Gå til innhold

Fylles det opp varer på morgenkvisten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det brød og melk feks i hyllene når de åpner? Eller kommer kanskje ikke dette før utover dagen? Jeg har lyst til å stå klar til brød og melk kanskje er i hyllene. Men vil helst ikke reise dit for mange ganger! 

Anonymkode: 92178...021

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fyller på utover dagen. 

Anonymkode: 91b54...855

Skrevet

Herre. Det leveres mat hver dag. Har du ennå ikke fått det med deg?

Skrevet

Brød kommer grytidlig, det er på plass når de åpner.

Men andre leveringer skjer etterhvert som lastebilene kommer frem. Det blir nok litt annerledes leveringer denne uken fordi alle butikkene må ha mer varer enn de pleier, der kanskje en lastebil kunne laste opp varer til flere butikker og ta runden vil det nok bli færre butikker på hver lastebil denne uken.

Men varene kommer frem, det er nok mat til alle ;)

Anonymkode: 945cb...3f3

Skrevet

Brød kommer tidlig i alle butikker. De som også steker selv, kommer ikke alt brødet ut like fort som normalt siden det er mer industribrød som må inn i hyller også. Er du i butikken tidlig: velg ett brød som ligger i hylla og la personalet slippe å bruke tid på å forklare deg at de jobber på spreng for å få varer ut. Nei, du får kanskje ikke favorittbrødet, men du får brød.

Alle andre varer i butikken kommer ut så fort butikkpersonalet får disse og har mulighet til å få de ut i hyllene. Når butikker får varer varierer. Der jeg jobber får vi varer 11, mens i min nabobutikk får de varer kl 21. 

Imorgen tidlig skal vi ha ett møte slik at vi legger planer for dagen, for imorra er det en ny krisedsg på jobb. Opptelling av personale, hvem vi har i backup osv. Vi er egentlig dekt opp for krise, men noen er syke må den som har fridag komme, de skoleungdommene som har fått beskjed om å holde av dagen må få besjed osv. Vi har en arbeidsmiljølov å følge, men den blir nok rimelig strekt denne uka. 
Så vi må forberde oss. Legge en plan på hva vi skal gjøre ang varer som kommer og hva vi skal si til kunder. Det jeg vet nå er at kunder må belage seg på at de varene vi har er de som er i hylla. Vi skal ikke leite på lageret for hvert ønske en kunde kommer med. For gjør vi det, så går ikke påfyllet i hyllene raskt nok. Det spiser så mye tid som vi ikke har. Vi må prioritere hva vi skal få ut først og hva som bare må stå til vi får tid. Om noen kunder mener vi ikke yter service på denne måten er det helt greit, for det er servicen for alle vi skal prøve å gjøre best mulig. 

Så en oppfordring til ALLE imorra: la butikkpersonalet jobbe, ikke mas og ikke kjeft. Vi jobber på spreng og prøver å gjøre det best mulig for alle. Pust med magen og for dere som faktisk er hjemme og har all verdens av tid, dere klarer å vente litt. 
Vi butikkpersonale skulle helst vært hjemme med våre barn som kanskje må være hjemme alene hele dagen for vi har ikke mulighet til å gå hjem etter åtte timer. Ungene hjemme har kanskje ikke mye mat i skapet for butikken var tom for varer når vi hadde mulighet til å handle. Vi ER slitene etter tre dager på jobb med kjeft, mas og ett enormt arbeidspress. Men vi skal brette opp armene imorra, vi skal fylle opp hyllene, vi skal gjøre vårt beste, men vi trengerr faktisk at våre kunder hjelper oss med å få det til. Vi får ikke ut varer om du kjefter oss huden full siden melet du vil kjøpe står bak 30paller på lageret og vi ikke vil bruke tiden på akkurat deg nå. Ikke sikkert vi aner om vi har fått mel engang, for vi kommer ikke til å ha kontroll på hva vi har fått og ikke fått av hva vi har bestilt. 

Nyt heller dagen sammen med barna dine, hjelp de med lekser, se en film sammen eller noe annet hyggelig. Mine barn er hjemme alene denne uka, jeg krysser fingrene for at det går. De har ingen pappa som er hjemme med de, de har ingen besteforeldre som kan passe de siden de er i risikogruppen. De er heldigvis ikke barnehagebarn eller småskolebarn lengre, men de er fortsatt barn og det kan faktisk hende de trenger hjelp med skolearbeid. Det må jeg gjøre når jeg kommer hjem sliten. 

Anonymkode: 10e48...d5f

Skrevet
1 time siden, sug lut skrev:

Herre. Det leveres mat hver dag. Har du ennå ikke fått det med deg?

Les nå hva det spørres om da før du hisser deg opp!! Hun vil vite når p dagen sjansen er størst for å få det hun vil ha. Ingen hemmelighet at hyller tømmes og det er kjedelig å måtte dra ørten turer for å få kjøpt det en trenger. 

Anonymkode: a9530...87b

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Les nå hva det spørres om da før du hisser deg opp!! Hun vil vite når p dagen sjansen er størst for å få det hun vil ha. Ingen hemmelighet at hyller tømmes og det er kjedelig å måtte dra ørten turer for å få kjøpt det en trenger. 

Det tømmes fordi nepekjerringer står og klorer på hyllene fra butikken åpner og deretter støvsuger dem for alt som likner brød. Jeg gjentar: det leveres som normalt. Normalt vil si at man hver jævlade dag får kjøpt brød så det er ingen grunn til noen som helst panikk.

Skrevet
1 minutt siden, sug lut skrev:

Det tømmes fordi nepekjerringer står og klorer på hyllene fra butikken åpner og deretter støvsuger dem for alt som likner brød. Jeg gjentar: det leveres som normalt. Normalt vil si at man hver jævlade dag får kjøpt brød så det er ingen grunn til noen som helst panikk.

Folk er tragiske hvis de klager over ikke å få kjøpe brød😂😂😂😂 BRØD liksom..

Dakaj som må spise jis eller kjøtt. Eller eb gulrot

Anonymkode: 29cef...a76

Skrevet
24 minutter siden, sug lut skrev:

Du har jo fortsatt ikke skjønt spørsmålet. Ro deg ned. Pust med magen. 🙄

Skrevet
43 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Folk er tragiske hvis de klager over ikke å få kjøpe brød😂😂😂😂 BRØD liksom..

Dakaj som må spise jis eller kjøtt. Eller eb gulrot

Anonymkode: 29cef...a76

Både du og Sug lut er like pinlige

Anonymkode: e6d01...6fc

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Brød kommer tidlig i alle butikker. De som også steker selv, kommer ikke alt brødet ut like fort som normalt siden det er mer industribrød som må inn i hyller også. Er du i butikken tidlig: velg ett brød som ligger i hylla og la personalet slippe å bruke tid på å forklare deg at de jobber på spreng for å få varer ut. Nei, du får kanskje ikke favorittbrødet, men du får brød.

Alle andre varer i butikken kommer ut så fort butikkpersonalet får disse og har mulighet til å få de ut i hyllene. Når butikker får varer varierer. Der jeg jobber får vi varer 11, mens i min nabobutikk får de varer kl 21. 

Imorgen tidlig skal vi ha ett møte slik at vi legger planer for dagen, for imorra er det en ny krisedsg på jobb. Opptelling av personale, hvem vi har i backup osv. Vi er egentlig dekt opp for krise, men noen er syke må den som har fridag komme, de skoleungdommene som har fått beskjed om å holde av dagen må få besjed osv. Vi har en arbeidsmiljølov å følge, men den blir nok rimelig strekt denne uka. 
Så vi må forberde oss. Legge en plan på hva vi skal gjøre ang varer som kommer og hva vi skal si til kunder. Det jeg vet nå er at kunder må belage seg på at de varene vi har er de som er i hylla. Vi skal ikke leite på lageret for hvert ønske en kunde kommer med. For gjør vi det, så går ikke påfyllet i hyllene raskt nok. Det spiser så mye tid som vi ikke har. Vi må prioritere hva vi skal få ut først og hva som bare må stå til vi får tid. Om noen kunder mener vi ikke yter service på denne måten er det helt greit, for det er servicen for alle vi skal prøve å gjøre best mulig. 

Så en oppfordring til ALLE imorra: la butikkpersonalet jobbe, ikke mas og ikke kjeft. Vi jobber på spreng og prøver å gjøre det best mulig for alle. Pust med magen og for dere som faktisk er hjemme og har all verdens av tid, dere klarer å vente litt. 
Vi butikkpersonale skulle helst vært hjemme med våre barn som kanskje må være hjemme alene hele dagen for vi har ikke mulighet til å gå hjem etter åtte timer. Ungene hjemme har kanskje ikke mye mat i skapet for butikken var tom for varer når vi hadde mulighet til å handle. Vi ER slitene etter tre dager på jobb med kjeft, mas og ett enormt arbeidspress. Men vi skal brette opp armene imorra, vi skal fylle opp hyllene, vi skal gjøre vårt beste, men vi trengerr faktisk at våre kunder hjelper oss med å få det til. Vi får ikke ut varer om du kjefter oss huden full siden melet du vil kjøpe står bak 30paller på lageret og vi ikke vil bruke tiden på akkurat deg nå. Ikke sikkert vi aner om vi har fått mel engang, for vi kommer ikke til å ha kontroll på hva vi har fått og ikke fått av hva vi har bestilt. 

Nyt heller dagen sammen med barna dine, hjelp de med lekser, se en film sammen eller noe annet hyggelig. Mine barn er hjemme alene denne uka, jeg krysser fingrene for at det går. De har ingen pappa som er hjemme med de, de har ingen besteforeldre som kan passe de siden de er i risikogruppen. De er heldigvis ikke barnehagebarn eller småskolebarn lengre, men de er fortsatt barn og det kan faktisk hende de trenger hjelp med skolearbeid. Det må jeg gjøre når jeg kommer hjem sliten. 

Anonymkode: 10e48...d5f

Vet du, jeg har sett de som jobber på min nærmeste butikk siste uken, og jeg har sett hvilken god jobb de har gjort.

Unge som eldre ansatte har virkelig gjort sitt for å være hyggelig og på tilbudssiden. Selv på fredag da jeg så at mange av dem var veldig slitne.

Da det var trippel-trumf torsdag ble jeg stående og se på hyller som var helt tomme for alt av mel og bakevarer og måtte bare le. Litt bortenfor stod en yngre ansatt og fylte dopapir. Han tolket min latter som om jeg var misfornøyd eller oppgitt og begynte å beklage seg. Jeg forsøkte å si til ham at det ikke var noe problem for meg, at jeg ikke en gang spiser noen av de tingene de var tomme for. Men han hørte liksom ikke hva jeg sa til å begynne med, forsøkte å forklare igjen at de får inn, kunne hende de hadde på lager, men ikke kunne rekke å fylle på den dagen og beklaget. Jeg måtte gjenta til ham at dette ikke var noe som helst problem for meg, og forklarte at jeg synes det blir litt komisk og tragikomisk når folk går så amok som nå og at jeg hadde full forståelse for hvor travelt det måtte være for dem nå. Da stoppet han helt opp og tenkte litt, og så så jeg han senket skuldrene og begynte å fortelle hvor sinnsykt travelt det var, at selv om de var flere på jobb og de jobbet hele tiden så rakk de bare ikke å fylle opp raskt nok, selv om de hadde varer på lageret, at de aldri hadde sett maken, ikke en gang før de verste høytidsdager.

Fredag da jeg var innom for å kjøpe noe annet som var tomt dagen før ga jeg flere av de ansatte ros for måten de opptrer på og den innsatsen de nå gjør. Jeg viste hun ene at jeg så at hun var veldig sliten og sa jeg håpte hun ville få litt hvile i helgen.

Det jeg vil si til deg og andre i slike viktige stillinger er at vi er mange som ser den jobben dere nå gjør, hvor viktig deres jobb er og som setter pris på den jobben dere gjør.

Om ikke annet så tror jeg at det kan komme én god ting ut av denne krisen... mange vil få opp øynene for hvor viktig mange jobber er som de tar for gitt i en fredelig hverdag. "Jobbe i kassa på rema" har av mange vært nærmest et skjellsord, som noe dårlig eller mindre verdt. Nå ser vi hvor viktig disse "enkle" jobbene er.

Alle i samfunnskritiske yrker bør få honnør disse dager! Vær stolt av den jobben du gjør og vit at det er mange som ser dere og det dere og familiene gir, og vet hvor viktig den jobben dere gjør er.

Hi - det leveres varer hele tiden. For en time siden så jeg en bil på vei til den lokale Coop-butikken. Den bruker å komme søndag kveld, men er i dag tydeligvis mye tidligere ute. Kiwibutikken i nabolaget vet jeg fikk varer i tretiden fredag. En annen Coop-butikk fikk varer lørdag kveld (som også er ganske vanlig). En venninne av meg som jobber i en Bunnpris-butikk sa at de ofte får varer både på morgen og ettermiddag. Så det varierer. Nå fremover vil det nok variere enda mer, ikke bare fordi de jobber mer, men også fordi veiene vil være langt mindre trafikkerte, så de kommer seg raskere frem enn når de må kjøre i kø osv.

Anonymkode: 1130c...7bc

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Både du og Sug lut er like pinlige

Du er pinlig, hvis du gråter over brød. Såpass bortskjemt er det faktisk ikke LOV å være.

Anonymkode: 62550...d2c

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er pinlig, hvis du gråter over brød. Såpass bortskjemt er det faktisk ikke LOV å være.

Anonymkode: 62550...d2c

Hvis jeg ikke gråter over brød da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...