Gå til innhold

Blodpropp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann. Når en har blodpropp i begge beina, en i lysken og en bak kneet er det ikke normalt at man får ultralyd en gang i året da? Og er det vanlig at blodproppen*e forsvinner av blodfortynnende? Og viss ikke, er det ikke da vanlig at de fjerner dem? Mannen min har hatt de flere enn 10 år og har ikke sjekket dem med ultralyd på over 4 år. Er det ikke vanlig å gjøre sånt i norge altså? 

Anonymkode: ab91a...686

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ble han ikke fulgt opp etter at han fikk dem? Med medisiner osv.?

Jeg vet ikke om noen som blir sjekket på samme sted i årevis. Det er jo ikke slik at man går med en blodpropp i årevis, for da ville man blitt alvorlig syk for lenge siden.

Anonymkode: 959cc...47d

Skrevet

Etter han flyttet til norge så ga de han kun blodfortynnende medisiner (4 år siden) Ingen annen info ble gitt han. I hans hjemmland sjekker dem blodproppene med ultralyd hvert år. Jeg kan ingenting om blodpropp kun at det er livsfarlig viss de begever på seg, spesielt den i lysken er den farligste. Det greieste hadde jo vært viss dem kunne ha fjernet blodproppene for medisinene har jo ikke blitt kvitt dem. 

Jeg trudde hvertfall at dem ville ha følgt opp dem som har blodpropp nøye jeg da, men der tok jeg kanskje feil. 

Hi. 

Anonymkode: ab91a...686

Skrevet

Jeg har ikke vært borti noen som har gått med blodpropp i flere år som helsevesenet bare har sjekket en gang i året.

Man får blodpropp, får behandling, sjekkes om det fungerte, og ferdig, ev. medisiner for å forebygge nye blodpropp.

Sikker på at de ikke bare har sjekket ham en gang i året for å loppe ham for penger? Eller at din mann har misforstått noe?

Anonymkode: 959cc...47d

Skrevet

Jeg har blodpropp i bekkenet. Den ble fulgt opp første 18 mnd. Nå sier de at den er godt kapslet inn i blodårene. Det vil si at selve proppen er der ennå, men den sitter jo helt fast.

Jeg må gå på blodfortynnende resten av livet. Så tar jeg blodprøver hos fastlege en gang per år. Ingenting ut over det.

Anonymkode: 08198...0ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...