Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #1 Skrevet 15. mars 2020 Jeg har funnet ut at ungen min er, slik jeg oppfatter det, unormalt redd for ALT! Og det er utrolig slitsomt for meg når han blir nærmest panisk og slår seg vrang. isted skulle jeg vise han eksperimentet med vann og pepper i et glass og såpe i det andre. Hvor man tar fingeren i såpe og ser hvordan alt pepperet trekker seg unna, for å demonstrere viktigheten av å vaske hendene. Han så at jeg gjorde det og ble livredd. Begynte å hyle «nei» panisk og la seg ned på bakken og ville ikke la meg løfte han opp. Han var klar til å springe på andre siden av huset. Han er også veldig opptatt av at jeg må være med han på rommet sitt hvis han skal hente noe eller leke der. Dette kan jo ikke være normalt? Hvordan hjelper jeg han i dette? Anonymkode: 74017...18d
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #2 Skrevet 15. mars 2020 Ta kontakt med fastlege og forhør deg der. Høres ikke helt normalt ut dette. De fleste barn er engstelig for noe, men ikke alt. Anonymkode: ed7fd...0bd
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #3 Skrevet 15. mars 2020 Sånn var sønnen mi også,de ansatte i barnehagen sa at han begynte å sjelve i hele kroppen om prøvde å pushe han til noe helt ufarlig,men som han var redd for. Sønnen min var jo redd for alt å skreik hysterisk om vi prøvde å pushe han forsiktig til noe. Nå er han 8 år å blir forsatt gal av alt som er skummelt i hans øyne;men han har blitt bedre da. Å nå klarer vi hvertfall noen ganger å få han til å gjøre noe han er redd for,med å lokke han med noe. Anonymkode: 7f2dc...8e8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #4 Skrevet 15. mars 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn var sønnen mi også,de ansatte i barnehagen sa at han begynte å sjelve i hele kroppen om prøvde å pushe han til noe helt ufarlig,men som han var redd for. Sønnen min var jo redd for alt å skreik hysterisk om vi prøvde å pushe han forsiktig til noe. Nå er han 8 år å blir forsatt gal av alt som er skummelt i hans øyne;men han har blitt bedre da. Å nå klarer vi hvertfall noen ganger å få han til å gjøre noe han er redd for,med å lokke han med noe. Anonymkode: 7f2dc...8e8 Dere har aldri oppsøkt hjelp eller utredning for det?:) Anonymkode: 74017...18d
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2020 #5 Skrevet 15. mars 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg har funnet ut at ungen min er, slik jeg oppfatter det, unormalt redd for ALT! Og det er utrolig slitsomt for meg når han blir nærmest panisk og slår seg vrang. isted skulle jeg vise han eksperimentet med vann og pepper i et glass og såpe i det andre. Hvor man tar fingeren i såpe og ser hvordan alt pepperet trekker seg unna, for å demonstrere viktigheten av å vaske hendene. Han så at jeg gjorde det og ble livredd. Begynte å hyle «nei» panisk og la seg ned på bakken og ville ikke la meg løfte han opp. Han var klar til å springe på andre siden av huset. Han er også veldig opptatt av at jeg må være med han på rommet sitt hvis han skal hente noe eller leke der. Dette kan jo ikke være normalt? Hvordan hjelper jeg han i dette? Anonymkode: 74017...18d Ikke finn på noen flere eksperimenter eller gjør noen flere endringer akkurat NÅ. Sørg for at han får best mulig trygghet, ro og forutsigbarhet - det er veldig mye nytt og rart i disse dagene. Prøv bare å sitte stille i båten i noen uker nå, det er viktigst å beholde roen, og den vil smitte over på barnet også.
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #6 Skrevet 15. mars 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Dere har aldri oppsøkt hjelp eller utredning for det?:) Anonymkode: 74017...18d Joda men følte jo ikke akkurat at vi fikk så mye hjelp egentlig. Vår sønn ble utredet for asperger pga han hadde mange tegn på det,å det kunne forklart at han var redd for "alt". Men etter utredning fant de ut at det var ikke det. Anonymkode: 7f2dc...8e8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #7 Skrevet 15. mars 2020 7 minutter siden, Pashla skrev: Ikke finn på noen flere eksperimenter eller gjør noen flere endringer akkurat NÅ. Sørg for at han får best mulig trygghet, ro og forutsigbarhet - det er veldig mye nytt og rart i disse dagene. Prøv bare å sitte stille i båten i noen uker nå, det er viktigst å beholde roen, og den vil smitte over på barnet også. Forstår jeg henne rett så er der jo ikke bare nå barnet er sånn men til vanlig også før alt dette. Anonymkode: 7f2dc...8e8
Anonym bruker Skrevet 15. mars 2020 #8 Skrevet 15. mars 2020 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår jeg henne rett så er der jo ikke bare nå barnet er sånn men til vanlig også før alt dette. Anonymkode: 7f2dc...8e8 Nemlig. Han har fått påvist dårlig hørsel og det kan forklare noe av skrekken han har i forbindelse med f.eks filmer, høye lyder, stressende stemning med mye lyder og aktivitet. Han er altså redd mye. Ikke bare i disse tider. Vi har ikke fortalt han så mye om det som skjer og ikke tror jeg han helt har forstått det lille vi har fortalt heller. Mørkeredd har han også blitt, noe han ikke var før. Snakker mye om spøkelser på grunn av Paw Patrol. Noen perioder får han så mye mareritt av barneprogrammene han ser at vi må fjerne ipaden i 1-2 uker. Av og til har vi den fjernet lengre siden han ikke etterspør ipaden. Anonymkode: 74017...18d
Gjest Antarctica Skrevet 15. mars 2020 #9 Skrevet 15. mars 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forstår jeg henne rett så er der jo ikke bare nå barnet er sånn men til vanlig også før alt dette. Anonymkode: 7f2dc...8e8 Ekstra viktig nå, likevel, på grunn av brudd på rutinene. 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nemlig. Han har fått påvist dårlig hørsel og det kan forklare noe av skrekken han har i forbindelse med f.eks filmer, høye lyder, stressende stemning med mye lyder og aktivitet. Han er altså redd mye. Ikke bare i disse tider. Vi har ikke fortalt han så mye om det som skjer og ikke tror jeg han helt har forstått det lille vi har fortalt heller. Mørkeredd har han også blitt, noe han ikke var før. Snakker mye om spøkelser på grunn av Paw Patrol. Noen perioder får han så mye mareritt av barneprogrammene han ser at vi må fjerne ipaden i 1-2 uker. Av og til har vi den fjernet lengre siden han ikke etterspør ipaden. Anonymkode: 74017...18d Stakkars liten. Kanskje det er tid for andre typer medier nå? At han får "kalde" medier som bøker og barneblader i stedet for "varme" medier som filmer og naturtro spill? Det er jo vanskelig i en viss alder å holde fiksjon og virkelighet fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå