Gå til innhold

Så vi skal bare sittevinne i hjemmet vårt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min mor er syk psykisk syk.  hun bor i omsorgsbolig skal jeg kutte ut kontakten med hun? Jeg og min mann og barnebarna hennes erbde eneste som betyr noe for hun..:-(

Anonymkode: 7f521...0a5

Det er vel ikke lov å komme på besøk nå? Etter at de fikk corona inn på et gamlehjem i Oslo er det vel nye rutiner for dette i alle eldresenter, omsorgsboliger, sykehus osv, ingen får komme på besøk om det ikke er tvingende nødvendig?

Så med mindre hun ligger på dødsleiet og dere må sitte sammen med henne må hun klare seg uten besøk nå i denne perioden, men ring henne, ofte.

Anonymkode: ab0f4...3d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Dere kommer nok til å sitte inne heeeele resten av Livet!!! 

Kjære, er du en 14 år gammel dramaqueen? 

Det er ingen som sier at dere ikke kan gå ut. Helsedirektøren sier at barn kan leke med en eller to denne perioden, det forholder vi oss til. 

Anonymkode: 4e497...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

OBS så at jeg var for kjapp med og skrive mente "så vi skal bare sitte inne i hjemmet vårt"

 

TS

Anonymkode: 7f521...0a5

Ja, det skal du, jeg, alle sammen. Gå ut i hagen. 

Anonymkode: f66d3...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk! Det var godt og høre! Ja vi må jo alle ha friskt luft!

 

Ja det er det vi har tenkt også! Er bare det at vi ikke har KJEMPE stor familie i norge så det blir ikke så mange barn og leke med. da får vel bare jeg og samboer storebror og lillesøster leke sammen da..litt trist men sånn får det vel bare bli.

Anonymkode: 7f521...0a5

Eh...  JA, sånn er det nå. Tenk på de som ikke har søsken. De får leke med mor og far. Trist? Kjedelig ja, men vi overlever. 

Anonymkode: f66d3...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så det er bare  våre 2 barn som kan leke sammen? De kan ikke leke med noen andre? 

Anonymkode: 7f521...0a5

BARE SØSKEN SKAL LEKE SAMMEN. IKKE LEKE MED ANDRE. 

Anonymkode: f66d3...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

BARE SØSKEN SKAL LEKE SAMMEN. IKKE LEKE MED ANDRE. 

Anonymkode: f66d3...58f

Nei, det er ikke det som ble sagt. Å begynne å hevde et strengere regelverk enn myndighetene sier er ikke spesielt hjelpsomt.

Anonymkode: ea44e...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke det som ble sagt. Å begynne å hevde et strengere regelverk enn myndighetene sier er ikke spesielt hjelpsomt.

Anonymkode: ea44e...8f6

Jo, det er faktisk sagt.

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jo, det er faktisk sagt.

Anonymkode: 4f39e...2c1

Nei, man kan leke med 1-2 andre barn er det som ble sagt.

Anonymkode: ea44e...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, man kan leke med 1-2 andre barn er det som ble sagt.

Anonymkode: ea44e...8f6

Ja, de har sagt det også.

Anonymkode: 4f39e...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei, man kan leke med 1-2 andre barn er det som ble sagt.

Anonymkode: ea44e...8f6

Det er helt koko. Tenk hvor ekstra ille dette er for barn som aldri blir valgt fra før. De som er gamle nok til det får med seg på sosiale medier hvem som er sammen. Her holder vi oss uansett bare til hverandre. Vi vil gjøre alt vi kan for at dette skal gå over så fort som mulig med så mange liv som mulig i behold. 

Anonymkode: 84b69...e17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Anonym bruker said:

Ja. Dere kommer nok til å sitte inne heeeele resten av Livet!!! 

Kjære, er du en 14 år gammel dramaqueen? 

Det er ingen som sier at dere ikke kan gå ut. Helsedirektøren sier at barn kan leke med en eller to denne perioden, det forholder vi oss til. 

Anonymkode: 4e497...499

Nei jeg er ikke 14 år eller dramaqueen! :-) jeg er en 27 år gammel 2 barnsmor! Klarer fint og se hvem som er 14 år og dramaqueen. Det lyser det tydelig av deg.  Det går ann og svare på en finere måte! Du trenger ikke og være frekk og ufin bare fordi jeg stiller noen spørsmål. 

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutes ago, Anonym bruker said:

BARE SØSKEN SKAL LEKE SAMMEN. IKKE LEKE MED ANDRE. 

Anonymkode: f66d3...58f

OK!!!!!!!!

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi har 2 småbarn som er veldig aktive! Etter disse tiltakene kom har vi vært mest mulig hjemme. Men serriøst skal vi sitte inne helt til viruset er bekjempet? Hva om det aldri blir bekjempet? Skal vi leve livene våres innesperret resten av livet? Skal vi ikke kunne treffe nær familie engang? Skal ikke våre barn få gå ut litt?

Anonymkode: 7f521...0a5

Gå ut alt dere vil, bare ikke oppsøk andre barnegrupper for å leke.

Anonymkode: 9774e...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Antarctica
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg er ikke 14 år eller dramaqueen! 🙂 jeg er en 27 år gammel 2 barnsmor! Klarer fint og se hvem som er 14 år og dramaqueen. Det lyser det tydelig av deg.  Det går ann og svare på en finere måte! Du trenger ikke og være frekk og ufin bare fordi jeg stiller noen spørsmål. 

Anonymkode: 7f521...0a5

Du KUNNE jo vurdere å være den ansvarlige voksne som søkte dine svar på en seriøs plattform, som f eks helsenorge.no, da. Bare nevner det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, det er ikke godt for alle. Enkelte (relativt mange) av Norges befolkning får åndenød av å oppholde seg utendørs pga pollen.

Noen er t.o.m avhengige av å kunne reise til havet innimellom og ha dager ved havet. 

Anonymkode: 4f39e...2c1

Nå må du bestemme deg: de kan ikke være inne, for det er for trist og kjedelig, og de kan heller ikke være ute, for der er det for mye pollen. De er avhengige av å være ved havet ...hvorfor bor de ikke ved havet da? Korttenkt?

Anonymkode: 9774e...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pashla said:

Du KUNNE jo vurdere å være den ansvarlige voksne som søkte dine svar på en seriøs plattform, som f eks helsenorge.no, da. Bare nevner det.

Jeg har gjort det!:-) så jeg er ikke ansvarlug fordi jeg lager en tråd på dette forumet? Jøss skal ALDRI poste mer her ser jeg.

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har gjort det!:-) så jeg er ikke ansvarlug fordi jeg lager en tråd på dette forumet? Jøss skal ALDRI poste mer her ser jeg.

Anonymkode: 7f521...0a5

Post i vei, du, men ikke bli snurt hvis noen sier at du kan finne en bedre svarkilde et annet sted. Det er ikke forbudt å søke kunnskap selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Anonym bruker said:

Gå ut alt dere vil, bare ikke oppsøk andre barnegrupper for å leke.

Anonymkode: 9774e...5db

Takk! Det er det vi gjør også:-) unngår store samlinger og unngår og være rundt mange folk.. Synes bare synd på moren min som må sitte helt alene..

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som vet hvordan det er med helsestasjonen for 0 til 5 år?  Er den stengt også?

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutes ago, Pashla said:

Post i vei, du, men ikke bli snurt hvis noen sier at du kan finne en bedre svarkilde et annet sted. Det er ikke forbudt å søke kunnskap selv.

Nei og jeg har selvsagt gjort det også! 

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nei og jeg har selvsagt gjort det også! 

Anonymkode: 7f521...0a5

Men du måtte bare poste litt her inne også, og rulle ut alle utropstegnene når du ikke får de svarene du vil. Point taken.🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei jeg er ikke 14 år eller dramaqueen! 🙂 jeg er en 27 år gammel 2 barnsmor! Klarer fint og se hvem som er 14 år og dramaqueen. Det lyser det tydelig av deg.  Det går ann og svare på en finere måte! Du trenger ikke og være frekk og ufin bare fordi jeg stiller noen spørsmål. 

Anonymkode: 7f521...0a5

Du skriver:

Hva om det aldri blir bekjempet? Skal vi leve livene våres innesperret resten av livet? 

DET er dramaqueen-takter. Selvsagt skal dere ikke sitte inne resten av livet?

Forhold deg til helsenorge.no du, og ikke la deg hisse opp når du ikke bare får svarene du ønsker. 

Anonymkode: 4e497...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du kan gå ut på tur med barna bare gå steder der det ikke er så mye folk. Sønnen min skal også få lov å gå ut å sykle her vi bor,endelig en fordel at vi bor litt øde. Kommer også til å spille fotball i hagen.

Anonymkode: 468d3...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pashla said:

Men du måtte bare poste litt her inne også, og rulle ut alle utropstegnene når du ikke får de svarene du vil. Point taken.🙄

Nei.. Fordi jeg lurte på det! Plager det deg? Det er ikke alt som står på helsenorge og på nettet skjønner du! Dessuten kommer det nyheter heletiden. og regler osv osv.. Da jeg er svært opptatt med familien så har jeg ikke tid til og lese nyheter hele tiden derfår spør jeg her men tydelig det er plagsomt for enkelte.. Ergo

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Anonym bruker said:

Du skriver:

Hva om det aldri blir bekjempet? Skal vi leve livene våres innesperret resten av livet? 

DET er dramaqueen-takter. Selvsagt skal dere ikke sitte inne resten av livet?

Forhold deg til helsenorge.no du, og ikke la deg hisse opp når du ikke bare får svarene du ønsker. 

Anonymkode: 4e497...499

Takk men jeg hisser meg ikke opp! Synes bare det er unødvendig og svare på en ufin måte! Da er det bedre og ikke skrive noe i det heletatt!

Anonymkode: 7f521...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...