Gå til innhold

Noen som tror skolene holder stengt helt til sommerferien ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trist, særlig med tanke på avgangselever på 7 og 10 trinn

Anonymkode: 338d5...bfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heller mot det.

Synes ikke det er særlig trist hvis man setter ting litt i perspektiv :)

Anonymkode: ff3d6...fd2

Skrevet

Tror det ja. Tenker at det er det minste vi kan bidra med.

Anonymkode: 0589c...7a8

Skrevet

Definitivt. Og det er da ikke leit på en flekk. Det som er leit er at folk dør her.

Anonymkode: 6b6db...89f

Skrevet

Tror til etter påske. 

Anonymkode: 412fb...270

Skrevet

Over påske tror jeg

Anonymkode: fcd60...53e

Skrevet

Sikker på at det er stengt til sommerferien.

Skrevet

Jeg vet med ganske sikkerhet at det blir stengt over sommeren, men de ønsker ikke å antyde det for å skape panikk.

Anonymkode: b7dba...c5f

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vet med ganske sikkerhet at det blir stengt over sommeren, men de ønsker ikke å antyde det for å skape panikk.

Hvordan vet du det?

Anonymkode: 3dc40...914

Skrevet

Mitt gjett er over påske. Det går en grense for hvor lenge landet har råd til å være lukket ned. Det kommer en grense hvor de menneskelige konsekvenser ved lavkonjuktur, massearbeidsledighet osv og derav følgende nedskjæringer i f eks helsevesenet overstiger konsekvensene ved å åpne opp igjen. Akkurat hvor den grensen går vet jeg ikke. Forhåpentligvis ved noen på statsnivå det. Men helt til sommeren tror jeg ikke på at vi kan holde på slik.

Anonymkode: 375ca...f9a

Skrevet

Hvis de åpner igjen etter påske, så håper jeg de oppfordrer de som har mulighet til å fortsette å ha hjemmeskole. Jeg er ufør og har veldig lyst til å ha barnet mitt hjemme og veldig lite lyst til å bli smittet da jeg er i risikogruppe. (Vet jeg bare kunne tatt ham ut og hatt hjemmeskole på eget initiativ, men er nok avhengig av opplegg fra lærer for å få det til.)

Anonymkode: c125e...51a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er da usikkerheten som gir panikk. Å ikke vite hvor lenge vi blir innestengt i egne hjem. Hadde vi fått klar beskjed om at dette gjelder til foreks. august, så hadde vi jo hatt noe fast å forholde oss til. Nå har vi denne usikkerheten som gnager og mange som synser og skaper en ekstra byrde.

Anonymkode: 6ff40...ebf

Skrevet

Nei, det gjør du ikke. Det er ingen som vet dette enda. Avgjørelser vil bli tatt fortløpende, og ting endrer seg raskt. Det er ikke usannsynlig at det vil skje, men det er idiotisk å gjøre seg interessant på et anonymforum ved å late som om man vet mer enn andre. 

Anonymkode: 556cc...8bd

Skrevet

Jeg tror også det blir stengt frem til sommeren. Det er jo ikke som om smitterisikoen kommer til å være borte om et par tre uker, nå når vi registrerer over 100 alvorlige, nye tilfeller hver dag. Det er bare de alvorlige tilfellene og de som jobber i helsevesenet. Det er altså enormt mange fler som faktisk blir smittet hver dag. Helt utopisk å tenke at vi er back to normal om noen få uker. 

Jeg er spent på om de kommer til å få gå på skolen igjen til høsten... 

Anonymkode: 33119...55b

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er da usikkerheten som gir panikk. Å ikke vite hvor lenge vi blir innestengt i egne hjem. Hadde vi fått klar beskjed om at dette gjelder til foreks. august, så hadde vi jo hatt noe fast å forholde oss til. Nå har vi denne usikkerheten som gnager og mange som synser og skaper en ekstra byrde.

Skjønner du ikke at det ikke er en kjeft som kan svare på hvor lenge? 😳🙄 Ikke no vits i å bruke energi på dette. 

Anonymkode: 1f845...de9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner du ikke at det ikke er en kjeft som kan svare på hvor lenge? 😳🙄 Ikke no vits i å bruke energi på dette. 

Anonymkode: 1f845...de9

Ja men da kan jo folk holde kjeft og slutte å skremme folk om at de tror dette kommer til å vare i månedsvis eller ut året!!!! Så kan vi heller få fred til å forholde oss til det myndighetene sier!!!!

Skrevet

Nei det kan jeg aldri tenke meg. Gi det 2-3 uker så går de ut med «ops vi feilberegnet litt» når ikke så mange flere er smittet. Garantert!

Anonymkode: d3c5b...323

Skrevet

Tenker og at kostnadene ved å «stenge samfunnet» på et tidspunkt overstiger Kostnadene ved å åpne skoler og arbeidsplasser. Tipper over påske. 

Anonymkode: e14a3...1ff

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo helt umulig å gi klare beskjeder nå, det skjønner du vel? Fryktelig hvor mange skjøre mennesker det er i samfunnet vårt... 

Anonymkode: 30ee3...05a

Skrevet

7 klasse har det jo ingen betydning for. Verre med 10 og tredjeklasse elever ved videregående skoler.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Men det er jo helt umulig å gi klare beskjeder nå, det skjønner du vel? Fryktelig hvor mange skjøre mennesker det er i samfunnet vårt... 

Ærlig talt: har du en jobb der du risikerer å bli permittert? Masse gjeld og det går så vidt rundt som det er? Ikke? Da trenger du virkelig ikke å være så nedlatende.

Både mannen og jeg har trygge jobber og mulighet for hjemmekontor. Jeg har heller ingen nære som er i risikogruppen. Jeg bekymrer meg da likevel for at det kommer til å bli masse konkurser, mange vil miste jobbene sine. Jeg er redd for hvor mange som vil dø. 

Anonymkode: 1f6f2...169

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

som jeg tenker og sånn som myndighetene snakker så tror jeg det ja, blir nok ikke skole før i august

Anonymkode: 622a3...821

Skrevet

Sånn som myndighetene og ekspertene snakker så tror jeg skolen blir stengt til over sommeren ja. 

Skrevet

Ja det tror jeg.

Anonymkode: 39477...b4b

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg skjønner ikke hvorfor vi skal stenge av hele landet helt og la alt gå til grunne for å skjerme disse skjøre menneskene som uansett har lite samfunnsnytte... Skal innrømme at jeg er kald, men heller det enn skjør og må ha alle til å ofre alt for å passe på meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...