Gå til innhold

Hvem sitter i karantene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvordan vet folk om de sitter i karantene? 

Folk blir vel bedt om å ikke konktakte lege om de "føler på noe". Ikke blir folk flest testet. Det er vel snart ikke et menneske som ikke kan ha møtt noen som har møtt noen som kanskje har korona. 

Mannen mistenker at vi er smittet, og vi får ikke gått i butikken. Og det står jo at vi kan få bøter for å bryte karanteneregler. 

Noen som kan hjelpe meg med dette? #frustrert

Anonymkode: 19247...c5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble testet i dag. Pålegg om karantene til resultatet foreligger. Svigers handlet for oss i dag og leverte varene på trappa. 

Anonymkode: 6ed3d...fea

Skrevet

Jeg er i isolasjon i kjelleretasjen.

Anonymkode: 3a390...511

Skrevet

Du som fikk test i dag, var det noen spesiell grunn? Håper de snart får kapasitet til å begynne å teste "vanlige folk" med luftveissymptomer. Ville vært så greit å vite om dette er koronar. 

Anonymkode: 8322d...ec4

Skrevet

Jeg blir så usikker. De skriver at bare man er forkjølet skal man i karantene, men i samme artikkel sier de luftveisproblemer?

Jeg er mildt forkjølet, litt snue og litt tett i halsen. Under andre omstendigheter hadde jeg ikke tenke over det ett sekund. Men jeg har jo ikke luftsveiproblemer? Har ikke hatt behov for Paracet eller halsdrops. Må jeg likevel i karantene?

Anonymkode: 7f75f...61c

Skrevet

Jeg har oppfattet "luftveissymptomer" å inkludere vanlig forkjølelse, ja.

Skrevet

Jeg er i karantene etter nærkontakter med en som har fått påvist covid-19. 
jobber i barnehage , og hele avdelingen er satt i 14 dagers karantene . Bestemt av kommunen. 

Anonymkode: 575f6...498

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg blir så usikker. De skriver at bare man er forkjølet skal man i karantene, men i samme artikkel sier de luftveisproblemer?

Jeg er mildt forkjølet, litt snue og litt tett i halsen. Under andre omstendigheter hadde jeg ikke tenke over det ett sekund. Men jeg har jo ikke luftsveiproblemer? Har ikke hatt behov for Paracet eller halsdrops. Må jeg likevel i karantene?

Anonymkode: 7f75f...61c

Jeg har satt meg selv i karantene med liknende symptomer. Er litt tung i pusten, hoster litt, er litt svimmel og litt tett i nesa. Men det er jo ingenting jeg ville holdt meg hjemme for tidligere, er ganske sikker på at jeg bare er forkjølet. Men jeg holder meg uansett inne nå.

Anonymkode: 2c4b3...1a5

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har oppfattet "luftveissymptomer" å inkludere vanlig forkjølelse, ja.

Det gjorde jeg og

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du som fikk test i dag, var det noen spesiell grunn? Håper de snart får kapasitet til å begynne å teste "vanlige folk" med luftveissymptomer. Ville vært så greit å vite om dette er koronar. 

Jobber som sykepleier. 

Anonymkode: 6ed3d...fea

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har satt meg selv i karantene med liknende symptomer. Er litt tung i pusten, hoster litt, er litt svimmel og litt tett i nesa. Men det er jo ingenting jeg ville holdt meg hjemme for tidligere, er ganske sikker på at jeg bare er forkjølet. Men jeg holder meg uansett inne nå.

Jeg har hatt symptomene, men avfeier det som allergi

Anonymkode: 7f89b...2d5

Skrevet

Jeg hoster litt, noe ubehag i brystet, hadde diaré (som vist nok ca 30% får) i helgen samt svak feber.

Er sykemeldt ut mars, og blitt bedt om å holde meg inne.

Anonymkode: a1f60...0ee

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hoster litt, noe ubehag i brystet, hadde diaré (som vist nok ca 30% får) i helgen samt svak feber.

Er sykemeldt ut mars, og blitt bedt om å holde meg inne.

Anonymkode: a1f60...0ee

Det hadde mannen og. Han lærte av det og spiser ikke like mye chili nå.

Anonymkode: 2d722...f98

Skrevet

Her er sønnen min forkjøla, og for sikkerhets skyld så er han da i karantene. Men er ganske sikker på at det bare er forkjølelse. Men det er jo best å være på den sikre siden.

Anonymkode: 81f90...556

Skrevet

Sønnen min på 15 er i karantene pålagt av kommunen pga en i klassen hans har fått påvist viruset. Han holder seg selvsagt inne. Har ingen behov for å gå ut. Han har ingen symptomer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...