Gå til innhold

Bake til noen i risikogruppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om å bake kake og levere til noen i risikogruppen?

Tanken bak er jo god, men er der muligheter for smitte hvis bakeren er smittet?

Veldig i tvil...

Anonymkode: ef693...f2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at kaken er bakt bør du ikke ta på den eller det den er i uten å ha vasket hendene godt og gjerne brukt antibac. 

Anonymkode: f89fb...5af

Skrevet

Ville ikke gjort det pga smitterisiko. Har barn i risikogruppen, ville ikke tatt imot. Tanken er god.

Anonymkode: 9dff9...3f4

Skrevet

Bollar som kan varmast i steikeovnen må vere greit😊

Skrevet

Jeg er usikker på om det er mulig at jeg kan smitte mottaker hvis det skulle vise seg at jeg har viruset... Er det mulig at det kan skje? 

Ville du blitt glad eller hadde du tenkt at det var ubetenksomt av bakeren?

Takknemlig for tanker og meninger - og fakta, hvis noen har😷

HI

Skrevet

Hvorfor vil du bake til vedkommende? Er han/hun så syk at de ikke kan lage mat selv, eller er det fordi du syns synd i personen fordi den er i risikogruppen? Jeg hadde ikke tatt imot hjemmebakst fra noen sånn situasjonen er nå.

Anonymkode: 992c6...c32

Skrevet

Tror jeg ville foretrukket noe kjøpt. Kaffe og sjokolade for voksne. Noe hobbysaker hvis det er barn 

Anonymkode: 1139d...aa0

Skrevet

HI her.

Det er snakk om et eldre ektepar over 70 der den ene har underliggende sykdommer. De er absolutt i risikogruppen og har valgt å isolere seg i hjemmet.

Jeg spør fordi:

1. Jeg vet ikke om det er tilrådelig i forhold til smitte.

2. Er det sannsynlig at de blir glade eller er det mer trolig at de blir engstelige og redd for smitte?

Det er kanskje en dårlig ide i disse tider..

Skrevet

Jeg ville droppet det. Hvis du vil gi de noe, så kjøp innpakket kake/kjeks på butikken. 

Anonymkode: e2870...993

Skrevet

Jeg ville gjort det 👍🏼

Er selv i risikogruppen, og om man er livredd så er det bare å nekte å ta imot eller kaste kaka. Personlig ville jeg tatt imot og fortært med beste samvittighet, men så er jeg naiv og godtroende på grensen til det uforsvarlige også da 😜

Anonymkode: d6bc0...1cd

Skrevet

Dårlig idé. Du kan smitte selv om du vasker hendene. Når vi snakker, puster overføres dråper fra spyttet vårt til alt omkringliggende. Nei takk fra meg! 

Anonymkode: c9fce...c76

Skrevet

Spør de du vil bake til 🙂 snille deg!

Anonymkode: c5ce3...0bb

Skrevet

Bruk hansker vel! Slik de gjør i butikkene nå. Det er ikke minst mye lettere å bake med også. Deigen setter seg ikke lige fast i fingrene. Når det er ferdigstekt putter du dem i poser med handsker. Både engangshansker og oppvaskhansker er gode å bruke🌸

Anonymkode: 79916...514

Skrevet

Fin tanke, men det ville jeg ikke gjort. 

Anonymkode: 729c5...29d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...