Gå til innhold

Tips til to brødre som konstant egler på hverandre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De er 5 og 6 år, og de klarer ikke å omgås normalt. Uansett hva jeg gjør erter de hverandre til den ene fyker på den andre, og de sloss til blodet spruter. Det er blåveiser, kloremerker og sår på begge bestandig. 
Jeg har en på 1,5 år jeg må følge med på og, og jeg gir snart opp. 
Jeg tror jeg har prøvd det meste, fra ros og kos til straff, men de bryr seg nada. 
Hjelp.

Anonymkode: b2a15...e83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine er like, derfor er vi ute 2-3 timer midt på dagen. På tur. Det funker !!

Anonymkode: d50b7...ef4

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mine er like, derfor er vi ute 2-3 timer midt på dagen. På tur. Det funker !!

Anonymkode: d50b7...ef4

Vi er ute minst 2-3 timer om dagen. I dag har vi vært ute fra 11-17. Likevel. De krangler. Erter. Dytter, klorer, kaster stein og sparker. De oppsøker hverandre for å si noe stygt eller være slem. 
Hvorfor er de sånn? Verken faren eller jeg er noe som helst voldelige eller stygge. Jeg forstår det ikke, og når jeg prøver å snakke med dem, flirer de bare.

HI

Anonymkode: b2a15...e83

Skrevet

skill dem hvis mulig

Anonymkode: 7e709...c47

Skrevet

Det er nok personlighetene deres, det er ikke alle som går like godt sammen, søsken eller ei.

Husker kusinene mine var sånn, 13 mnd mellom dem og de kranglet alltid, kunne ikke klare å leke fint sammen noen gang. Nå som voksne er de fremdeles veldig forskjellig da, men de er venner, som søsken, de krangler og bråker ikke lenger.

Jeg tror egentlig ikke det er så vanlig, ser på meg selv og mine søsken, venner og deres søsken, og nå mine egne barn. Noe søskenkrangling må det jo være, de skal jo bryne seg litt, men stort sett leker søsken sammen og har mye glede av hverandre.

Leit at dine gutter har hverandre så i vrangstrupen, jeg ville skilt de mest mulig.

Anonymkode: 4711e...d98

Skrevet

Det er 7 år i mellom mine..De er 12 og 19 år nå. Jeg har bestandig syntes at det var synd, pga dem blir som enebarn. Men akkurat nå er det godt 🙈

Anonymkode: 93ae3...70f

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det er 7 år i mellom mine..De er 12 og 19 år nå. Jeg har bestandig syntes at det var synd, pga dem blir som enebarn. Men akkurat nå er det godt 🙈

De blir da ikke som enebarn selv om det er 7 år mellom dem.

Her satt 19-åringen med kjæreste og spilte brettspill med 10 og 12 åringene i går kveld. Storebror er en stor helt, og kjæresten hans fantastisk, jeg tror det å ha en storebror som er såpass mye eldre kommer til å være en glede i livet deres bestandig. Etterhvert som jentene på 10 og 12 vokser til kommer de til å være voksne søstre for han også, de vil alltid være til støtte og glede for hverandre, selv om han er en del eldre.

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

De blir da ikke som enebarn selv om det er 7 år mellom dem.

Her satt 19-åringen med kjæreste og spilte brettspill med 10 og 12 åringene i går kveld. Storebror er en stor helt, og kjæresten hans fantastisk, jeg tror det å ha en storebror som er såpass mye eldre kommer til å være en glede i livet deres bestandig. Etterhvert som jentene på 10 og 12 vokser til kommer de til å være voksne søstre for han også, de vil alltid være til støtte og glede for hverandre, selv om han er en del eldre.

Jo, litt sant det. De har mere kontakt nå enn når eldste var i de værste tenårene 

Skrevet

Gjør et eller annet som de begge to blir skikkelig sure for. Da endre det ofte med at de heller går sammen om å være sinte på deg. Skaff dem en felles fiende. Funker gull.

Anonymkode: a87df...051

Skrevet

Det er sikkert ikke mye hjelp for deg nå, men sånn var mine også da de var yngre. Det endret seg da de ble tenåringer, nå er de 15 og 17 år og kjempegode venner.

Prøv å finn ut om det er noe de må være på lag om, f.eks. de to sammen mot deg i et spill eller noe.

Anonymkode: a54b9...a54

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...