Gå til innhold

Utviser utenlandske statsborgere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min samboer er eøs borger og bor sammen med meg og våre felles barn her i norge. Og han jobber og har registrert seg oss politiet. Kan han risikere og bli utvist? Jeg blir veldig forvirra nå.. 

Anonymkode: ec357...135

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De utviser ikke, de bortviser folk som kommer på grensen og ikke har oppholdstillatelse.

Skrevet
Just now, tante grusom master of law said:

De utviser ikke, de bortviser folk som kommer på grensen og ikke har oppholdstillatelse.

Ok så min samboer som bor med familien og jobber og betaler skatt her i norge blir ikke bortvist?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok så min samboer som bor med familien og jobber og betaler skatt her i norge blir ikke bortvist?

De bortviser folk som prøver å komme inn i Norge på grensen. Han er vel i Norge nå? Da risikerer han ikke å bli bortvist.

Skrevet
Just now, tante grusom master of law said:

De bortviser folk som prøver å komme inn i Norge på grensen. Han er vel i Norge nå? Da risikerer han ikke å bli bortvist.

Ja vi er i norge! Men om alle disse tiltakene  dette pågår veldig lenge og det oppstår fks en situasjon hvor vi MÅ reise over grensen vil han bli bortvist når vi kommer tilbake til norge? Han er eøs borger og jobber og bor i norge.. Og har somsagt registrert seg oss politiet.. Og har lov til og jobbe her og bo her men jeg blir forvirra når de plutselig skal lage nye regler..vi har ingen planer om og reise ut av norge men man vet jo ikke hvor lenge dette skal holde på om dette skal vare i evig tid eller gi seg om en kort stund.. 

Skrevet

Norge har eøs avtale, Dvs Om din samboer er fra eøs land og bor og jobber i norge, så blir han ikke bortvist/utvist nei. Alle eøs borgere som jobber i norge/bor i norge har lov til og være i norge, Men jeg råder dere og ikke reise noen steder nå til ting har roet seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...