. 😄   Jeg har ingen betenkeligheter med å gå å jobb. Men jeg utsetter meg også for smitte og fare. Jeg må gå fra mitt barn på 10 år med spesielle behov og i risikogruppen  for å passe barn til foreldre som også jobber med mennesker  som utsetter seg for smitte...  mitt barn går i 5 klasse akkurat ferdig med sfo . Siden hun går på normal skole har hun ikke rett på og gå på SFO.nå  ...  😄😄  var svaret jeg fikk fra skolen. ( det vil si  hadde  jeg søkt på utvidet sfo frem til 7. Trinn og fått plass hadde hun kunne vært på sfo) 

dette var komplisert forklart men håper noen forstår.

 

men sfo/barnehage burde vært gratis for alle i denne tiden. 

Anonymkode: c8f24...011

Hvorfor? For å skakkjøre norsk økonomi enda mer og fylle din lommebok?

Anonymkode: 4c6f9...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen og jeg bytter på å jobbe og ha hjemmekontor. Ellers går jeg på veggen. Jeg jobber på sykehuset og er midt i mekka for smitte. Jeg tar heller 8 timer på jobb, enn 10 timer hjemme med hjemmekontor/hjemmeskole/husarbeid/dyr som skal ha stell any day!!!! Og det er fint det, at vi får fratrekk på noe vi ikke benytter oss av, men hadde jeg sendt barnet (det som er lite nok til Sfo) så hadde jeg jo betalt for plassen og? Skulle jo bare mangle. Staten betaler allerede drøssevis med penger for barnepass til de med barn i barnehage. Norge står i fare for å gå konkurs. Jeg har en jobb. Jeg kan hvertfall bidra der jeg bidrar kan!

Anonymkode: 0a75e...820

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk meglerne som er de mest samfunnskritiske akkurat nå. Det er derfor de fortjener så høy lønn!

/s

Anonymkode: bd1f7...3ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor? For å skakkjøre norsk økonomi enda mer og fylle din lommebok?

Anonymkode: 4c6f9...a0f

 Min lommebok?  Min lommebok blir da ikke fylt 

jeg er kommunalt ansatt..

jeg er enig med Hi at det ikke er rettferdig at   De som må ha barna på Sfo og barnehage, må betale for de må jobbe for at du og jeg skal være trygge. 
 

Men dette har jo ringvirkniger..

Anonymkode: c8f24...011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 Min lommebok?  Min lommebok blir da ikke fylt 

jeg er kommunalt ansatt..

jeg er enig med Hi at det ikke er rettferdig at   De som må ha barna på Sfo og barnehage, må betale for de må jobbe for at du og jeg skal være trygge. 
 

Men dette har jo ringvirkniger..

Anonymkode: c8f24...011

Du høres ut som 3-åringen min: «urettferdig!» sier hun og stamper med foten!

Du mener altså at det er urettferdig at de som får en tjeneste betaler for den, mens de som ikke får tjenesten ikke betaler for den??? Forstå logikken den som kan...

Og joda, det er din egen lommebok du tenker på. Det finnes ikke noe som helst annet argument for at du skal slippe å betale for en tjeneste du faktisk mottar. 

Anonymkode: 4c6f9...a0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...