Gå til innhold

Barnet er sykt og jeg er bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 8 år og har symptomer på Corona. Er ikke i god form i det hele tatt og sover mye pga. feber osv. Trenger såklart ikke være corona, men man vet jo ikke i disse dager 😕

Anonymkode: 08884...c96

Videoannonse
Annonse
Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnet er 8 år og har symptomer på Corona. Er ikke i god form i det hele tatt og sover mye pga. feber osv. Trenger såklart ikke være corona, men man vet jo ikke i disse dager 😕

Hvis det er korona er det egentlig gode nyheter for barnet, men dårlige nyheter for de barnet har vært i kontakt med. Det er til nå svært få barn som har blitt alvorlig syke av korona. Så hvis barnet har noe annet er sannsynligvis det statistisk sett farligere for barnet selv. 

Men det endrer jo ikke håndteringen av sykdommen. Er barnet så dårlig at det trenger legetilsyn og innleggelse for behandling så får barnet det :)

Anonymkode: 59ce9...bfc

Skrevet

Er han mulig å vekke, og er klar og grei da? Drikker han nok? Har pusteproblemer? Ring og snakk med legevakten hvis du er bekymret. 

Anonymkode: 4bd3d...2e7

Skrevet

Joda, er ikke noe problem å vekke eller noe, men blir ekstra bekymret i disse tider nå. 

Feberen varierer mellom 38,7 og 39,7. Fikk Paracet for en halvtime siden når feberen var 38,9. Nå er den på 39,5. Har vondt i hodet og øynene og småtett og hoster. Snakket med legevakten for korona her i byen igår, men de mente det ikke var noen vits å teste. 

I tillegg, om barnet er smittet, har det vært smittebærer noen dager. Før skolen ble stengt på fredag var barnet da rundt 40 unger på klassetrinnet daglig

Skrevet

Feberen bør gå ned en time etter Paracet, og formen bør da bedres. Allmenntilstand er viktigst. Men ring heller en gang for mye enn en gang for lite.

Anonymkode: 4bd3d...2e7

Skrevet

Min datter lå rett ut med influensa med over 40 i feber fra mandag til fredag. Var i kontakt med lege og gav henne 1 Paracet og 1 Ibux to ganger for dagen. Eneste som fikk feberen ned. Det går en influensa som er verre for skolebarn for tiden. Så det er bare å ta tiden til hjelp. Send meg gjerne en PM 😊

Skrevet

Jeg valgte å ringe legevakten, feberen gikk ikke ned. Fikk komme inn, men måtte faktisk på den provisoriske legevakten. Fikk ikke dra på den vanlige. Var stille og rolig der. Ingen andre biler enn oss. Måtte ta på munnbind og hansker og legen kom i fult utstyr. Tok grundige undersøkelser av barnet og konkluderte med en infeksjon pga. høy feber, allmenntilstand osv, men ikke corona. Ingen tegn som tydet på det. Så er hjemme igjen nå og er lettet selvom feberen ikke vil ned. 

Fikk beskjed om at hvis ikke feberen gikk ned i morgen eller at det hvite i øynene ble blodig (var litt rød i øynene nå) så skulle vi ta kontakt igjen

Skrevet

Hvordan vet legen at det ikke er corona? Har legen vært i Italia o sett hvordan corona faktisk ser ut? Ellers, hvordan vet legen det?

Anonymkode: 9ce4d...790

Skrevet

Jeg vet ikke, men legen mente det ikke var det så lenge han ikke hørte noe på lungene og barnet ikke er i risikogruppen. Går ikke feberen ned i morgen ringer jeg fastlegen. Liker ikke at den ikke går ned på to dager selv med Paracet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...