Gå til innhold

Ringe legevakt v mistanke om korona?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller tester de ikke lenger? Hva gjør man?

Anonymkode: 6652d...3a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke ringe og du blir ikke testet. Ring om du må innlegges.

Hardt og brutalt.

Anonymkode: bf3c5...4b5

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal ikke ringe og du blir ikke testet. Ring om du må innlegges.

Hardt og brutalt.

Anonymkode: bf3c5...4b5

Ganske brutalt, får en si, ja. 

Da må jo allergikere isolere seg de netse 6 månedene og ikke se fmailie og venner pga symptomer. Uten å avkrefte at det er corona. 

Anonymkode: 4c53b...aa4

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da må jo allergikere isolere seg de netse 6 månedene og ikke se fmailie og venner pga symptomer. Uten å avkrefte at det er corona. 

Å se familie og venner, det kan du gjøre via Skype eller FaceTime. Du må forstå at det er fravær av samhandling det handler om for å få brutt smittekjedene. Jo flinkere vi klarer å være NÅ vil ha betydning for hvor fort vi kan vende tilbake til nokså normale tilstander. 

Anonymkode: 886ff...886

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Å se familie og venner, det kan du gjøre via Skype eller FaceTime. Du må forstå at det er fravær av samhandling det handler om for å få brutt smittekjedene. Jo flinkere vi klarer å være NÅ vil ha betydning for hvor fort vi kan vende tilbake til nokså normale tilstander. 

Anonymkode: 886ff...886

Nei. De gamle bruker ikke skype og facetime.

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eller tester de ikke lenger? Hva gjør man?

Du ringer ikke og fyller opp linjene, altså. Du ringer kun hvis du behøver hjelp.

Anonymkode: 51425...bf1

Skrevet

Om 6 måneder er det vel en litt annen kurve på smitten.

Skrevet

Nei. De gamle bruker ikke skype og facetime.

Da blir det telefon.

Anonymkode: e632a...052

Skrevet

Lytt til våre øverste myndigheter. De er helt klare på at man ikke skal kontakte helsetjenestene hvis man ikke er veldig dårlig og trenger hjelp. 

Testing utføres kun på veldig syke. 

Klart budskap fra øverste hold.

Anonymkode: f92f2...c8e

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du er så ille så vil du jo og måtte teste deg konstant over de neste 6 månedene.

Anonymkode: 977c9...fa1

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvis du er så ille så vil du jo og måtte teste deg konstant over de neste 6 månedene.

Anonymkode: 977c9...fa1

Eller så kan jeg tenke: "Dette er allergi" og fortsette å gå i butikken som før. 

Det er INGEN retningslinjer eller noe som helst for allergikere, de vet ikke engang hvordan man kan skille mellom allergi og en koronainfeksjon. Så da må alle allergikere bare regne med at dette ikke er smittsomt, ellers vil de jo måtte isolere seg såpass lenge at det er fullstendig uaktuelt.

Siden ingen vil teste folk så hyppig, med "svake symptomer".

Skrevet

Men hvordan holder de oversikt over antal smittede da? Karantene eller isolasjon?

Skrevet

Kun de som trenger legehjelp blir testet. 

Skrevet

Ja sånn er det, og det er en av tingene vi bare må leve med og gjøre det beste ut av nå. Myndighetene kan ikke gjøre noe med allergiene våre, og vi kan ikke testes daglig. 

Anonymkode: 8c59e...df8

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvordan holder de oversikt over antal smittede da? Karantene eller isolasjon?

De har ikke oversikt. Det er kun de sykeste og svakeste som blir testet. Det er jo derfor de sier det er høye mørketall. Jeg har sannsynligvis Corona, men blir ikke testet eller får legetilsyn før det blir så ille at jeg ikke får puste. Jeg er tungpustet, men enn så lenge går det greit. 

Anonymkode: e9a2f...9b4

Skrevet

Jeg har allergi/astma, jeg tror jeg vil kunne kjenne forskjell på allergi /astma og annen sykdom. Den dagen jeg ikke får puste og ingen av medisinene virker, så ringer jeg. Verre er det jo ikke. Og jeg isolerer meg uten at jeg er blitt tvunget til det, for jeg er for glad i livet til å ikke gjøre det. Skjønner ikke hvorfor folk må klage på alt. 

Anonymkode: 301b4...daf

Skrevet

Jeg er svært allergisk, og har astma. Er jo virkelig plaget om dagen. Men allergi har jeg jo hatt hele livet, så jeg kjenner jo igjen at det er kun symptomer på allergi jeg har. 

Anonymkode: 32e03...22b

Skrevet

Ærlig talt!

Du ringer ikke legevakta før du trenger legehjelp. Sånn er det nå og sånn burde det strengt tatt være alle andre dager ellers i året også. 

Anonymkode: a7fed...df7

Skrevet

Saken er at jeg har symptomer. Vondt å puste, ubehag i bryste og det er kjempe tungt å puste im jeg anstrenger meg. Har barn som skal på samvær og han mener det uansett blir samvær og krever testing nå. 

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Saken er at jeg har symptomer. Vondt å puste, ubehag i bryste og det er kjempe tungt å puste im jeg anstrenger meg. Har barn som skal på samvær og han mener det uansett blir samvær og krever testing nå. 

Mange har korona nå, men vi blir ikke testet. Det du må gjøre er å isolere deg fra folk i risikogruppen. Jeg isolerer meg. Trenger ikke lege til å fortelle meg det. Ene barnet mitt er også smittet. Vi ble smittet i karantene. Altså vi har for en uke siden vært i kontakt med en som har testet positivt for korona for tre dager siden. Vi satt allerede i karantene og nå er vi syk

Anonymkode: e9a2f...9b4

Skrevet

Jeg syns dette er kjempevanskelig. Jeg er moderat forkjølet. Har snue, litt sår hals, hoster litt og nyser litt. Ikke feber. 

Holder meg jo generelt i karantene, er kun innom butikken når det trengs og holder da god avstand til andre. 

Jeg er hjemme med barn til mannen kommer hjem fra Nordsjøen neste mandag. 

Kan jeg da gå på jobb, eller er det sånn at man skal holde seg isolert i 14 dager uansett? Selv om man mest sannsynlig ikke har korona, men vanlig forkjølelse? Og skal man melde fra noe sted? For statistikken sin skyld? 

Så vanskelig. 

Anonymkode: 5d173...602

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er svært allergisk, og har astma. Er jo virkelig plaget om dagen. Men allergi har jeg jo hatt hele livet, så jeg kjenner jo igjen at det er kun symptomer på allergi jeg har. 

Anonymkode: 32e03...22b

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har allergi/astma, jeg tror jeg vil kunne kjenne forskjell på allergi /astma og annen sykdom. Den dagen jeg ikke får puste og ingen av medisinene virker, så ringer jeg. Verre er det jo ikke. Og jeg isolerer meg uten at jeg er blitt tvunget til det, for jeg er for glad i livet til å ikke gjøre det. Skjønner ikke hvorfor folk må klage på alt. 

Anonymkode: 301b4...daf

Naivt. Samtlige symptomer på korona matcher symptomer på allergi. T.o.m. sår hals.

Jeg er allergiker og har hatt "alle symptomene". Man MÅ ikke klø av allergi - og man kan faktisk klø av virus.

I tillegg kan man faktisk ha allergi og en virusinfeksjon samtidig.

Anonymkode: 81921...d66

Skrevet
15 timer siden, Anonym bruker skrev:

«Krever testing»? Han kan kreve alt han vil, det gjør neppe noen forskjell.

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

«Krever testing»? Han kan kreve alt han vil, det gjør neppe noen forskjell.

Han skal uansett hva barnet på samvær og da ta henne med for å bli testa sier han. Men jeg har symptomer og det har barnet å...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...