Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #1 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er i risikogruppe. Har et problem som gjør at jeg i perioder sliter med mer slim i lungene, og da hoster jeg gjerne litt når jeg begynner å gå tur. Dette har jeg hatt i flere måneder nå, så jeg vet jo at dette ikke er noe nytt. Hvis jeg får en infeksjon i kroppen merker jeg det med å bli veldig dårlig, ingen energi overhodet, og det er gjerne verre enn symptomene ellers. Siste ukene har jeg hatt mer energi enn jeg har hatt siste året, så jeg vet jeg ikke er smittet av noe nå, og de "symptomene" jeg har er jo ikke noe nytt og er heller ikke forverret etter at covid-19 kom til landet. Men... jeg risikerer jo at folk tror jeg bryter isolasjon eller at jeg ikke tar hensyn til FHI råd. Og likevel føler jeg at jeg ikke kan holde meg inne for at andre ikke skal tro jeg bryter reglene. Det er jo andre grupper også som hoster uten å være syke, personer med astma, allergi, kols osv. Hva tenker dere? Jeg begynner å føle på ubehag ved dette, selv om jeg mener jeg ikke bør gjøre det. (Jeg går alene, holder veldig god avstand til andre osv.) Anonymkode: 2c8c3...d22
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #2 Skrevet 16. mars 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg er i risikogruppe. Har et problem som gjør at jeg i perioder sliter med mer slim i lungene, og da hoster jeg gjerne litt når jeg begynner å gå tur. Dette har jeg hatt i flere måneder nå, så jeg vet jo at dette ikke er noe nytt. Hvis jeg får en infeksjon i kroppen merker jeg det med å bli veldig dårlig, ingen energi overhodet, og det er gjerne verre enn symptomene ellers. Siste ukene har jeg hatt mer energi enn jeg har hatt siste året, så jeg vet jeg ikke er smittet av noe nå, og de "symptomene" jeg har er jo ikke noe nytt og er heller ikke forverret etter at covid-19 kom til landet. Men... jeg risikerer jo at folk tror jeg bryter isolasjon eller at jeg ikke tar hensyn til FHI råd. Og likevel føler jeg at jeg ikke kan holde meg inne for at andre ikke skal tro jeg bryter reglene. Det er jo andre grupper også som hoster uten å være syke, personer med astma, allergi, kols osv. Hva tenker dere? Jeg begynner å føle på ubehag ved dette, selv om jeg mener jeg ikke bør gjøre det. (Jeg går alene, holder veldig god avstand til andre osv.) Anonymkode: 2c8c3...d22 Ikke tenk på det. Mange hoster og harker, det får folk bare FINNE seg I Anonymkode: 270d0...e59
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #3 Skrevet 16. mars 2020 Jeg går også tur hver dag, jeg har hund som må ut. I går måtte vi mange (uten hund), men det er jo bare å holde litt avstand. Anonymkode: 6ad5c...9bd
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #4 Skrevet 16. mars 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg går også tur hver dag, jeg har hund som må ut. I går måtte vi mange (uten hund), men det er jo bare å holde litt avstand. Anonymkode: 6ad5c...9bd ute er 1 meter nok, sier de Anonymkode: 270d0...e59
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #5 Skrevet 16. mars 2020 24 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg går også tur hver dag, jeg har hund som må ut. I går måtte vi mange (uten hund), men det er jo bare å holde litt avstand. Anonymkode: 6ad5c...9bd Unger må også luftes daglig, helst voksne også. Ellers går vi på veggene. Ikke bra for verken dyr eller mennesker å sperres inne. Anonymkode: cc1b5...7bc
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #6 Skrevet 16. mars 2020 Jeg har kraftig allergi, eksem og astma. Så jeg har hovnet opp lett i ansiktet, eksem i ansiktet, blodsprengte øyne og veldig snørrete. Og tungpustet da jeg går. Jeg må på posten i morgen, for må hente en pakke med medisiner. Men tenker jeg får gå tidlig, og håpe at det er lite folk der. Men er jo redd for at folk, blir redd for meg. Anonymkode: 58d3c...878
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #7 Skrevet 16. mars 2020 Takk for svar, damer (og ev. menn ) Jeg fikk en fin tur i dag. Pga. mildere vær i dag så ble det mindre hosting, så jeg slapp så mange stygge blikk i dag. Holder meg langt unna folk i nærheten. Ellers så jeg at det var en del som trente alternativt ute. Så flere løpe i trappene i hoppbakken, men veldig tydelig at de avtalte en ordning på det. De stod 5-10 meter unna hverandre. Så løp en opp og gikk ned bakken ved siden av. Nestemann ventet litt før den løp opp. Så tydelig at flere hadde fått samme idé, og at de løste det på en fornuftig måte Anonymkode: 2c8c3...d22
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #8 Skrevet 16. mars 2020 Tenker ikke over det. Regner med andre tar ansvar. Går tur som vanlig hver dag og holder avstand. Anonymkode: 639c8...b13
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #9 Skrevet 16. mars 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker ikke over det. Regner med andre tar ansvar. Går tur som vanlig hver dag og holder avstand. Anonymkode: 639c8...b13 Jeg fikk så mange stygge blikk før helgen, derfor jeg plutselig begynte å føle på det i dag. De neste dagene her er det meldt drittvær, så da er det egentlig ikke noe problem, for da møter jeg nesten ingen ute Anonymkode: 2c8c3...d22
sug lut Skrevet 16. mars 2020 #10 Skrevet 16. mars 2020 Drit i hva andre tenker, du vet jo hva som er sant.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #11 Skrevet 16. mars 2020 25 minutter siden, sug lut skrev: Drit i hva andre tenker, du vet jo hva som er sant. Takk. Det var det jeg gjorde i hele forrige uke, men ble liksom så bevisst det nå. Men jeg fant ut at jeg bare fikk gi blaffen i det og komme meg ut likevel, og det er jeg glad for. Anonymkode: 2c8c3...d22
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #12 Skrevet 16. mars 2020 Jeg er også i risikogruppen, med både astma og hjerte/karsykdom. Ikke uvanlig at jeg hoster og blir slimete når jeg går på f.eks fjelltur, noe jeg gjør nesten hver dag. Jeg blåser i hva andre tenker og sier de noe, så sier jeg det som det er, nemlig at jeg har astma og at jeg hoster hele året. Finnes massevis av folk jeg møter som både hoster og nyser, men kunne ikke brydd meg mindre, så lenge de holder avstand. Anonymkode: 04445...adf
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2020 #13 Skrevet 16. mars 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg har kraftig allergi, eksem og astma. Så jeg har hovnet opp lett i ansiktet, eksem i ansiktet, blodsprengte øyne og veldig snørrete. Og tungpustet da jeg går. Jeg må på posten i morgen, for må hente en pakke med medisiner. Men tenker jeg får gå tidlig, og håpe at det er lite folk der. Men er jo redd for at folk, blir redd for meg. Anonymkode: 58d3c...878 Hvilke medisiner er det? Skulle hatt noe som funka nå som noen medisiner ikke er anbefalte... Anonymkode: 270d0...e59
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #14 Skrevet 17. mars 2020 Vi er heldige i dette landet, vi har god plass😅 Gå på tur, du! Så godt at det hjelper for deg! Anonymkode: 408cb...4bd
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2020 #15 Skrevet 17. mars 2020 Jeg har astma og kan få skikkelig hosteanfall om noen f eks bruker sterk parfyme. Det skjer av og til på butikker. Da må jeg bare komme meg ut i frisk luft. Men jeg er jo dødsnervøs for at det skal skje når jeg går på matbutikken for tiden. Høres jo ut som jeg smitter hele butikken selvom det bare er astma. Anonymkode: 71fd1...ae1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå