Gå til innhold

Drivhuset er stengt. Ikke dra til havet!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge tror du det blir oppfordret til å ikke foreta "fritidsreiser"? Er det noe annet med helsereiser? 

Hva hvis man av helsemessige årsaker kan leve bedre et annet sted enn hjemme, i pollensesongen? 

Å dra til havet har hjulpet meg mange ganger. Men jeg bor på et jorde, omgitt av gress, or, hassel, bjørk, burot, salix, blomster, støv osv. Det er et stengt drivhus og det verst tenkelige stedet å bo som pollenallergiker. 

Jeg blir bundet til kommunen (som ikke har hav), og får ikke medisinen jeg sårt trenger. 

Jeg er redd. Det er mars, og jeg har allerede hatt hevelser. Perioden april/mai til og med juli er verst. 

Når tror du ting roer seg? I samfunnet. Så vi kan ta immundempende medisiner og få reise til hytta eller havet... 

Anonymkode: 02e4c...5e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du bare skal belage deg på å være mye allergisk i vår og sommer.

Anonymkode: 442ad...ae7

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du bare skal belage deg på å være mye allergisk i vår og sommer.

Jeg er ikke den eneste. Så det vil legge et ekstra trykk på helsevesenet. 

Skrevet

Dere stiller bak andre i prioriteringsrekken akkurat nå. Sånn for fremtiden er det sikkert lurt å flytte til et sted som passer din helse bedre.

Skrevet

Hvis du bor på verst mulig stee kan du jo bruke denne perioden  til å gjøre klar til flytting.

Anonymkode: 9ef18...f18

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dere stiller bak andre i prioriteringsrekken akkurat nå. Sånn for fremtiden er det sikkert lurt å flytte til et sted som passer din helse bedre.

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du bor på verst mulig stee kan du jo bruke denne perioden  til å gjøre klar til flytting.

Anonymkode: 9ef18...f18

Det er helt sant. Er 100% enig.

Men det har begrenset seg siden jeg er så syk av immunforsvaret at jeg ikke er arbeidsfør. Så leier billig og allergivennlig, uten mugg osv, med flisgulv og allergivennlige materialer. Ingen pelsdyr bodde her rett før oss osv. 

Skrevet

Hvilket hav tenkte du å reise til? Man får jo ikke reise til utlandet nå uansett...? 

Anonymkode: 3a7db...63e

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvilket hav tenkte du å reise til? Man får jo ikke reise til utlandet nå uansett...? 

Anonymkode: 3a7db...63e

Norge har da MASSE hav..

Anonymkode: cce3d...987

Skrevet

Du skal ikke slutte på immundempende  medisiner, sjekk fhi

Anonymkode: 1a7e9...871

Skrevet

Kan du sjekke med kommunene om det er OK å flytte på seg i perioden da? Dette tiltaket er jo i utgangspunktet for å hindre overbelastning i kommuner som ikke har ressurser. Om ikke det strider med hensikten, kan det jo være du kan få disp? 

Anonymkode: 3b134...86a

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lenge tror du det blir oppfordret til å ikke foreta "fritidsreiser"? Er det noe annet med helsereiser? 

Hva hvis man av helsemessige årsaker kan leve bedre et annet sted enn hjemme, i pollensesongen? 

Å dra til havet har hjulpet meg mange ganger. Men jeg bor på et jorde, omgitt av gress, or, hassel, bjørk, burot, salix, blomster, støv osv. Det er et stengt drivhus og det verst tenkelige stedet å bo som pollenallergiker. 

Jeg blir bundet til kommunen (som ikke har hav), og får ikke medisinen jeg sårt trenger. 

Jeg er redd. Det er mars, og jeg har allerede hatt hevelser. Perioden april/mai til og med juli er verst. 

Når tror du ting roer seg? I samfunnet. Så vi kan ta immundempende medisiner og få reise til hytta eller havet... 

Hvordan reiser du, da? og hvor bor du når du er ved havet?

Anonymkode: fcc92...750

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Norge har da MASSE hav..

Korrekt. Norge har vel verdens 3.lengste kystlinje eller noe, så der er nok til alle!

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Korrekt. Norge har vel verdens 3.lengste kystlinje eller noe, så der er nok til alle!

Mye fjell har vi også 😅

Anonymkode: c530f...1b7

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke slutte på immundempende  medisiner, sjekk fhi

Anonymkode: 1a7e9...871

Ikke slutte, men her er det snakk om å BEGYNNE... :)

Skrevet

Man får ikke bo på hytta fordi man ikke skal overbelaste hyttekommunens ressurser. Å reise til sjøs mener jeg er uproblematisk så lenge du holder deg nær til egen kommune. På båt kan du også lett unngå møte andre. Du burde dog ikke regne med å få hjelp dersom du blir syk. På dagbladet sto det en artikkel om en fyr som bor på en øy i Oslofjorden mens han er i karantene så det ser ut som det er ok.

Anonymkode: 214e4...d12

Skrevet

Du skriver at du leier på grunn av dårlig økonomi, men du eier hytte? Er det mulig å melde flytting til hytta så du slipper leieutgifter og kan bo et sted som er mer gunstig for din helse?

Anonymkode: eae2a...626

Skrevet

Om du bor på værst tenkelige sted å bo for deg med pollenallergi, bør du flytte. Slike situasjoner kan skje igjen i større eller kindre grad. 
Nå må du nok bare skalke lukene og overleve på best mulig måte. Varmepumpe med skikkelig filter kan nok bli det beste for deg nå om du ikke har det alt. Samboeren jeg hadde bodde helle våren og sommeren i kjellerstuen der vi hadde varmepumpe med skikkelig filter. I den værste sesongen rengjorde jeg filter en gang i uka mot normalt en gang i mnd. Han fungerte ganske normalt på denne måten, kunne fungere på jobb siden han fikk dette avbrekket hjemme. Han var veldig plaget så tøyet kledde han av seg på utsiden av døra, rett inn i dusjen slik at han ikke dro med seg mye pollen inn. Ja, det var kjedelig med så mye styr, men det gjorde hverdagen for alle i huset så mye bedere. Ungene kledde av seg seg ute, ristet de før de gikk inn. Små ting, men en veldig merkbar ting. 

Anonymkode: 8727c...d19

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du skriver at du leier på grunn av dårlig økonomi, men du eier hytte? Er det mulig å melde flytting til hytta så du slipper leieutgifter og kan bo et sted som er mer gunstig for din helse?

Anonymkode: eae2a...626

Nei..

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man får ikke bo på hytta fordi man ikke skal overbelaste hyttekommunens ressurser. Å reise til sjøs mener jeg er uproblematisk så lenge du holder deg nær til egen kommune. På båt kan du også lett unngå møte andre. Du burde dog ikke regne med å få hjelp dersom du blir syk. På dagbladet sto det en artikkel om en fyr som bor på en øy i Oslofjorden mens han er i karantene så det ser ut som det er ok.

Anonymkode: 214e4...d12

Nærmeste hav er langt unna. Må gjennom 2-3 kommuner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...