Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 Er det flere som syns dette er krevende? Er lite effektiv på hjemmekontor pga barna trenger hjelp her og der med skolearbeid. De har frister, så føler jeg må hjelpe de før min egen jobb.. Anonymkode: 7ba8a...611
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Helt enig. Frister både på skolearbeid og jobb. Tenker at det er viktig å gi tilbakemelding til skolen. Her fikk de til og med oppgaver som skal gjøres «sammen med mamma eller pappa» mellom kl 10 og 11🙄 Anonymkode: e5334...0a8
Plutselig_gravid Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Dere må gi beskjed til læreren. Her er det lagt opp til at elevene klarer seg selv og ringer/chatter med lærer hvis de trenger hjelp. De går i 3. og 5. Klasse. Mengden de skal gjøre er lav da dette er nytt for alle. 1. Klassingen har ikke opplegg. Kun de vanlige ukesleksene.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Det fatter jeg ikke hvordan dere får til. Jeg har tre stk, to på skolen, og de roper og hyler om hjelp til ALT. Jeg gjør ikke annet enn å hjelpe dem. Barnehageungen er satt på iPad, stakkars. Selv får jeg gjort nada, men heldigvis forstår sjefen meg og er grei. Anonymkode: eef29...fc5
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Fristene på skolen er det ikke så nøye med altså, dra ting utover og gjør ting når det passer inn i rytmen dere lager dere. Lærerne ser at ting har blitt gjort, om det blir gjort kl 10 eller kl 15 er helt ubetydelig. De setter frister for at vi ikke skal snu døgnet helt og ta "ferie", men komme oss opp om morgenen. Men så setter dere i ditt hjem en rytme som passer dere. Bare kommuniser med læreren, de viser stor forståelse for at ting blir litt forskjellig fra hjem til hjem. Tidsfristene de setter er et forslag til hvordan dere kan legge opp dagen hjemme, ikke et krav. Eneste man må holde er tidene på gruppechater. Anonymkode: 773f1...c1f
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 Hva med oss som fortsatt er utearbeidende. Det er krevende å skal veilede når man ikke er tilstede i det hele tatt...... Anonymkode: c40a1...2f5
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva med oss som fortsatt er utearbeidende. Det er krevende å skal veilede når man ikke er tilstede i det hele tatt...... Anonymkode: c40a1...2f5 Det forstår jeg godt, hvor gamle er barna? Kan du få noe perm fra jobb for å være hjemme enkelte dager? Anonymkode: 7c7c5...f02
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det forstår jeg godt, hvor gamle er barna? Kan du få noe perm fra jobb for å være hjemme enkelte dager? Anonymkode: 7c7c5...f02 11 og tretten år, så de er jo ikke så små.....Nei, jeg får ingenting for å kunne være hjemme. Vi må ta alt som stopper opp etter jeg kommer hjem fra jobb. Anonymkode: c40a1...2f5
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 Ja, dette var mildt sagt en utfordring. Min er forholdsvis grei å samarbeide med, men har bokstavdiagnose og trenger mye oppfølging. Heldigvis er jobben forståelsesfull, og sjefen har barn på samme alder. Anonymkode: b7ddd...9fe
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #10 Skrevet 17. mars 2020 Synes det er helt nydelig, pleier å få så mange spørsmål på jobben, at jeg jobber langt mer effektivt her hjemme. Blir litt oppfølging for å få i gang ungene om morgen, noen spørsmål underveis, men ingenting i forhold til alle telefonene, kundene og ikke minst kollegaer som alltid lurer på noe. Anonymkode: daa65...b64
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #11 Skrevet 17. mars 2020 Jeg har valgt å stå opp og begynne å jobbe klokken fem. Barnet står opp halv ni og spiser frokost. Barnet begynner med hjemmeskole kl 9 og idag og igår var barnet ferdig kl 12 med alle oppgaver. Barnet trenger lite hjelp og jeg avslutter min arbeidsdag ved to tiden. Etter det er det fri, vi er ute på tur, lager middag, spiller spill mm. Barnet legger seg ni og jeg legger meg ti. Og slik går nå dagene. Anonymkode: 01054...264
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #12 Skrevet 17. mars 2020 Her står det i mail til femteklassingen at hvis hun ikke leverer innen fristen blir det telefon til foreldrene. Hun som er så pliktoppfyllende og sliter med mengden. Jeg sitter sammen med henne fra 09-14 hver dag med unntak av lunsj og to pauser. Det er sånn at jeg stresser med hennes frister. Anonymkode: 7dde5...360
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #13 Skrevet 17. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Her står det i mail til femteklassingen at hvis hun ikke leverer innen fristen blir det telefon til foreldrene. Hun som er så pliktoppfyllende og sliter med mengden. Jeg sitter sammen med henne fra 09-14 hver dag med unntak av lunsj og to pauser. Det er sånn at jeg stresser med hennes frister. Anonymkode: 7dde5...360 Det høres jo helt sykt ut! Noen som har tatt litt av??? Anonymkode: 3be22...5df
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 Helt enig! Veldig krevende. Jeg får ikke startet med hjemmekontor, før min datter er ferdig med sin skoledag. Tydeligvis forventes det at vi skal sitte 7,5 timer og det er vanskelig. Tar med mitt barn ut en tur hver dag. Dette er mer slitsomt en vanlig arbeidsdag. Pedleder i bhg. Anonymkode: 753f7...3c2
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 4 timer siden, Plutselig_gravid skrev: Dere må gi beskjed til læreren. Her er det lagt opp til at elevene klarer seg selv og ringer/chatter med lærer hvis de trenger hjelp. De går i 3. og 5. Klasse. Mengden de skal gjøre er lav da dette er nytt for alle. 1. Klassingen har ikke opplegg. Kun de vanlige ukesleksene. Her har 1.trinn dagsplan. Anonymkode: cdd99...3bd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #16 Skrevet 17. mars 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig! Veldig krevende. Jeg får ikke startet med hjemmekontor, før min datter er ferdig med sin skoledag. Tydeligvis forventes det at vi skal sitte 7,5 timer og det er vanskelig. Tar med mitt barn ut en tur hver dag. Dette er mer slitsomt en vanlig arbeidsdag. Pedleder i bhg. Anonymkode: 753f7...3c2 Oi. Såpass. Her har vi 1 i første, 2 i fjerde og 1 i femte. De skal starte 8.30 og levere 13 og 14. Inkludert pauser. Stort sett er de ferdig til kl 12. Og det aller meste får de til selv. Anonymkode: cdd99...3bd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #17 Skrevet 17. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Oi. Såpass. Her har vi 1 i første, 2 i fjerde og 1 i femte. De skal starte 8.30 og levere 13 og 14. Inkludert pauser. Stort sett er de ferdig til kl 12. Og det aller meste får de til selv. Anonymkode: cdd99...3bd Snakk med læreren. Anonymkode: cdd99...3bd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #18 Skrevet 17. mars 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Her står det i mail til femteklassingen at hvis hun ikke leverer innen fristen blir det telefon til foreldrene. Hun som er så pliktoppfyllende og sliter med mengden. Jeg sitter sammen med henne fra 09-14 hver dag med unntak av lunsj og to pauser. Det er sånn at jeg stresser med hennes frister. Anonymkode: 7dde5...360 Dette går ikke an. Femteklassingen her klarer seg stort sett selv. De startet morgningen med videosamtale med lærer. Og har en dagsplan som skal være ferdig til 14. Men er ferdig før. Snakk med lærer. Dette er en unik situasjon. Da burde ikke lærerene overlesse barna med ting de ikke kan. Anonymkode: cdd99...3bd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #19 Skrevet 17. mars 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Helt enig! Veldig krevende. Jeg får ikke startet med hjemmekontor, før min datter er ferdig med sin skoledag. Tydeligvis forventes det at vi skal sitte 7,5 timer og det er vanskelig. Tar med mitt barn ut en tur hver dag. Dette er mer slitsomt en vanlig arbeidsdag. Pedleder i bhg. Anonymkode: 753f7...3c2 Men forventes det når vi er hjemme med barn under 12 år? Jeg er også ped.leder og har to barn i 1.-4. klasse og har ennå ikke kommet ordentlig i gang selv m jobbing. Skal jo få ungene i gang, passe på at de ikke løper for nære nabounger i «friminuttene» og hjelpe de med oppgaver. Vi kan jo skrive det på sykt barn dager så klarer ikke stresse meg opp altfor mye ennå jeg... Anonymkode: 7c7c5...f02
Optatium Skrevet 17. mars 2020 #20 Skrevet 17. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Her står det i mail til femteklassingen at hvis hun ikke leverer innen fristen blir det telefon til foreldrene. Hun som er så pliktoppfyllende og sliter med mengden. Jeg sitter sammen med henne fra 09-14 hver dag med unntak av lunsj og to pauser. Det er sånn at jeg stresser med hennes frister. Anonymkode: 7dde5...360 Jeg tenker at selvfølgelig står det det, det er jo eneste måten å kontrollere at de gjør loe på og man er avhengig av en tett dialog med hjemmet. Dersom mengden er problemet så må du jo si det. . Forøvrig høres det ut som om folk sliter med masse som skal gjøres hver dag og at dette liksom har pågått. Det er jo helt nytt! I dag var dat 3,ingen har noen gang gjort dette før. Dere må gi konstruktive tilbakemeldinger til skole og lærere, samt kreve at ungene følger opp litt. Det er en balanse! Det er viktig at gapet ikke blir for stort som må tas igjen etter dette. Jeg sliter i andre enden. Lærer som skal følge opp så godt jeg kan, med to barnehagebarn rundt meg til enhver tid og ingen partner. Vi har alle vårt å stri med i denne tiden. Det er ingen konkurranse om å ha det verst☺️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå