Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #1 Skrevet 17. mars 2020 En kollega er i karantene pga utenlandsopphold. Har fire dager igjen. Nå planlegger min kollega å kjøre til annen kant av landet til kjæresten. Kjæresten er også i utenlandskarantene, men har barn. På søndag tenkte min kollega å kjøre tilbake, da begge er ut av karantene og komme på jobb på mandag. Anonymkode: e599a...d08
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #2 Skrevet 17. mars 2020 Her går det ikke. De har innført 14 dagers karantene for alle som kommer fra andre deler av landet. Så det han driver med er risikosport. Han risikerer å ryke rett i karantene igjen. Slike regler innføres med tilbakevirkende kraft for tiden. Så om hans hjemområde innfører det mens han er borte, eller kjærestens område innfører det nå eller i dagene som kommer er han stuck. Anonymkode: 1d8e9...64a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #3 Skrevet 17. mars 2020 Kan kjøre bil, men unngå kontakt med folk. Ikke stoppe på bensinstasjoner (gå inn i butikken), ikke stoppe å handle ect Anonymkode: 7c103...8e1
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #4 Skrevet 17. mars 2020 Om han pakker niste, spriter alle bensinhåndtak/ladestasjoner, og tisser i skogen så går det bra. Han må unngå mennesker. Dette i forhold til karantene. En annen ting er at det i teorien ikke er lov til å bo i annen kommune enn den man har fast bosted i. Så jeg ville ikke reist. Anonymkode: ea366...9b0
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #5 Skrevet 17. mars 2020 Det folk ikke tenker på er at det handler ikke bare om smitte... En ting er at det kan være hun er syk uten å vite det, og ikke han, og da vil hun smitte han og barna unødvendig... Så har man det gående. Det andre er at om hun blir syk og må ha helsehjelp i en annen kommune så belaster man potensielt et allerede sprengt helsevesen der man er. Det er unødvendig og egoistisk. Så nei, hun burde ikke dra. Anonymkode: 6d82e...d08
Superdolly Skrevet 17. mars 2020 #6 Skrevet 17. mars 2020 (endret) Det er en idiotisk plan. Hvor mange oppfordringer må folk ha, før de skjønner at "hold dere hjemme!" gjelder for ALLE? Edit: Klippet fra helsenorge.no: Hjemmekarantene omfatter å ikke gå på jobb eller skole unngå reiser ikke ta offentlig transport unngå andre steder der man lett kommer nær andre unngå nær kontakt med andre karantene og isolasjon skal skje i hjemmet og ikke på hytta Endret 17. mars 2020 av Superdolly
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #7 Skrevet 17. mars 2020 Jeg ville sagt fra til kollegaen at hvis denne reiser så vil jeg melde det inn som brudd på karantenereglene! Gidder ikke legge noe mellom med slike. Det er også mange kommuner som nå har stengt kommunene slik at folk som ikke hører hjemme i kommunen ikke får komme inn, kun nødvendig transport av nødvendige varer. Anonymkode: e4f1c...aca
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #8 Skrevet 17. mars 2020 Virker som om folk ikke skjønner poenget med karantene. Det er tiden hvor man kan bli syk. Inkubasjonstid. Å besøke folk i karantene er å besøke noen som kanskje er syk. Så det er jo idioti. Anonymkode: 203ec...a83
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #9 Skrevet 17. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Virker som om folk ikke skjønner poenget med karantene. Det er tiden hvor man kan bli syk. Inkubasjonstid. Å besøke folk i karantene er å besøke noen som kanskje er syk. Så det er jo idioti. Anonymkode: 203ec...a83 Ja, eller å potensielt ta med seg sykdom til dem, og påføre dem nye to uker med avsondret liv. Anonymkode: 9804a...e14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå