Gå til innhold

Og så kommer strømmen av skulkerne.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alle skal ha sykemelding over telefon. Alle har alle symptomer sier de. Det er strømmen av de som skal melke situasjonen vi har fryktet på vårt kontor og nå er det i gang. 

Anonymkode: 62c62...44f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok mange som ser sitt snitt nå selvom jeg håper de fleste ikke misbruker dette. 

Anonymkode: 0ec9a...132

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alle skal ha sykemelding over telefon. Alle har alle symptomer sier de. Det er strømmen av de som skal melke situasjonen vi har fryktet på vårt kontor og nå er det i gang. 

Da blir det mindre smittespredning da kanskje. Vær positiv

Anonymkode: 0953d...c26

Skrevet

Du har fått med deg de nye reglene?

Foreldre som må være hjemme med barn skal kunne bruke utvidede sykt barn dager. Alle som har symptomer på luftveisplager - som lett forkjølelse- bes å holde seg hjemme.

Det er godt mulig at noen utnytter systemet. Men dette er tiden for tillit og ikke å mistenkeliggjøre ansatte. 

Anonymkode: 845ba...7c3

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du har fått med deg de nye reglene?

Foreldre som må være hjemme med barn skal kunne bruke utvidede sykt barn dager. Alle som har symptomer på luftveisplager - som lett forkjølelse- bes å holde seg hjemme.

Det er godt mulig at noen utnytter systemet. Men dette er tiden for tillit og ikke å mistenkeliggjøre ansatte. 

Ikke alle har barn i Norge. 

Skrevet

Jeg tar heller ti skulkere enn én luring som tenker at det sikkert går bra at han stilker på jobb med litt hoste og hodepine. Snakk om å stikke kjepper i hjulene for alle som svir for fellesskapet. 

Anonymkode: c26e8...482

Skrevet

Lagt merke til at vi er i den tiden der alle er litt forkjøla hele tiden?

Og at FHI har sagt vi skal holde oss hjemme om vi så bare har lett nesekløe?

Normalt ville jeg vært på jobb uten tvil, men med 2 barn som hoster lungen opp og litt tett i nesa er jeg redf det ville gjort meg til en del av problemet. 

Anonymkode: f02a3...26d

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke alle har barn i Norge. 

Men så og si alle er forkjølet på denne tiden av året

Uansett. Dette er unntakstilstand. Dyrk tilliten. 

Skrevet

Jeg kontaktet legevakt i går. Jeg har de rette symptomene, men er ikke syk nok til at de tester. Jeg sa «kan dere ikke bare teste, så kan jeg gå på jobb om den er negativ?» men det kunne jeg ikke, jeg fikk bare beskjed om at jeg nå har isolasjon, ikke karantene, og må være hjemme til jeg er symptomfri. Det er også første gang jeg har måttet oppgi hele personnummeret mitt og fullt navn, samt adresse og tenkte at de har laget et slags register for hvem som settes i isolasjon, og ut fra det kan de lettere se hvem som bryter karantene/isolasjon, men da er det kanskje ikke sånn? 

Anonymkode: 12f48...d78

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg kontaktet legevakt i går. Jeg har de rette symptomene, men er ikke syk nok til at de tester. Jeg sa «kan dere ikke bare teste, så kan jeg gå på jobb om den er negativ?» men det kunne jeg ikke, jeg fikk bare beskjed om at jeg nå har isolasjon, ikke karantene, og må være hjemme til jeg er symptomfri. Det er også første gang jeg har måttet oppgi hele personnummeret mitt og fullt navn, samt adresse og tenkte at de har laget et slags register for hvem som settes i isolasjon, og ut fra det kan de lettere se hvem som bryter karantene/isolasjon, men da er det kanskje ikke sånn? 

Hehe nå er du paranoid! De har mere nok å gjøre om de ikke skal stalke deg itellegg!

Anonymkode: 88010...0dc

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe nå er du paranoid! De har mere nok å gjøre om de ikke skal stalke deg itellegg!

Anonymkode: 88010...0dc

Jeg tenker ikke på stalking, men jeg tenker at de har et system som gjør at de kan bøtelegge mennesker som bryter karantene. Hvordan skal de ellers finne ut hvem som er i karantene og hvem som ikke er det? På denne måten kan ikke de som lyver om symptomer henge alle steder de ønsker heller. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...